Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > aankoop papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : aankoop papegaai
Karlvdb
Website Member
Posts :5

Website Member
2006-05-19 - 09:19:27 send message to Karlvdb

Hallo iedereen,
Ik ben Karl uit Gent en had graag jullie hulp gehad. Ik ben nieuw en heb deze site leren kennen door een collega van het werk. Ik zou graag een tamme papegaai kopen en had al contact genomen met een zekere Argo die een advertentie geplaatst had met papegaaien die zeer tam waren. Aan de telefoon lek hij heel vriendelijk, maar nu lees ik hier zulke slechte commentaar en ook raden ze mij af in België om daar een vogel bij te kopen. Ze zeggen dat hij niet eerlijk is en zelf papieren van de dierenarts maakt. Ik zou graag een tamme vogel kopen en bij hem kunnen ze trukjes en ik denk dat ik dit zelf niet kan aanleren. Kan iemand mij helpen met informatie want ik wil natuurlijk geen vogel kopen die niet goed is
Karl


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-19 - 09:25:58 send message to hdra

quote: ook raden ze mij af in België om daar een vogel bij te kopen. Ze zeggen dat hij niet eerlijk is en zelf papieren van de dierenarts maakt.


Wellicht zegt dat genoeg


Karlvdb
Website Member
Posts :5

Website Member
2006-05-19 - 09:31:53 send message to Karlvdb

Ja dat zijn geruchten hier maar ik zou niet weten wie mij een tamme vogel kan verkopen die trukjes kan. Ook zijn er kwekers die naar hem vogeltjes verkocht hadden die mij af raden daar een te kopen omdat hij niet deugd en hun achteraf lastig valt met geld terug te eisen omdat er een gestorven is. Zou hij dan ziektes hebben? Ik zou gewoon graag een tamme vogel kopen die trukjes kan en ik ken alleen maar Argo die zoiets verkoopt. Er staat nergens een advertentie van een persoon die ook zulke vogels verkoopt. Als julie mij iemand anders kunnen aanbevelen dan kon ik contact nemen en daar een kopen.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-19 - 09:46:48 send message to lennard

Dat ligt er ook aan wat voor aard die vogel heeftwink ;)


Karlvdb
Website Member
Posts :5

Website Member
2006-05-19 - 10:04:47 send message to Karlvdb

Sorry dat ik dit onderwerp geplaatst had, kreeg net een prive bericht dat er hier al heel wat onderwerpen over vermeld staan en na dat ik dit gelezen had kan ik met volledige overtuiging zeggen dat ik bij zulke oneerlijke mens geen vogel koop. Bedankt en als iemand mij een fatsoenlijk adres kan bezorgen steeds welkom
Karl


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2006-05-19 - 11:18:13 send message to erika

Misschien moet je eerst eens gaan kijken naar wat voor papegaai je op zoek bent.
En wil je een papegaai die echt de trucjes al kent? of wil je het hem zelf leren?

groetjes erika


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-19 - 14:23:02 send message to lennard

je zou ook gewoon bij een kweker kunnen kijkenwink ;)


Karlvdb
Website Member
Posts :5

Website Member
2006-05-19 - 14:30:56 send message to Karlvdb

Ik was op zoek naar een bonte boer en die Argo zei dat hij een speciale opleiding gevolgd heeft en nog volgt om deze diertjes trukjes te leren. Ik heb daar geen verstand van, om dat aan te leren en daarom dat ik graag bij hem een wou kopen. Maar na al die onderwerpen over hem te hebben gelezen heb ik er nog maar weinig zin in. Blijkbaar zijn de geruchten hier in België toch waar. Spijtig


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-05-19 - 14:59:24 send message to Hannie

Hoi Karl

Ik zou je aanraden het boekje ,

O/D Gedrag & Opvoeding van kromsnavels
Jessie Claire van Brederode Gallego

Aan te schaffen ( het is niet duur) en verkrijgbaar bij Dieren speciaal zaken.
Het staat boordevol met tips , hoe je met je kromsnavel moet omgaan , en ook hoe je een vogel tam kan maken .

Lees dat eerst eens door, en oordeel dan of je er aan wilt beginnen.
En dan zou ik als ik jou was gewoon een jonge vogel aanschaffen .
Kijk hier ook maar eens op de Site er worden er genoeg te koop aangeboden .
En als je zelf je vogel leert tam te maken , dan schep je ook meteen een band met je vogel .

Groeten Hannie


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-05-20 - 11:17:53 send message to meyer

Goede tip Annie, want als ik dit hier onder zo lees dan zie ik de vogel al weer te koop staan op M....

quote
Ik zou graag een tamme vogel kopen en bij hem kunnen ze trukjes en ik denk dat ik dit zelf niet kan aanleren. Kan iemand mij helpen met informatie want ik wil natuurlijk geen vogel kopen die niet goed is
Karl



Als je er nu al zo over denkt moet je vooral niet aan dieren beginnen.

Groeten Meyerwink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-05-20 - 11:30:03 send message to Wickingh

Hai,

net als bovenstaande spreker, haalde ik gelijk mijn wenkbrauwen op.
Een papegaai houden opvoeden ed vraagt nu eenmaal een grote investering in moeite en geduld met zich mee.
Als je zelf dat al niet ziet zitten dan is een papegaai sowieso niets voor je (tenzij het een opgezette is, maar ook die zullen geen kunstjes leren wink ;) ),

mvg Frank



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede