Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kakarikies Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kakarikies
dyantha
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-05-20 - 22:02:43 send message to dyantha

ik heb een stel gele kakarikies en ze zitten samen int blok de pop en de man alleen vind ik dat de pop steeds kaler word ik heb al opgelet of ze ruzie int blok hebben maar dat hebben ze niet alleen maakt het popje wel wat een jankerig geluid.
wie kan mij hier meer over vertellen.
en ik heb een groene kakarieki die heb ik zo gekocht met wat rotzooi om zijn bekje wie kan mij daar wat over vertellen


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2006-05-21 - 01:22:43 send message to Fonje

Dyantha
Dat jankerig geluid is normaal. Het betekent dat ze in de 'paar' fase zitten. Dat kaal worden is echter niet normaal. Kakariki's zijn zeer vatbaar voor vedermijten. Die maken dat ze kaal worden. Op termijn is het schadelijk voor hun. Ivermectinedruppels (Anti-luchtpijpmijt van Bogena) lossen dit probleem op. Je moet wel alle vogels behandelen want mijten zijn zeer overdraagbaar.

Peter


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-21 - 09:12:49 send message to lennard

Die pop van de kakarikie gebruikt haar veren voor het nest en wordt dan kaal dat is gewoon normaal bij sommige kwekers is heel de buik kaal maar dat is heel normaal.
Dat jankend geluid is om haar nest te beschermen.
Ik kweek zelf nu ook 1,5 jaar met kakarikies en ik heb nog nooit een pop gehad die niet kaal werd tijdens het broeden. En de man geeft de pop te eten dus die komt in het broedblok eten geven dat is ook heel normaal.wink ;)

Hopelijk heb ik je hierbij geholpen.wink ;)

Groetjes,

Lennard


rnobel
Website Member
Posts :29

Website Member
2006-05-24 - 11:45:27 send message to rnobel

De rotzooi rond zijn snavel kan weleens schurftmijt zijn, dan krijg je wratachtige verdikkingen. Zoek in Google op schurftmijt dan zie je foto`s en behandelingsmethoden.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-25 - 14:22:55 send message to nick vdb

hallo,
dit kan inderdaad wel eens schurftmijt zijn,daar misvormt de bek wat van.Dit is zéér besmettelijk voor de andere vogels !!
nick.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede