Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > broed edelpapegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broed edelpapegaai
MauS
Website Member
Posts :25

Website Member
2006-04-30 - 14:22:33 send message to MauS

Hallo,
Mijn edelpapegaai is al geruime tijd eieren aan het leggen voor mijn man. Dit blijft ze maar doen en we vinden het ondertussen een beetje zielig. Ze blijft op haar onbevruchte eieren zitten en komt er alleen af als mijn man er is.
Wij willen nu graag een bevrucht ei, om haar moedergevoelens tot haar recht te laten komen. Is er een mogelijkheid dit te verwezenlijken? Of is er een andere manier om haar van het eieren leggen af te krijgen??

Ik hoop dat iemand goed advies heeft hierover, omdat we onze Cora weer een normaal leven willen laten leven.



kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-04-30 - 15:45:57 send message to kakatoe

U praat alleen over een pop.
Ik zou er een man bij plaatsen dus kijk eens uit naar een broedrijpe man


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2006-04-30 - 17:33:43 send message to suk

door haar een ei uit telaten broeden ,is het misschien tijdelijk over.
als ik u was zou ik gaan kijken voor aan man.

het is misschien voor haar ook leuk.

sebastiaanhappy :)


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-04-30 - 17:58:37 send message to lennard

Je kan er nu wel een bevrucht ei onder leggen maar als ze daar klaar mee is en ze heeft het jong helemaal zelfstandig dan gaat ze denk ik toch ooit nog wel een x broeden dus dat heeft geen enkele zinwink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-30 - 20:15:07 send message to johanblok

Edelpapegaaien is een soort die zo ongeveer het meest van allen de neiging heeft om achter elkaar door te gaan met broeden en eieren leggen. Dus 1 keer een ei uit laten broeden zal geen oplossing zijn. Een oudere man (zeker ouder dan 3 jaar, liever 5 of 6) is de enige oplossing afgezien van het afleiden met speeltjes, knaagtakken etc. Een jonge man moet je zeker niet aan beginnen.


MauS
Website Member
Posts :25

Website Member
2006-05-01 - 12:11:03 send message to MauS

Dank jullie wel zover voor jullie reacties. Alleen willen we geen man erbij. De intensie is ook niet om te kweken. We willen gewoon graag dat onze Cora weer aandacht heeft voor iedereen in het gezin en dat ze weer lekker vrij kan vliegen en spelen.
Is er nog een andere mogelijkheid dan speeltjes geven? Ze krijgt heel veel aandacht van ons. Is het misschien een mogelijkheid dat mijn man zich minder bezig gaat houden met Cora? Zodat de liefde voor mijn man "over gaat" bij Cora? En de andere gezinsleden meer met haar bezig gaan zijn? Dat gebeurt nu ook al, alleen komt ze alleen van de eieren af als mijn man er is en dan wilt ze dat ze eten geeft.

Wachtende op hulp!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-05-01 - 12:44:41 send message to johanblok

Dat zou je kunnen proberen, maar edelpoppen zijn enorm eigenwijs en kunnen uitermate broeds zijn. Je moet natuurlijk je uiterste best doen, maar ik vrees dat het heel erg lastig zal zijn om de edelpop op een ander spoor te krijgen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede