Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Grijze roodstaart??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-21 - 14:50:24 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote

Concreet houdt dit allemaal in dat papegaaien enkel door werklozen, gepensioneerden of renteniers kunnen gehouden worden. En daar geloof ik geen fluit van!



Er is een hele groep mensen die meerdere vogels houden zodat zij elkaar vermaken, dan is allebij fulltime werken niet zo'n probleem. En daarnaast is er een hele groep mensen die niet werkloos, of gepensioneerd zijn, maar die niet allebij fulltime werken. Dat laatste komt gelukkig echt nog veel voor. Wie huisdieren of kinderen wil, zal om ze voldoende aandacht te geven toch vaker thuis moeten zijn dan bij twee fulltime banen met normale werktijden mogelijk is.
Als er inderdaad vrijwel altijd iemand de halve dag thuis, zou het best goed kunnen gaan, als je de vogel tenminste echt in het gezinsleven betrekt. Mocht je merken dat de vogel toch vereenzaamt, kun je er altijd nog een ander bijzoeken.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-04-22 - 00:43:45 send message to natasja

quote
Concreet houdt dit allemaal in dat papegaaien enkel door werklozen, gepensioneerden of renteniers kunnen gehouden worden. En daar geloof ik geen fluit van!



Concreet houd het dat eigenlijk helemaal niet in ..
Ik werk namelijk ook fulltime en vaak maak ik heel veel uren per week , echter heb ik de luxe vanuit huis te werken en ben daar echt de enige niet in wink ;) Dan is er ook nog een groep mensen die vanwege omstandigheden niet kunnen werken en de vogel als hobby hebben.

Maar er zijn vast meer mensen in %gewijs te vinden die inderdaad fulltime werken en waar de vogel lange tijd van alleen zitten , tenslotte zitten opvangcentra's niet voor niets vol happy :)

Wat de opmerking betreft van dat hier gereageerd word door tegenstanders van het houden van papegaaien in huis vind ik klinkklare onzin , ik vertoef hier al ruim 2,5 jaar op het forum als zijnde een huisvogelhouder en heb zo'n instelling hier nog nooit " door de strot geduwt" gekregen , voorstanders van voliere's hou je altijd maar de wereld is dan ook groter als de woonkamer.



Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-04-26 - 12:22:03 send message to Toine84

quote
ten tweede wat ik al eerder zei, ga ook na hoe jij met je papegaai om zou gaan? en dan bedoel ik dus of ff af en toe eruit halen en er mee kroelen en spelletjes doen en noem het maar op. of wil je zoals tegenwoordig steeds meer gebeurt gelukkig je papegaai lekker mee naar buiten nemen, lekker mee boodschappen doen en betrekken in alles.


Hmm 'steeds meer' zeg je? Ik heb nog nooit iemandf z'n papegaai mee naar buiten zien nemen of boodschappen mee zien doen. Dit lijkt me redelijk overdreven. Heeft het zin een papegaai overal bij te betrekken? Pakt de papegaai koekjes uit het vak of sorteert je post?? Lijkt me nogal vreemd. Ik heb wel eens een kerel op tv gezien die z'n (geloof grijze roodstaart) papegaai overal mee naar toe nam, maar die gast kwam nogal dwaas over en het was blijkbaar zo opvallend dat 'ie in een tv-programma kwam happy :) Dus dat lijkt me nogal overdreven en totaal niet noodzakelijk voor een papegaai om deze 24 uur per dag bij je te hebben.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-26 - 13:05:52 send message to arwen

De papegaai gaat heus niet mee , om boodschappen in je karretje te doen,hoor.Het gaat erom,je gaai bij je leven te betrekken en ja,ik heb mijn grijze ook al op de fiets meegenomen.Het zijn nu eenmaal geen vogeltjes in een kooitje,die je maar af en toe eruithaald.Of even een halfuurtje aandacht geeft.


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2006-04-26 - 13:23:40 send message to Riboet

Ik heb twee van mijn huiskamergaaien meegenomen naar dieren-ehbo les. Ze gaan ook wel mee op visite. En er is er eentje bij die ik zo meeneem zondagskrantjes bezorgen (en straks in de zomer gaat deze ook mee op mijn postbezorgingsroute).

Boodschappen doen met mijn gaai(en) doe ik niet. Ik houd aan: wat ik niet met mijn hond doe, doe ik ook niet met de gaaien. Ik neem mijn hond(en)ook niet mee boodschappen doen (en inderdaad wel mee op postroute).


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-26 - 19:10:02 send message to arwen

Daar heb je wel gelijk in.Het is zelfs verboden ,om dieren in een supermarkt mee te nemen.


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2006-04-26 - 19:59:11 send message to Riboet

Ik heb zelfs begrepen dat je daar ook flink, en dan ook echt flink, voor beboet kan worden.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-26 - 20:25:37 send message to arwen

ik denk eerder,dat je winkel uitgestuurd wordt.Sommige winkels laten het zelfs oogluikend toe.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-26 - 21:44:09 send message to ParkietenPeter

Valkmans,

Heb je toch nog iets gehad aan de suggesties? Of houd je het toch bij je eerdere conclusie?

wink ;) Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-04-27 - 08:50:46 send message to natasja

wat een slechte vogeleigenaar ben ik dan wink ;)

want mijn vogels zien niet meer als de huiskamer en de tuin .. en ik ben ook echt niet van plan een rondje straat met ze te gaan doen ...



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-27 - 09:09:40 send message to johanblok

quote

Ik heb zelfs begrepen dat je daar ook flink, en dan ook echt flink, voor beboet kan worden.


Tegenwoordig hebben boetes en verboden voor onbenullige zaken vaak prioriteit. Tolerantie en vrijzinnigheid is helaas ver te zoeken...

Dus gewoon lekker meenemen die papegaai naar de winkel als je daar zin in hebt. Natuurlijk zullen velen het vreemd vinden: dan went men er maar aan. Volgens mij is dat overigens helemaal niet verboden bij wet, hooguit kan de eigenaar het niet leuk vinden.


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2006-04-27 - 13:29:13 send message to Riboet

Volgens mij staat er in de Warenwet dat er geen huisdieren mogen komen in plaatsen waar eten bereid wordt, zoals slagerijen bv. of een bakkerij.

Restaurants ligt dan weer anders. Daar heeft de eigenaar van het restaurant eindbeslissing.

Overigens heb ik er geen lol aan om mijn papegaai een winkel in mee te brengen. Mijn honden gaan ook alleen maar een dierenwinkel in.


deijlrene
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-05-01 - 16:45:28 send message to deijlrene

Overigens heb ik er geen lol aan om mijn papegaai een winkel in mee te brengen. Mijn honden gaan ook alleen maar een dierenwinkel in.



Ik denk dat bij veel mensen dit gelijk is als bij jou, maar ook denk ik dat dit voor een groot deel komt omdat de meeste zo niet alle supermarkte idd een verbod hebben op huisdieren in de winkel.
En als dit verbod er niet zou zijn zou je al veel meer honden in de supermarkt zien.

Ik neem mijn papegaai het liefst overal mee naartoe, en op het moment is hij nog erg jong en is die nog veel aan het leren en ontdekken en wil niet teveel tegelijk op zijn pad laten komen dus neem hem alleen nog lekker mee als ik djago uitlaat ( de hond) maar dit zal straks als het echt mooi weer is wel steeds meer uitgebreid worden.

Het is helemaal niet raar dat veel mensen hun papegaai alleen in de woonkamer laten en af en toe bijvoorbeeld in de tuin ( alhoewel zelfs veel papegaaien de tuin niet eens zien)

Maar als je weet dat de papegaai de intelligentie blijkt te hebben van een jong kind, dan weet je dus ook dat hun dondersgoed weten dat hun leefomgeving wel erg saai is. en de ene papegaai zal dit geen probleem vinden als je hem maar genoeg aandacht besteed in dit gebied en genoeg afwisseling kwa speelgoed enzo aanbied. maar ik weet wel zeker dat elke papegaai je dankbaar zou zijn als je de leefomgeving zo veel mogelijk uitbreid. een mens wil ook niet dag en nacht in de zelfde kamer zitten en dat voor tien talle jaren lang. een kind net zo goed niet, dus waarom een papegaai wel?


happy anneke
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-05-03 - 18:13:40 send message to happy anneke

Hoi, misschien heb je wat aan deze site.
Is wel in het engels.
http://www.mytoos.com/



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede