Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voeding Venezuela Amazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voeding Venezuela Amazone
wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-04-21 - 15:02:38 send message to wouterbeumer

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt mijn collectie uit te breiden met een koppel Venezuela Amazones. Wat kan ik ze het beste voeren en hoeveel?
Ik voer mijn bonte boertjes met papegaaien voer, af en toe aangevuld met ei voer. Tevens geef ik om de dag fruit of groente.
Kan ik dit ook aan houden voor de Amazones? Tevens hoor ik wel eens over hondebrokken, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Alvast bedankt voor de reacties.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-21 - 15:21:35 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je kunt ongeveer hetzelfde aanhouden, let wel op dat het voer niet te veel zonnepitten en andere vette zaden bevat. Mijn amazones lusten ook erg graag universeelvoer. Dit laatste zou ik liever toevoegen aan het menu, in plaats van hondebrokken.
Verder is van belang om ze afgepast en gevarieerd te voeren. Amazones worden relatief snel te dik/vet.


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2006-04-21 - 19:39:21 send message to Raimond Wolfert

Ik heb 2 koppels en een losse man van de oranjevleugels. Ik geef ze groot parkietenmengsel van van Himbergen, (20 kg) gemengd met 1 kilo zonnebloempitten. Verder krijgen ze 2 a 3 keer per week eivoer. Iedere dag krijgen ze groenten en fruit, net wat er voorhanden is. Ze zijn bij mij vooral gek op perzik, rode bieten en banaan.

Ze worden inderdaad snel dik, ik heb 2 maanden lang ze uit noodzaak 1x per 3 dagen gevoerd. Ik gaf ze veel te veel, uit angst ze te weinig te geven. Ze waren echt vet geworden in die 2 maanden. Nu zien ze er weer goed uit na een dieetjewink ;), en zijn ze weer een stuk actiever. Ik geef ze ongeveer 50 gram voer per dag.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede