Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vochtig nachhok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vochtig nachhok
vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2006-04-28 - 16:05:28 send message to vlindervogel

In een schuur met dubbele spouwmuren ben ik van plan een nachthok te bouwen. Nu is het probleem dat het heel vochtig is. De schuur blijkt zo goed geďsoleerd te zijn dat het vocht niet weg kan.
Er is naar gekeken en binnenkort wordt er een ventilatierooster ónderin de schuur geplaatst. Nu ben ik niet echt een expert op dit gebied dus ik had een aantal vragen over het isoleren en ventileren van het werkelijke nachthok.
Wáár zou ik in het nachhok een ventilatierooster moeten plaatsen? Het andere rooster komt niet ín het nachthok.
En welke vorm van isoleren zou nodig zijn?

Gr Carmen


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-28 - 18:09:48 send message to Dennis Fr.

je zou eventueel ook een ventilatie box kunnen plaatsen word verse lucht naar binnen geblazen en vuile lucht uitgeblazen is ook beter voor je eigen gezondheid en tevens beetje stofafvoer.en het helpt ook om je condensvorming minder te maken.

Groeten Dennis


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-28 - 18:16:43 send message to tonnl

Met één ventilatierooster zal het probleem niet opgelost zijn vrees ik. Puur de aanwezigheid van levende wezens verhoogt het vochtgehalte nog.
Ik zou voor je nachthok gewoon een (deel van) een zijde van gaas maken.
Verder isoleren lijkt mij dan niet meer nodig, de schuur is al geďsoleerd zeg je.

Succes, Ton.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-04-28 - 22:29:49 send message to paintim

Hallo Carmen,
Zelf heb ik in de schuur roosters tegenover elkaar. Gemeten met goed afgestelde hygrometer in
doorsnee tussen 60% en 70%.
E.e.a. kan natuurlijk ook te maken met de ligging van de schuur.
Vr.groeten
Antoni


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2006-04-29 - 16:13:18 send message to vlindervogel

Dankjewel voor de reacties.
Misschien maakt het volgende één en ander duidelijk. De schuur is 8 bij 2 bij 2 meter 60 en het nachthok wordt hoogstwaarschijnlijk 2 bij 1 bij 2 meter 60. In het plafond zit een ventilatiepijp. De schuur is in de winter nog kouder dan buiten.
Eén wand van gaas maken heeft misschien wel effect op de luchtcirculatie, maar om een schuur van 8 bij 2 meter te moeten verwarmen gaat me teveel kostenwink ;)
Daarom maak ik hem het liefst geheel dicht.
Dus volgens jullie is het niet op te lossen met ventilatieroosters?

Gr Carmen



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-29 - 22:27:32 send message to tonnl

Aha, je wilt ook verwarmen. Hoe warm moet het worden? Gaat het echt om 10 graden of meer of is vorstbescherming voldoende?
In dat laaste geval is een vorstbeschermer misschien slim, die verwamt redelijk goedkoop tot het boven nul is (en blijft).
Met roosters zou ik er ook minimaal 2 gebruiken, waarvan minimaal 1 direct naar buiten.
Lekker schuurtje trouwens, ruilen? happy :)
Ton.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-04-30 - 09:04:20 send message to bert1974

als je goed wil isoleren moet je ook goed ventileren.
als je onder in een wand een rooster plaatst en dan op het dak aan de andere kant van de schuur een ontluchtings pijpje plaatst, dan krijg een een goede lucht stroom en dus ook een goede ventilatie.

groeten bert


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2006-05-01 - 11:55:58 send message to vlindervogel

Dank jullie wel voor jullie hulp.
Ik denk dat ik er nu wel uit ben. In de schuur zullen we een ventilatierooster plaatsen en in het toekomstige nachthok twee.
Het nachthok ga ik geheel isoleren, niet alleen zodat het er warmer is in de winter, maar ook voor de afwerking.

Groetjes Carmen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede