Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eet geen zaad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eet geen zaad
minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-03-27 - 00:36:04 send message to minka

Heeft iemand dit ooit meegemaakt ? Ik heb een volledig zelfstandige jonge valkparkiet verkocht aan iemand ( geen handopfok ), maar de eerste dagen wilde het jong geen zaad eten. Nu komt dat vaker voor en is het een kwestie van doorzetten, maar omdat ze zich zorgen maakte gaf ze haar iedere avond wat trosgierst. Maar het valkje bleef het vertikken om zaad te eten. Ze heeft mijn advies opgevolgt en alleen zaad, eivoer en groenten gegeven, maar het valkje hield voet bij stuk. Het viel steeds meer af tot het 65 gram was en het schreeuwde natuurlijk de hele dag om eten. Ik heb het vorige week terug gekregen om het op zaad te gaan zetten en ben het eerst 2 x per dag een mengsel van nutribird A21 en gemalen pellets gaan voeren met de spuit. Ik heb haar nu op 86 gram zitten ( voor de maaltijd ) en ik ga haar nu volledig op zaad / pellets proberen te zetten. Ze kan het wel eten, want toen ze hier net was ging ze meteen zaad pellen en een paar dagen erna toen ik haar bij een ander valkje in de kooi zette heeft ze een kwartier lang zaad gegeten. Maar daarna doet ze het niet of nauwelijks meer. Ik wil haar eerst pap met zaad er doorheen met de lepel gaan voeren. Kijken of ze de zaadjes eruit pikt. Heeft iemand nog een tip voor me ? Ze gaat in ieder geval morgen in een aparte kamer waar meer vogels zitten, want in de huiskamer is niet te doen als ik haar van de pap af haal. Ze zit dan de hele dag te gillen en te schreeuwen razz :p en mijn catharina's die ook in de huiskamer zitten gillen dan gezellig mee shocked 8O

Minka


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-27 - 00:40:09 send message to Chow

Wellicht tijdelijk bij een oudere vogel zetten die het eten van zaad voordoet. Dat is het enige wat ik kan verzinnen.


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-03-27 - 00:46:20 send message to minka

Ze heeft al een aantal dagen bij een jong van mij gezeten die goed zaad eet, maar dat hielp maar een kwartiertje sad :( Omdat hij helemaal gek werd van haar geschreeuw heb ik haar na 3 dagen eruit gehaald. Maar als ze in de vogelkamer komt wil ik haar in een kamervolière met 4 volwassen vrijgezelle dames zetten. Kijken of ze ook mee eet. Ben alleen bang dat het weer van korte duur is.

Minka


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-27 - 00:52:07 send message to Chow

Toch proberen. Bij een oudere vogel plaatsen werkt vaak beter als bij een ander jong.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-27 - 08:50:56 send message to ParkietenPeter

Ik zou zelf het idee krijgen dat deze vogel toch te snel bij de ouders weg is gehaald. Dus inderdaad een week (liefst twee) bij oudere vogels zetten.

Niet te veel sollen en dan pas weer naar binnen halen.



minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-03-27 - 22:17:03 send message to minka

Ze zitten bij mij binnen wink ;) De rest van het nest gaf geen problemen en de ouders voerde al niet meer toen ze weg gingen. Ze zit nu op 90 gram, dus ga ik haar nu lagzaam van de pap halen. Bedankt voor jullie antwoorden.

Minka



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede