Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Valkparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Valkparkieten
Desire
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-05-21 - 19:16:44 send message to Desire

Ik had even wat vraagjes over valken..
Weet iemand waarom mijn valkje alsmaar zit te trillen..? heeft hij het koud.. of is hij juist bang..? en maakt het ook uit wannneer je een valkje ze'n vleugels knipt..?
Moet dit in een bepaalde periode..?

Gr Karin


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-05-21 - 20:37:31 send message to supervalk007

Desire, hoe oud is de valkparkiet? En kortwieken kan pas als de vleugels volgroeid zijn.

gr. Martin


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-21 - 21:09:15 send message to lennard

Eet ze goed genoeg en drinkt ze goed genoeg.

Hoe ziet de poeper eruit is die niet vies want dan heeft ze wormen dat had ik ook en toen ging die ook trillenwink ;)


Desire
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-05-21 - 21:10:18 send message to Desire

Ik zou het zo niet weten hoe oud hij is..
Ik heb hem uit de dierenwinkel..Maar volgens mij is hij niet meer zo jong.. Hij is ook erg bang..
Hij oud moet hij ongv zijn dan..??

Mvg Karin


Desire
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-05-21 - 21:11:16 send message to Desire

Hij ziet er heel gezond uit hoor..
Hij eet ook goed enzo en zijn poeper is ook mooi schoon

Gr


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-05-22 - 01:35:39 send message to Swaas

Hoe lang heb je die valk al?????
Je moet ze wel de tijd geven om zich aan te passen aan de nieuwe omgeving, de ene doet dit al sneller dan de andere.
Ga er veel naartoe, niet te dicht en praat op zachte lieve toon.
Zodra hij stopt met rillen als je naderbij komt kan je stilletjesaan de afstans inkorten, daarna begin je met het deurtje open te doen, praat ertegen maar probeer hem niet aan te raken, je moet alles stap voor stap doen en pas iets anders proberen als het vorige lukt zonder dat hij in paniek raakt.
Geef hem regelmatig een "stukje" trosgierst, dat eten ze graag, als je er teveel ineens geeft legt hij de link naar jou niet meer.
Hij moet begrijpen dat je hem geen pijn wil doen, maar eerder lekkere dingen geeft.
Als je je hand in de kooi mag "leggen" zonder dat hij zich als een gek aan de tralies uit de voeten probeert te maken begin je toenadering te maken, elke keer wat dichter, niet te snel want dan sta je weer terug op "af"
Het kan tijd kosten, het hangt allemaal van zijn voorgeschiedenis af, is hij al pijn gedaan, hebben ze hem misschien opgejaagd, gepest of komt hij uit een volière waar hij nooit met mensen in contact is geweest;
Als de angst niet te diep zit kan het vrij snel gaan dat hij je gaat vertrouwen.
Ik heb ooit eentje gehad dat een zeeeer nare , enge ervaring had gehad.
Het heeft me 6 weken gekost voor ik hem nog maar mocht benaderen, maar 3 maanden later is hij terug naar zijn baasje gegaan op de schouder....
maar je moet geduld hebben , geduld en nog eens geduld en vooral proberen te denken als een vogel, stel je in zijn plaats, maak je klein en kijk op naar dat vreselijke monster met die klauwhanden die je in 1 klap kan platslaan.................


Desire
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-05-22 - 17:40:52 send message to Desire

Hartstikke bedankt voor de tips ..
Ik heb hem nu 3 weken thuis en kan ook al rustig me hand een stukje in de kooi doen .. maar meer ook nog niet.. ik weet alleen niet hoe ik hem moet lokken want met trosgierst komt hij niet.. daar kijkt hij niet naar om.. om nou ze'n voerbakje je eruit te halen vind ik ook wel zielig.. dat heb ik ook al eens gedaan omdat iemand dat mij dat aanrade.. maar das toch ook niet het aller leukste

Gr


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-22 - 19:15:36 send message to lennard

Als hij eraantoe is komt hij er wel vanzelf uit gewoon gedult hebbenhappy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede