Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roodborstzaadkrakers Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : roodborstzaadkrakers
vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2006-04-30 - 12:42:42 send message to vogelkooi

Hallo, Ik ben een liefhebber van afrikaanse prachtvinken en heb een paar vragen over de roodborstzaadkrakers.
Ik heb een koppel dat nog niet veel doet,maar spoedig verwacht ik meer activiteit,volgende week krijg ik er 2 poppen en 1 man bij,wat is het beste? 1.Ze allemaal bij elkaar zetten.2.De nieuwe in een voliere ernaast zetten,zodat ze elkaar kunnen zien.3.Of de nieuwe in een voliere doen waar ze elkaar (de oude en de nieuwe)niet kunnen zien maar wel kunnen horen.Ik weet namelijk niet als ze elkaar zien of het de broeddrift bevorderd of belemmerd,alvast bedankt voor julie reacties.
groeten
Mike



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-30 - 16:08:16 send message to tonnl

Ik weet het ook niet.
Misschien kun je aan een nummer van "Onze vogels" komen?
Roodborst zaadkraker 116 1984

Roodborstzaadkraker 28 1977

Roodborstzaadkraker393* 1976

Roodborstzaadkraker86 1978



vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2006-05-04 - 14:09:35 send message to vogelkooi

Ok Ton, Bedankt voor het antwoord, zal kijken of ik er aan kan komen.
Groeten
Mike


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2006-12-13 - 19:57:31 send message to vogelkooi

Hallo,Omdat eigelijk niemand het wist, heb ik het voorzichtig aangepakt, eerst kreeg ik de 2 poppen en die zette ik in een kooitje, en dat kooitje hing ik in de voliere, de oude vogels en de nieuwe poppen begonnen meteen naar elkaar te piepen, en ze gingen op het kooitje zitten om de nieuwelingen te bekijken, dus ik dacht dat gaat best wel goed,ik deed 2 stengels trosgierst in de kooi en de poppen vielen er meteen op aan en hadden geen oog meer voor iets anders, ze leken uitgehongerd, de oude man vloog weg en keek er verder niet meer naar om, maar de pop vloog steeds op de kooi af, ik dacht om contact te zoeken, maar ze werd steeds agresiever en dook steeds keihard op de kooi of om er in te komen en de andere vogels te pikken, maar die waren zo bezig met de trosgierst dat ze er geen eens erg in hadden, ik heb het kooitje eruit gehaald en de vogels naar een andere plek gebracht, ook zag ik dat ze beiden mijt hadden op de pootjes dus heb ik ze een aantal dagen behandeld met creme totdat het over was, daarna heb ik ze in een andere voliere losgelaten, eentje kwakkelde vanaf het begin en is dood gegaan, de andere was ok. Die is nu samen met een nieuwe man die wat later aankwam en ze vormen een goed koppel denk ik.
Conclusie ze kunnen niet bij elkaar.
groeten
Mike



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 212 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede