Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kromsnavels en kwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kromsnavels en kwartels
kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-04-30 - 10:09:01 send message to kakatoe

Ik weet dat sommige kromsnavels niet bij elkaar kunnen tijdens de broedperiode.
Maar hoe zit het nu met kromsnavels en kwartels zou dat wel kunnen mits er een hoekje is waar de kwartels kunnen schuilen?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-30 - 10:40:42 send message to johanblok

Wij hebben ook wel niet-vliegende kippen bij amazones in de voliere gehad. Dat ging prima, ook omdat de kippen niet vliegen en dus niet op de hogergelegen stokken gaan zitten, maar is kwa ziektes e.d. toch niet erg raadzaam.


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-04-30 - 11:16:35 send message to Wim B

Ik heb bij de lories zowel californische kuifkwartels als blauwschubben in de voliere zitten.Nu heb ik het voordeel dat deze kwartels vrij rustig zijn en niet als een raket naar boven schieten. Ook maken zij geen gebruik van de zitstokken. De kwartels hebben een grote dakpan waaronder zij kunnen schuillen. Maar van enige rivaliteit is geen sprake zolang er geen jonge lories of jonge kwartels in het "spel" zijn.
Succes!
Wim


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-30 - 12:56:23 send message to meyer

Ik heb de kwartels vorig jaar verwijderd uit mijn rennen.
De reden was dat jonge papegaaien graag knikkeren met de eieren van de kwartels welke overal verzaaid leggen, met alle gevolgen van dien.
Om eierzuipen bij mijn papegaaien te voorkomen heb ik mijn kwartels weggedaan.

Groeten Meyerwink ;)


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2006-04-30 - 15:11:45 send message to IGGINO

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb vroeger in een voliere chinese dwergkwartels gehad, samen met groenwangparkieten.
En dit ging goed, in het begin. Na een half jaar ging de kwartel broeden, en kreeg ze 4 jongen.
Vanaf toen was het gedaan, en heb ik direct de kwartels apart moeten zetten. Want de groenwangen konden er niet van afblijven. Nadat de jongen groot waren, de ouders terug geplaatst, maar het ging niet meer samen, en heb de kwartels moeten weg doen. Ondanks dat ze vele schuilmogelijkheden had. De groenwangen zelf hadden zelf geen jongen.


Ice
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-05-10 - 22:19:57 send message to Ice

Hallo, ik heb ooit Chinese dwergkwartels bij mijn halsbanden gezet. Het ging maanden heel goed. Tot het kweken begon. Toen hebben mijn halsbanden de kwartels opgegeten. Sindsdien steek ik alleen nog kwartels bij mijn valkparkieten en bij mijn grasparkieten.

Mvg, John.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede