Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > info over broedmachine papagaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : info over broedmachine papagaai
catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-04-06 - 19:45:27

hallo ik kweek zelf catharinaparkieten en ik ben benadert door de school van mijn zoontje om een broedmachine te maken (als ze makelijk te maken zijn)omdat ze zelf jonge kippen willen uitbroeden en als proef willen ze een papagaaie ei uitbroeden (edel)om zo een tamme papagaai op school te hebben en ze willen hier een project van maken
het gaat om kinderen met een verstandelijke handycap
er word al een kooi gemaakt dit word vrijwilig gedaan door mij en als ik ook een broedmachintje kan maken zal dat ook op prijs gesteld worden
heb je info voor mij hoe ik er 1 kan maken laat het me dan horen
mvg willem


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-04-06 - 19:47:28

ik bedoel hoe ik er 1 kan maken en welke matriaal ik hier voor nodig heb en wat voor lampen


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-04-06 - 23:23:00

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Woon je ver van hiershocked 8Oshocked 8O
Anders mag je mijn broedmachine wel gebruiken voor het project, ik heb er zelf 4 ara-eieren in uitgebroed, en ze is vol-automatisch, je moet de eieren niet zelf kerenwink ;)
Als ik er die kindjes een plezier mee kan doenlaugh :D
http://home.wanadoo.nl/gwosinga/janbroed.htm
Dit heb ik op google gevonden, misschien heb je er iets aanwink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-07 - 00:31:29

Ook hier toch weer een kritische kanttekening...
Weten ze op die school hoe oud een papageaai kan worden?
Is er verzorging in de (vele) vakanties?
Wat doen ze met de vogel als die 1 keer bijt?
Wat als ie schreeuwt?

Ik hoop dat ze met deze vragen ook rekening houden.
Ton.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-07 - 08:59:43

Zo'n project kan fantastisch zijn, maar zorg wel voor begeleiding van iemand die behoorlijke ervaring heeft met zowel grootbrengen van kippen als die van een papegaai. Men moet niet de illusie hebben dat de kinderen dat met een op dat gebied onervaren onderwijzer wel even lukken zal.
Een broedmachine bouw je niet even, lijkt me zo...


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-04-07 - 09:55:27

mijn kanttekening aan het verhaal is dat ze een edel willen uitbroeden om zo een tamme papegaai te hebben op school ... wat als de edel een dame blijkt te zijn ?
want in het algemeen is een dame edel geen allemans vriendje en zeker niet voor iedereen geschikt ivm de dominantie die ze hebben ..

als ik naar mijn dame kijk richt ze zich puur en alleen op mij ondanks dat iedereen zich hier met haar bemoeit heeft vanaf dat ze 5 weken oud was maar ze bijt flink van zich af als iemand anders dan ik in haar buurt komt ..

Lijkt me toch niet ideaal op een school ..

Sorry maar het klinkt een beetje als een zeer ondoordachte actie van die school



catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-04-07 - 15:56:40

ik heb het er over gehad op de school en ze wilden eventueel ook wel een grijsje of een amazonepapagaai uit broeden en de verzorging in de schoolvakanties zal door mij worden gedaan en ik zal ze ook zo goed en kwaad mogelijk begeleiden met het opvoeden van de jong
ik neem zelf de verzorging voor mijn rekening en hier zullen de kinderen bij in betrokken worden
en in de vakanties kan hij of zij bij ons logeren mvg willem


papara
Website Member
Posts :12

Website Member
2006-04-07 - 17:23:34

ik heb het idee dat je zelf niet goed weet waar je mee bezig bent.
wie gaat de eerste weken de voeding doen ?
iedere 2 uur voeden 24/24 !! of neem je je bed mee naar de school ?
een idee is mooi , maar het moet uitvoerbaar zijn , zonder dat de vogel het weer moet uitzweten , denk goed na voor je er aan begint

greetz


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-04-07 - 18:41:10

de eerste weken zal de papagaai bij ons thuis verblijven tot hij zelfstandig kan eten en de kinderen komen dan regelmatig langs en als hij zelfstanig eet dan zal hij in zijn nieuwe verblijf gehuisvest worden de maten van de verblijf word 220 cm hoog 200 cm diep en 250 cm breed deze word in de centrale kantine geplaatst
deze school heeft al ervaring met papagaaien want ze hebben jaren een papagaai gehad deze is een half jaar geleden overleden hij is 54 jaar geworden
toen deze papagaai 19 jaar was is hij bij deze school gekomen
en het bleek dat deze vogel een positieve indruk op de kinderen had
het bleek dat deze papagaai voor een aantal kinderen toch wel rustgevend was en daarom willen ze ook graag een papagaai weer terug hebben op school
en daarom deze vraag voor een bouwtekening van een broedmachine ik heb er al 1 ontvangen en hier zal ik zeker mee aan de slag gaan


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-07 - 19:19:44

ik hoop dat alles succesvol zal verlopen.ik hoop dat je ons op de hoogte houd.

Veel succes.

Groeten Dennis


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-04-07 - 20:21:48

DAT ZAL IK ZEKER DOEN


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-04-09 - 08:18:14

ik hoop dat je er veel geluk mee hebt.

het belangrijkste met het maken van een broed machine lijkt me dat je een constante regelbare temperatuur hebt en dat je de luchtvochtig heid kunt regelen om deze op peil te houden.
maar hoe je dat maakt weet ik ook niet.

ik vind het een heel mooi iets als je op deze manier de kinderen helpt veel succes gewenst van deze kant.

groeten bert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede