Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Groningse roofvogels stelselmatig vergiftigd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-30 - 20:55:14 send message to hj de graaf

ik heb zeker wel eens vogels gezien die geschoten zijn. ben zelf ook niet tegen de jacht ofzo en ook vergiftigd vogels wel eens gezien als ik er een zie zoals laatst een buzerd dan meld ik die ook gewoon! maar ik snap niet wat voor nut het heeft om daar hier allemaal op dit forum reacties op te gaan zetten hoe slecht jagers wel niet zijn en wat ze allemaal wel niet doen. daar help je die vogels niet mee dat bedoel ik met drama en met dat er anderen voor in de plaats komen dat is gewoon zo dus dan heeft vergitigen weinig nut! en hoe meer aandacht je er aan besteed hoe meer je mensen op het idee brengt want sommigen willen nu eenmaal zieken en ook negatieve aandacht is aandacht voor sommigen. mvg HJ de Graaf


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-03-30 - 23:33:59 send message to Hawkeye_NL

In fiete is dat dus wat er overal gebeurt. Dat heet bijvoorbeeld nieuws, pers of media!
Stilzweigen heeft nog nooit geholpen dus wat maakt het uit als men erover durft te praten?
Voor sommige zaken kan er geen genoeg aandacht zijn toch?


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-03-31 - 00:26:13 send message to Pionara.nl

Ik erger me vreselijk aan de mentaliteit van sommige "liefhebbers".
Zolang er nog steeds idioten rondlopen die de vogels vergiftigen zal er niet VANZELF weer nieuwe vogels komen.
Dat het een beschermde vogel is heeft dan zeker ook geen waarde.
Als je al zo denkt over de natuur hoe ga je dan met je eigen vogels om???


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-03-31 - 00:36:42 send message to zebraonline

Dit vind ik nu zo bekakt aan de huidige maatschappij...men mag niks meer zeggen...gewoon over zwijgen en negeren...de dag van vandaag redeneren veel mensen nogel gemakkelijk met de leuze : zolang ik er zelf persoonlijk geen last van heb...

Nog sterker durf je tegenwoordig de waarheid zeggen of iets aankaarten dan ben je opeens de slechterik...

Zo verder doen mensen, dan zal de planeet sneller vern*kt zijn dan men zou kunnen denken...


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-03-31 - 17:39:07 send message to arwen

Tja,als er al geen reactie op gegeven mag wordensad :(
Ik doe het lekker toch.Ik denk niet ,dat je mensen op ideen brengt,als je daarover je mening geeft.En ik hou er niet van ,als mensen voor hun plezier jagen.Ik hou er niet van,als mensen roofvogels gaan vergiftigen.Als je er wat van zegt,krijg je de wind van voren.Dan wordt er gezegt,jaaaaa....ik vind het ook niet leuk,maar ja,vanwege het natuurbehoud moeten er dieren doodgeschoten worden,omdat er anders te veel zijn.Ik heb zelfs afgelopen jaar een eend binnengekregen,die 2 !!!!!!!pijlen in zijn lichaam had.Hij heeft het overleefd,maar wat een lol,voor wie dat gedaan heeft.angry


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-04-01 - 19:56:13 send message to hj de graaf

goed mensen ik ben van mening dat iedereen zij mening mag geven. als jullie goed gelezen hebben vind ik dat zon drama niet nodig is. iedereen moet dat zelf weten ik geef mijn mening over die roofvogels en dan zijn er mensen die vragen hoe ik met mijn eigen vogels omga nou als je ooit is wil komen kijken stuur ff een mailtje!! ik heb ook niet gezgd dat men er niks over mag zeggen alleen ik vidn het niet nodig en ik ben van menning dat die vogels die weggevallen zijn wel weer opgevuld worden door anderen nu trekkende roofvogels! en dat ik niet tegen de jacht ben komt omdat ik een gebied ken waar naar mijn ideee wel goed gejaagd word waar zelfs een mooie gevarieerd vogel en kleinwild bestand voorkomt en met jacht bedoel ik dus geen eend die met pijlen doorboort is dat is geen jacht dat is ziekelijk! mvg


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-20 - 17:29:40 send message to johanblok

Deze vorm van dierenmishandeling komt kennelijk niet alleen in Groningen voor:
http://www.nieuws.nl/214032/Vier_aanhoudingen_om_doden_roofvogels
Hier gaat het bij 3 van de 4 wel degelijk om jagers. Hopelijk wordt de jachtakte definitief afgenomen. Het gaat immers niet om per ongeluk overtreden van regels, maar om opzettelijk en zeer grof misbruik van de akte.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-05-17 - 19:30:22 send message to meyer

Ik weet niet zeker of ik het goed gehoord heb maar bij het nieuws kwam dat ze de dader te pakken hadden.


Groeten Meyerwink ;)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-05-17 - 19:46:59 send message to Picolet

Deze dader is gepakt bij De Lutte, vlakbij Oldenzaal. Vermoedelijk heeft de dader connecties met het jagersgilde. Wellicht een stroman die "ingehuurd" is door een aantal jagers die het zonde vinden dat roofvogels en vossen de uitgezette fazanten oppeuzelen.

Overigens blijkt het verspreiden van vergiftigd aas voornamelijk bedoeld om de beschermde vos te pakken te krijgen. Helaas doen juist buizerds en kiekendieven zich graag tegoed aan deze gratis maaltijd. Tevens leggen marters en zelfs honden het loodje wanneer ze het aas opeten.

De straf is wellicht een boete en een korte werkstraf.

Opletten bij het wandelen en kentekens opschrijven van verdachte voertuigen.

Ruud



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede