Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > koningsparkiet . Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : koningsparkiet .
catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-05-08 - 14:49:02 send message to catteeuw

hoi , ik heb een koppel koningsparkieten die momenteel eitjes aan het leggen zijn , alleen is er 1 probleem , ze legt ze op de grond , ik heb ze al opgeraapt omdat als ik ze lang laat liggen ze haar eitjes breekt(heb er al meerdere gebroken gevonden) .
nu zit ik met die eitjes en heb ik ze onder een koppel halsband parkieten ondergelegd (voorlopig) maar deze halsband zit weldra met jongen dus kunnen die eieren daar niet blijven , ik heb wel gezien dat er bevrucht zijn .
mijn vraag is dus nu waar kan ik ze nog onderleggen , rosella's roodruggen ??

ik zal volgend jaar eens een ander type van broedblok proberen .
nog andere ideeen wat ik kan veranderen ?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-05-08 - 15:43:44 send message to dooren

Je kunt ze onder rosella's of roodruggen leggen, een rosella is beter ivm grootte verschil roodrug/konings.

Als nestkast voor konings adviseer ik om gewoon een lange verticale blok te gebruiken, welke tot de grond reikt of desnoods half ingraven in de grond.
Gert


jeroen de roo
Website Member
Posts :78

Website Member
2006-05-08 - 18:23:16 send message to jeroen de roo

hallo

Onder de roodruggen zou ik ze niet leggen, heb ik ook gedaan en toen de konings twee weken oud waren werden ze niet meer gevoerd. Wat bleek nu, konings gaan op de tenen staan als ze gevoerd worden in het blok, als ze dan een week of twee zijn zijn ze te groot voor de roodruggen en kunnen ze niet meer gevoerd worden. Ik heb ze toen met de hand verder groot moeten brengen,omdat ik ze nergens anders bij in kon doen. Bij rossela's zou mij een betere oplossing lijken, die moeten het kunnen, maar dan moet je ze wel in de gaten blijven houden.

Wat het broedblok betreft heeft de dooren gelijk, die moet groot zijn en de bodem moet heel dicht bij de grond komen. Je kunt er nog een schuin stuk in maken, zo voorkom je dat als de vogel ergens van schrikt als ze het blok in wil, niet in een keer op de eieren kan springen van 150cm hoog.

succes met de verdere kweek

groeten jeroen de roo


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-05-08 - 20:42:04 send message to catteeuw

ok ,
alvast bedankt voor de info , ik zal volgend jaar eens kijken om zo een blok te maken en deze eens aan hen voor te schotelen , hopelijk accepteren ze deze beter .
happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede