Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mullers en de waterspuit Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mullers en de waterspuit
johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-05-11 - 20:43:48 send message to johanblok

Vooral mijn muller amazone houden wel van een kunstmatig regenbuitje van de plantenspuit met dit droge weer. De man (normaal de schuwste) kwam er het eerst opaf:

De pop (normaal de tamste en in broedtijd uiterst aggressief) moest er even over nadenken (want wil in deze tijd van het jaar niets van mij weten), maar kwam toch ook genieten:

Omdat we in een woonwijk wonen vereisen deze luidruchtige vogels wel wat management in de broedtijd. Als ze een langdurig concert aanheffen worden ze op commando opgesloten in het binnenhok. Het grappige is dat zodra je ze dan na een poosje weer buiten laat (met name s'middags en s'avonds) ze binnen de kortste keren met zachte knorgeluidjes aan het treden (paren) gaan.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-05-14 - 10:45:53 send message to natasja

wat een mooie foto's !!

wij hebben vroeger ook een muller gehad en die vond het ook geweldig , ging helemaal uit zijn dak dus erg herkenbare foto's happy :)



catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-05-14 - 12:00:10 send message to catteeuw

hoi ,
mijn geelnekken worden hier ook zo wild van ! laugh :D


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-05-14 - 12:15:04 send message to johanblok

Mullers zijn misschien nog wel meer dan andere soorten amazones echte liefhebbers van regen en hagel. In de literatuur over Mullers is ook te vinden dat dit een belangrijke factor kan zijn in de bereidwilligheid van de vogels om tot kweken over te gaan.


edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2006-05-14 - 14:26:19 send message to edel

Mijn aras hebben een hekel aan de bloemenspuit.
Erg makkelijk als ze erg hard schreeuwen.
Als ze mij aanzien komen weten ze niet hoe hard ze het binnenhok in moeten gaan.{Ik moet dan wel de bloemenspuit bij mij hebben natuurlijk}

Oeds


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-05-14 - 16:32:54 send message to dun grijzeroodstaart

hahaha ja mijn grijze moeten er ook helemaal niks van hebben ...
zodra ze mij al zien aankomen met de spuit dan zitten ze al veilig in het blok ..
behalve als het regent dan zit het eene koppel wel tegen het gaas aan , behalve mijn tamme die moet er echt niks van weten !!!
maar goed af en toe probeer ik het gewoon en is toch een afkoeling voor de beesjes lijkt mij


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-05-14 - 22:49:53 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Persoonlijk vind ik het 'douchen' van Amazones en Pionus een van de hoogtepunten van de dag,
want je ziet ze onmiskenbaar genieten.
Bovenstaande foto's vallen voor mij dan ook in de categorie 'feest der herkenning',
terwijl mijn Pyrrhura's er helemaal niets van moeten hebben. Zij stappen liever in de badschaal.


misschien aardig om in deze context te vermelden:

Tijdens een van mijn bezoeken aan het vogelpark Walsrode in Duitsland was ik ooit eens getuige van een soortgelijk spectakel, maar dan in het groot!
Het was al een geruime periode warm en droog geweest, maar tijdens mijn aanwezigheid in het park brak op een warme middag een flinke maar verfrissende regenbui los boven het vogelpark.

Terwijl vrijwel alle bezoekers een 'veilig' ofwel droog heenkomen zochten, wist ik niet hoe snel ik bij de papegaaienverblijven moest komen.

Deze keuze leverde mij behalve een flink nat pak een geweldige ervaring op, want in de vele buitenverblijven hingen zo goed als alle papegaaiachtigen aan het dak(gaas)in de regen te genieten van de op dat moment zeer welkome verfrissing. Het werd een schouwspel dat ik niet licht zal vergeten.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-05-15 - 08:33:57 send message to johanblok

Als het buiten flink regent, kijk ik bijna automatisch naar de volieres om te zien wat mijn vogels er van vinden. Vaak fantastisch om te zien!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-05-21 - 12:13:43 send message to johanblok

Gisteren genoten de mullers s'ochtends nog van flinke regenbuien. De laatste dagen werd de pop duidelijk een stuk dikker en beduidend aggressiever, onmiskenbaar een ei op komst. En ja hoor: vanochtend zat ze op het nest met een ei. Dat is twee maanden vroeger als vorig jaar, wat ik ook geprobeerd heb uit te lokken door in de winter wat schraal en bij het begin van het voorjaar juist heel uitgebreid (met o.a. vruchten uit de diepvries van vorig jaar) te voeren. De pop vloog gisteren ook beduidend moeizamer, en ze waren flink luidruchtiger, vermoedelijk wat zenuwachtig.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede