Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kyran en Kicah Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kyran en Kicah
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-05-21 - 23:41:39 send message to natasja

Nou .. mijn mooie plannen van Kiek een maatje geven in de vorm van een edelman zijn uitgelopen op niets ..


Kyran is inmiddels ruim een half jaar geweest en nog kunnen ze niet samen ..

In eerste instantie vond Kiek hem wel intresant maar omdat Kyran een beetje angstig aangelegt is begon hij uit te vallen naar d'r , op een gegeven moment pikte ze dat natuurlijk niet meer

Nu is de situatie dus zo dat zodra kiek in de buurt komt Kyran maakt dat ie weg kan komen en zodra die binnen bereik is grijpt kiek hem dus flink hard ..

Gevolg is dat Kyran inmiddels een flinke beschadiging op zijn snavel heeft zitten en ze wederom apart zitten ..
Kyran op de kooi en Kiek in de kooi ..

we hebben ze lang apart gehad , lang samen gehad waarna het weer even goed leek te gaan en pats .. toen had ze hem weer te pakken ..


ze lijken gewoon niet de perfecte match te zijn ..

precies waar ik al die tijd al bang voor was sad :(


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-05-22 - 01:23:07 send message to Swaas

Dit is wel jammer, op deze manier kan je niet écht genieten van je beide vogels en is er altijd wel eentje jaloers op de andere.
Ik vind het echt zonde voor je dat je deze brute pech moet hebben.
Hier komen ze ook niet overeen, maar ze kunnen gelukkig in dezelfde ruimte los op hun kooi zitten zonder elkaar in de pluimen te vliegen.
De grijze komt nooit van zijn kooi en toch is hij nog nooit geknipt geweest, de ara daarentegen is een rondloper en struint de hele veranda af van onder naar boven en omgekeerd, maar.....blijft uit de buurt van de grijze zijn kooi, hij weet precies wat er zal volgen, soms plaagt hij de grijze en gaat onderaan aan de poten zitten bijten en schudden, en dan stuift de grijze naar beneden en maakt de ara zich uit de voeten terwijl hij lacht zo hard als hij kan en de grijze hem uitscheld......


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-05-22 - 19:17:51 send message to natasja

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hihi slimmerd wink ;)

Hier kunnen ze echt niet samen , nog niet eens samen op de kooi ..

Kyran maakt meteen dat ie van de kooi afkomt , laat zich gewoon vallen zodra kiek in de buurt komt .. logisch want als ie niet uit de buurt gaat pakt ze hem flink.

Het stomme is dat het in het begin juist wel goed leek te gaan , Kiek vond het toen wel intresant allemaal het is zuiver gekomen doordat Kyran ging uithalen uit angst , dat deed Kyran naar onze handen ook al vanaf dat we hem hadden ( dus vanaf kuiken zijnde al ) maar Kicah bleef dat natuurlijk niet pikken en zo is het eigenlijk naar een onhoudbare situatie gegaan.

sja en wat nu daar zijn wij eigenlijk ook niet uit , Zodra kicah Kyran ook maar binnen een straal van 3 meter naderd maakt Kyran dat ie weg komt , we kunnen ze dus niet eens gelijktijdig uit de kooi halen met als gevolg dat of de eene op de kooi zit of de ander ..

ruimte voor een tweede kooi is er simpelweg gewoon niet

als ik dit toch allemaal had geweten ...


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-05-22 - 19:25:06 send message to johanblok

Dat is zeker niet gemakkelijk, maar hoe doe je dat nu dan met 1 kooi, zit 1 altijd los en dan de ander in de kooi?
Misschien kun je aan de andere kant van de kamer een standaard of zo zetten, en dat als domein aan 1 van de vogels geven, terwijl de andere de kooi als eigen domein heeft.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-05-22 - 20:18:28 send message to Dennis Fr.

quote
als ik dit toch allemaal had geweten ...


Dit heb je geweten.niet vervelend bedoel maar je weet dat het kan klikken maar ook dat het niet kan klikken.dus je wist het.je hoopt altijd op het beste.maar helaas gaat het niet altijd zo als je het wilt.

Groeten Dennis


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-05-22 - 21:40:10 send message to natasja

Nou Dennis tuurlijk heb ik er rekening mee gehouden , maar ik heb er ruim 1,5 jaar over nagedacht voor ik de keuze maakte om een man erbij te zetten , en in mijn keuze altijd rekening gehouden met de adviezen die ik hier kreeg over dat het beter zou zijn d'r gezelschap te geven en dat haar schreeuwgedrag was vanwege het feit dat ze een partner zou zoeken.

Er is nooit een man bij gekomen omdat ik een 2de papegaai wilde maar omdat het beter was voor Kicah


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-05-22 - 22:52:53 send message to natasja

quote
Dat is zeker niet gemakkelijk, maar hoe doe je dat nu dan met 1 kooi, zit 1 altijd los en dan de ander in de kooi?
Misschien kun je aan de andere kant van de kamer een standaard of zo zetten, en dat als domein aan 1 van de vogels geven, terwijl de andere de kooi als eigen domein heeft


Er zit nu dus inderdaad altijd 1 op de kooi en de ander in de kooi , niet ideaal natuurlijk omdat er hier ook niet 24 uur per dag iemand thuis is , wel de grootste delen van de dag maar niet contineu.

Kicah heeft een erg grote kooi en daar is bij de inrichting ook specifiek rekening mee gehouden een andere plek heb ik dus ook echt niet voor een 2de kooi of standaard en om heel eerlijk te zijn wil ik ook zeker geen woonkamer gevult met papegaaienkooien hebben wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-05-22 - 23:38:37 send message to tonnl

Misschien kun je proberen de man te ruilen met iemand?
Succes met een beslissing nemen.
Ton.


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-05-23 - 11:04:55 send message to Riny

hallo natasja
als ik het goed begrijp is de pop ouder dan de man en het zijn edels?
Nou dan heb je pech zal het nooit lukken als je een jonge pop bij een oudere man zet wel, andersom
lukt het niet heb hier veel ervaring mee
succes Riny


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-05-23 - 12:51:36 send message to natasja

De pop , Kicah is 2 jaar ouder dan de man ,maar ik heb er tot dus ver niet van gehoord dat dat een probleem zou worden ..


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-05-23 - 13:01:10 send message to Riny

kijk es op mijn site over edels
http://memebers.home.nl/riny.verkoulen/


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2008-04-19 - 12:32:18 send message to Picolet

Ter aanvulling van mijn reactie in een andere topic.

Ruud



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede