Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > samen zetten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : samen zetten
geppa
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-03-25 - 17:21:30 send message to geppa

Sinds een week hebben we er een 2e grijze bij, die we graag bij onze andere willen zetten in 1 kooi. Hoe pakken we dit het beste aan. Degene die we het langst hebben is niet zo heel vriendelijk tegen mens en dier en lijkt erg jaloers. (op de hond, op de nieuwe gaai) De ene gaai is ws. 6 jaar en de nieuwe 2 jaar. Alle tips zijn welkom.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-03-25 - 17:32:15 send message to lennard

twee kooien naast elkaar zodat ze elkaar kunnen zien en horen.happy :)


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-03-25 - 21:54:10 send message to arwen

Ik zou ze ook niet zomaar in een kooi doen.Lennard heeft gelijk.Naast elkaar in de kooi ,zodat ze elkaar kunnen zien en horen.


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2006-03-25 - 22:08:23 send message to Riboet

Ben begonnen met 1 huiskamergrijze. Ik heb er nu 4. Aldoor eerst begonnen met kooien naast elkaar. Daarna kennismaken op (bijna) neutraal terrein. Ik schrijf bijna omdat voor de eerste gaai de woonkamer en het huis natuurlijk toch wel wat vertrouwder zijn dan voor de nieuwe gaaien. Uiteindelijk een nieuwe kooi ingericht en de drie gaaien waar het om ging tegelijk in de nieuwe kooi gezet. Wel gezorgd dat ze alledrie even hoog konden slapen, ieder op een eigen stok. Ook meerdere voerbakken geplaatst.

De vierde gaai zat eerst ook in een andere kooi. Daarna overdag gezamenlijk op de papegaaien speelplaats elders in de kamer (die ook weer eerste veranderd was) samen met de andere drie en daarna ging de nieuweling als eerste in de binnenvoliere die opnieuw was ingericht en daarna de eerdere gaaien. Ik heb nu een leuk groepje grijzen die wel eens quasieruzies hebben maar het ook goed met elkaar kunnen vinden.


geppa
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-03-26 - 00:20:49 send message to geppa

Bedankt voor de reacties. De kooien staan inmiddels naast elkaar, maar Coco valt steeds uit naar Sofie (de nieuwe) Nu heeft Sofie een kleine kooi en echt behoefte om de vleugels te strekken, maar zij er wel uit en Coco niet, is ws. niet slim??? Wat raden jullie aan???? We proberen de aandacht uiteraard nu eerlijk te verdelen,Sofie is erg lief, maar Coco helaas een behoorlijke venijn. Ik hoop echt dat het ooit een leuk stel wordt. We gunnen het ze.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-03-26 - 11:12:54 send message to Hawkeye_NL

Ik moet eerlijk zeggen dat wij de vogels meestal direct samen zetten.
Bijde vogels uit de kamer halen, de kooi waar ze in moeten komen geheel anders inrichten en dan bijde vogels direct samen erin zetten. Er onstaat wel een keer een moment dat ze gaan bekvechten over wie er nu de baas is en wie niet.

Vaak zitten de vogels die wij hebben al op de speelplaats en dan zetten we de nieuwe er gewoon bij. Wij hebben nog niet meegemaakt dat dit ernstige problemen geeft. Meestal is na een kleine kennismaking het probleem opgelost en gaat iedere vogel verder waarmee het bezig was.
Langzamerhand draait de nieuwkomer gewoon mee.

Als het echt niet gaat tussen bepaalde dieren dan haal ik ze uit elkaar en zet ze in een andere kooi. Lang niet iedereen heeft echter de mogelijkheid om meerdere kooien te plaatsen.


geppa
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-03-26 - 19:59:07 send message to geppa

Ik denk dat als wij Sofie meteen bij Coco in de kooi zetten,dat er een moord plaats vind. Coco is zo fel, die hakt in op de tralies als Sofie te dicht in de buurt komt. Sofie gaat wel dichtbij zitten, trekt zich er niet veel van aan, dus we hebben hoop dat Coco op den duur toch de strijdbijl begraaft. We zullen zien. Gaaf, trouwens, 4 grijzen....


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-03-26 - 20:07:38 send message to arwen

Nou,die grijze van ons duld echt geen vogel in zijn kooi.Zelfs niet op zijn klimboom.Ons BBtje weet dat onderhand en blijft uit de buurt.hij heeft dan ook zijn eigen klimboom en soms zitten ze samen op tafel kartonnen dozen te slopen.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-03-26 - 21:23:33 send message to Swaas

Mijn grijze wil niks of niemand, niet op of naast zijn kooi.
Mijn ara weet dat maar al te goed en blijft wijselijk uit de buurt, ze zitten wel allebei constant los, maar elk op zijn eigen speelboom, de kanarie's en grasparkieten die overwinteren in de veranda en mee los vliegen, zitten wel bij de ara, maar mijden de grijze als de pest, ze weten maar al te goed, naderen is ....iets kwijtshocked 8Oshocked 8O



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede