Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > goldamadines>>prachtvinken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : goldamadines>>prachtvinken
belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2006-05-14 - 13:03:26 send message to belg

graag zou ik goldamadines willen kweken maar eerst wil ik wel weten of dit makkelijker is dan kanaries te kweken(daar i nu mommenteel kanaries heb)
en als men goldamadines wil kweken moet men ook met japanse meeuwen te werk gaan om de jongen op te voeren van de goldamadines ?
graag wat reacties van kwekers die met deze vogels te werk gaan


bulldog
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-05-14 - 13:18:11 send message to bulldog

goulds zijn wel iets moeilijker te kweken dan kanaries en ze vragen ook een beetje andere voeding in de broedtijd zoals buffalowormpjes en ik zou geen jap meeuwen inzetten daar een natuurbroed altijd beter is je hebt dan in het begin wel minder jongen maar na een paar generaties heb je echte natuurbroed en heb je al die problemen van het niet groot brengen achter je en wordt het ook een stuk makkelijker
groetjes joop


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-05-14 - 14:05:57 send message to goulds

Goulds kunnen makkelijker zijn dan kanarie kweken
geen entingen
geen kleurstof
geen apart zaadmengeling

goulds zet je in broedkooi vanaf 60cm,goede tropenmengeling,afentoe trosgierst en eivoer
buffalo's niet verplicht net als ander levend voer maar is wel goede aanvulling.

Kun zowel binnen als buiten gekweekt worden verwarmd of onverwarmd.
Koop een alreeds bestaand koppel om te beginnen mogen rustig al 2 jaar zijn,3e jaar is hun topjaar.

Jap meeuwen zou ik achterwegen laten veel kwantiteit weinig kwaliteit op den duur.
probeer kleur combi zuiver te houden,meer info stuur maar pb.
groet


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2006-05-23 - 14:26:47 send message to belg

bedankt
graag zou ik wat meer informatie willen over blauwe goulds


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2006-05-23 - 14:59:08 send message to Richard V

ik zou niet meteen met blauwe goulds beginnen als je nog geen ervaring heb met deze soort. Blauwe zijn moeilijker te kweken dan wildkleur en andere mutaties.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-05-23 - 18:10:47 send message to zebraonline

quote
Blauwe zijn moeilijker te kweken dan wildkleur en andere mutaties.


Dit is onzin

Of goulds moeilijker te kwken zijn dan kanaries hangt af van de vogels zelf...sommige koppels kweken heel gemakkelijk andere nooit...dit geldt trouwens voor alle vogelsoorten...


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2006-05-24 - 10:14:53 send message to Richard V

toch is het zo... doe maar eens een onderzoekje onder gould kwekers, vraag daarbij hoeveel jonge vogels ze gemiddeld per jaar kweken uit een paartje blauwe vergeleken met bv de wildkleur. Je zult zien dat dat aantal beduidend lager is, en dus moeilijker te kweken... (tuurlijk zullen er kwekers zijn met koppels die goed scoren, maar ik heb het hier over een algemene regel...)Bovendien hebben ze qua verzorging iets meer aandacht nodig dan goulds in andere kleuren zoals het verstrekken van vitamine A


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-05-24 - 10:28:01 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
toch is het zo... doe maar eens een onderzoekje onder gould kwekers, vraag daarbij hoeveel jonge vogels ze gemiddeld per jaar kweken uit een paartje blauwe vergeleken met bv de wildkleur. Je zult zien dat dat aantal beduidend lager is, en dus moeilijker te kweken... (tuurlijk zullen er kwekers zijn met koppels die goed scoren, maar ik heb het hier over een algemene regel...)Bovendien hebben ze qua verzorging iets meer aandacht nodig dan goulds in andere kleuren zoals het verstrekken van vitamine A

Enkel het laatste kan ik bevestigen en is "bewezen".

Dat kan je echt niet zeggen van de rest en mijn bevindingen zijn ook niet zo!!

Enige verklaring die ik zou kunnen geven is dat men, door de hogere prijs, minder blauwe goulds aankoopt/bezit die het dan "moeten doen" en de kans groter is dat ALS het niet klikt, men geen andere (blauwe) partner beschikbaar heeft.

Ook zegt men dat vol x vol verkleining geeft (maar dat trek ik zelf ook in twijfel) en men daardoor op splitten overschakelt en dan procentueel minder kans op blauwe heeft.

gr koen


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-05-24 - 18:11:47 send message to Niltava

Ik heb ook nimmer een verschil gemerkt!


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-05-24 - 18:32:14 send message to goulds

Blauwe kun je niet meteen vergelijken met de rest van de goulds kleuren combi's,om een of andere reden kweken ze bij mij ook moeilijker,maar tis beslist niet moeilijk blauwe te kweken maar denk aan vit A. deze hebben ze nodig.

Maar begin met koppel klassieke goulds (paarsborst groen)

Bedenk dat goulds en kanaries niet samen kunnen KWEKEN in dezelfde binnenruimte wel in buitenvoliere!!! je kunt ze wel samen HOUDEN in binnenruimte,hierover is elders op forum al gesproken en besproken.
grt goulds



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede