Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > scaly face en de oplossing SCATT Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : scaly face en de oplossing SCATT
gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2006-04-05 - 21:25:29 send message to gouldamadine

Tijdens mijn zoektocht naar een remedie voor scaly face kwam ik de oplossing tegen, helaas weet ik niet waar ik die kan verkrijgen.
Cnemidocoptes pili dit is de naam van de mijt die het veroorzaakt deze is gemakkelijk te bestrijden door de vogels dagelijks met vaseline in te smeren op de aangetaste pleken de mijt stikt dan en het eerste probleem is over . Maar deze mijt legt ook eitjes en deze kunen een lange tijd overleven in de vogel en gaan niet kapot door de vaseline of parafineolie, nu kwam ik het middel SCATT tegen dit doe je tussen de vleugels op kale huid en dat moet je na 21 dagen herhalen het volledige herstel kan 6 weken duren als dus de de info die ik tegen kwam
maar weet iemand waar SCATT te verkrijgen is ????
en of heeft iemand ervaring hiermee of weet iemand een ander middel
mvg arjan
http://www.birds2grow.com/art-scalyface.html


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2006-04-05 - 21:52:54 send message to Fonje

De werkzame stof is Ivermectine. In Belgie is dit alleen verkrijgbaar bij de dierenarts. In Nederland is het, als ik me niet vergis, vrij verkrijgbaar in de dierenspeciaalzaak. Ik dacht dat het onder de naam Anti-luchtpijpmijt verkocht word.

Peter


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-05 - 23:02:07 send message to molineti

Volgens mij heefd birdspray van bogena ook ivermectine als werkzame stof.

mvg rene


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-06 - 01:40:57 send message to tonnl

Bogena Anti-Luchtpijpmijt: Werkzame stof: Ivermectine.
Nooit gehoord dat het ook zou helpen tegen scaly face, maar wie weet.



gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2006-04-06 - 16:29:17 send message to gouldamadine

ik ga het uit proberen en laat het resultaat wel weten
arjan


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-04-07 - 09:43:05 send message to natasja

ivomec kan je ook via internet bestellen maar dan krijg je een grote fles , je hebt ook dectomax dat is voor direct op het dier ( de flessen ivomec is als injectie bedoeld )
dectomax kan je in 5 ml verpakking bestellen op www.knoevel.nl/forum ( ehbo pakket luizen)

alleen weet ik niet of je hier voor vogels ook wat aan hebt ( dit middel word gebruikt bij o.a. cavia's )
voor een cavia geld de richtlijn van 0.2 ml dectomax per kilo lichaamsgewicht, met vogels heb ik daar geen ervaring mee , de middelen waar ivomectine in zit ie vrij verkrijgbaar zijn bij de dierenwinkels voldoen in het geval van cavia's die mijt hebben meestal niet maar wellicht bij vogels juist weer wel ..




natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-04-07 - 09:51:41 send message to natasja

misschien is dit ook wel een handig middel bij de bestrijding ?
het word op cavia's gebruikt die last hebben van schuft en schimmels en helpt heel goed tegen de jeuk en na 2 maal smeren zie je echt verbetering van de plekken ,ik heb nou eenmaal meer ervaring met problemen bij cavia's als bij vogels dus ik weet niet wanneer iets effectief is bij vogels maar de kenners kunnen vast wel antwoord geven of iets kan helpen of niet.

Ik copieer even van de gegeven website hierboven :
quote
Cocoa Butter Cream met Lavendel

Dit is een zeer rijke, verzachtende crème met Cocoa Butter, Shea Butter, plantaardige oliën en Puur Essentiële Olie van Lavendel. Het smelt bij contact met de huid en is bestemd voor het kalmeren en vocht inbrengen van zeer droge huid. Deze crème is vooral effectief bij een ernstige schimmelinfecties, met grote stukken kale huid. De crème zorgt ervoor dat de huid niet uitdroogt en voorkomt het heftige schilferen dat gepaard gaat met schimmelinfecties.

Als er sprake is van een ernstig schimmelprobleem, met plekken met korstjes, dan kan deze crème die korstjes verzachten en verweken, alvorens u de cavia wast of in een oil soak zet. De lavendel in de crème is ook rustgevend en kalmerend, dit is vooral fijn als de cavia stuipen heeft van de jeuk. Breng de crème 1 a 2 x per dag aan, vermijd ogen en mond.
De crème kan ook onmiddellijk na het wassen, op een vochtige huid gebruikt worden.

Deze crème kan ook gebruikt worden bij:
•Tussen oil soaks in om de huid vochtig te houden als er veel korstjes en schilfers zijn.
•Bij cavia’s met pijnlijke kloofjes in de voetjes.
•Bij cavia’s met zeer droge, schilferige oren en tepels (bijv. US Teddies)..

Op een koele plek bewaren. NIET GEBRUIKEN ALS U ALLERGISCH BENT VOOR NOTEN!!!!

10 ml: €3



Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2006-04-09 - 17:37:13 send message to Eelke

De dosering voor ivomecinjectievloeistof (1%'s oplossing) is 0,5 ml./liter (drink)water)gedurende 2 dagen (tegen mijten).
Dit middel helpt ook tegen wormen (dosering die dan wel gehanteerd wordt is 1ml./ liter).
Je hoeft dit dus niet te injecteren,het maakt niet uit hoe of ze het binnen krijgen.
Injecteren is bijna niet te doen bij vogels, omdat je dan niet goed kan doseren(zeer kleine hoeveelheid nodig)
Het word ook wel gebruikt bij o.a.schapen en is vrij verkrijgbaar.


voliereman
Website Member
Posts :51

Website Member
2006-04-11 - 09:51:41 send message to voliereman

Waar is dit middel verkrijgbaar Eelke? Houdt dus in dat je kunt ontwormen en tegelijk beschermen tegen mijten. Is erg interessant.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-11 - 10:51:22 send message to johanblok

Er is inderdaad een wormmiddel van bogena dat ook beschermt tegen mijt, alleen dit werkt als wormmiddel alleen bij kleine vogels zoals kanarie/grasparkiet e.d.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-04-11 - 12:44:49 send message to natasja

via www.agradi.nl kan je het bestellen



Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2006-04-11 - 17:07:00 send message to Eelke

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ivomec is verkrijgbaar bij de dierenarts en de agrarische winkels als welkoop (Beneden de rivieren bekend als Boerenbond en boven de rivieren als Welkoop)als injectievloeistof en orale vloeistof.
Werkt bij schapen ,koeien en vogels tegen wormen
(inwendige parasieten) en ook tegen mijten en teken(uitwendige parasieten)
Maar niet tegen luizen voor zover ik weet.


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2006-04-11 - 23:06:24 send message to adriaanbaan

Ivomectine is de werkzame stof die de firma beaphar gebruikt in Anti-parasiet 10 - 25 - 150.
Het is verkrijgbaar in Nederland in de dierenspeciaalzaak onder de merknaam bogena en is speciaal bedoeld voor de behandeling van vogels.
Verdere info http://www.beaphar.nl

groetjes Adriaan


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2006-04-13 - 10:59:30 send message to gouldamadine

ik heb parasita gekocht dit bevat ivermectine
flesje heeft 50 ml kost bij ons €8,20
anti-luchtpijpmijt bevat 10 ml kost hier €7,85 dus keuze was snel gemaakt
maar heb met vaseline de eerste resultaten al bereikt de mijt is zo goed als kapot bij de 2 vogels die het hebben,heb ze ook al behandelt met parasita en de rest van mijn vogels dus ook nu wachten of de eitjes ook weg zijn .
ARJAN



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede