Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > katten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : katten
kwekerDenBosch
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-06-01 - 14:54:41 send message to kwekerDenBosch

wie weet iets om katten weg te houden??


Gloster Benno
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-06-01 - 15:07:47 send message to Gloster Benno

Vooral als je 1 kat ziet gewoon helemaal de angst op jagen, hij zal dan waarschijnlijk niet terug komen. En dubbelgaas tegen je voliere.

wink ;)Gloster Benno


voliereman
Website Member
Posts :51

Website Member
2006-06-01 - 15:11:09 send message to voliereman

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb schrikdraad voor me voliere langs gespannen, werkt perfect (raak het zelf maar eens aan, dat wil je niet nog een keer toch wink ;)).

Voor hooguit 100 euro heb je een complete set op marktplaats.happy :)


kwekerDenBosch
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-06-01 - 15:28:52 send message to kwekerDenBosch

ok bedankt.


birdyman
Oud Lid
Posts :53

Oud Lid
2006-06-01 - 17:48:32 send message to birdyman

hoi,
Ik heb ook last gehad van katten en niks hielp om ze weg te houden.
O.a. nat spuiten opjagen en weet ik veel wat ik meer gedaan heb.
Maar het probleem was eigenlijk heel simpel te verhelpen.
Ik heb zelf een kat genomen een poes wel te verstaan.
En deze kat kreeg ik zover dat ze niks op mijn vogels uitdeed.
Wat resulteerde in mooie momenten zo lag ze vaak te slapen op de voilere of tegen de voilere.
Mijn parkieten waren totaal niet bang meer voor katten hierdoor.
het was geweldig om te zien hoe ze probeerden om mijn poes te bijten in zijn poten of daar waar ze bij konden.
In die 10 jaar dat ik deze poes heb gehad zag ze volgens mij de vogels als haar bezit want ieder kat die er ook maar in de buurt kwam joeg ze weg.
Ik heb ook nooit meer last gehad van katten.
met vriendel;ijke groet nico


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-06-01 - 19:27:33 send message to paintim

Hallo,
Ik heb schrikdraad om de voliere en op de schutting.Heb ik altijd al gehad.Alleen nieuwe katten raken het draad nog en springen weg met een vlam uit hun staart.
Hoef je alleen maar je vogels te verzorgen.En dat is toch de bedoeling?
Vr.groeten van
Antoni


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-06-01 - 19:39:02 send message to kakatoe

Wat nico zegt is geheel waar.
En dat is al eens meer gezegt.
Zie andere topics met de zelfde vraag als deze.

gr Jan


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-06-01 - 23:42:57 send message to Toine84

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Schrikdraad lijkt me zeker een handig alternatief happy :)
Ik heb hier ook erg veel overlast van voornamelijk zwerfkatten. Had vorig jaar zelfs een kat met kittens in de tuin! Ze zijn hier in de buurt de halve wijk aan het afbreken daarom zijn het er zoveel. Heb er al een paar keer problemen mee gehad zoals afgetrokken pootjes en kapotgetrokken gaas zodat alle vogels weg waren gevlogen.
Ik zou ze graag op een of andere manier willen vangen, een val zetten ofzo. Zodat ik ze aan het Dierenasiel over kan leveren. Het stikt hier echt van de katten, er lopen er wel een stuk of 15 rond denk ik.
Heeft iemand een idee wat voor soort kattenval je kan maken?


voliereman
Website Member
Posts :51

Website Member
2006-06-02 - 00:03:00 send message to voliereman

Toine,

kattenvangkooien zijn wel verkrijgbaar, hieronder een paar links:

WWW.ecosect.nl - intikken bij zoekopdracht: vangkooi

WWW.kattenboet.nl

Als het goed is kunnen ze bij het asiel of de dierenambulance ook wel een bouwtekening aanleveren als je een beetje handig bent, of hebben ze er misschien zelf 1 te leen (evt. tegen betaling van borg?)als je het probleem uitlegt.

Groet,
Marco



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-06-02 - 00:49:50 send message to tonnl

Katten vangen is wel zo illegaal als wat. Wat jij een zwerfkat noemt kan een voor een ander net zo belangrijk zijn als een kind.
Hoe reageert iemand als ze z'n kind vangen? happy :)

Schrikdraad helpt, dubbel gaas er bij en je hebt nooit meer problemen.
Ton.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-06-02 - 10:30:48 send message to lennard

jah en dat is natuurlijk niet leuk.
We vangen jou vogels toch ook niet als ze bij jou achter komen. Een kat mag lopen waar die wil jij moet er iets aan doen en je moet die katten niet de schuld geven want dat is hun aard om vogels muizen en dat soort dingen te vangen.wink ;)


voliereman
Website Member
Posts :51

Website Member
2006-06-02 - 12:19:59 send message to voliereman

mijn hond mag toch ook niet in de tuin van de buurman lopen? Degene die een kat heeft moet m maar bij zich houden....

Maar om problemen te voorkomen maak ik gewoon gebruik van schrikdraad zodat er geen katten in de tuin komen.

Groet,
Marco


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-06-02 - 12:40:32 send message to lennard

neey jah je hebt gelijk maar een kat mag je natuurlijk niet vangen hoe zou jij het vinden als jou hond werd gevangen en naar het asiel gebracht werd. Dat zou jij ook niet leuk vindensad :(


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-06-02 - 12:47:28 send message to Toine84

quote
Wat jij een zwerfkat noemt kan een voor een ander net zo belangrijk zijn als een kind.
Hoe reageert iemand als ze z'n kind vangen?


Dit vind ik een beetje een rare vergelijking happy :) Zwerfkatten met kinderen vergelijken happy :) Loslopende kinderen vang je toch niet. Ik weet gewoon zeker dat er een aantal zwerfers bij zitten omdat ze sinds hier de flats zijn afgebroken er gewoon een hoop meer rondlopen, en ik al meerdere malen katten met kittens in de tuin heb gehad.
Mensen die hun kat buiten de tuin laten lopen, vergroten zo ook het risico dat er iets mee kan gebeuren. Er worden ook maar vaak genoeg katten doodgereden. Mijn eenden liepen ook los, en die zijn ook een paar keer gestolen, omdat ze vaak langs de straatkant liepen (hoewel dat er niet veel mee te maken heeft, want hier zijn ook al mensen in de tuin geweest om gewoon vogels uit de hokken te halen).
Kijk maar eens op www.amivedi.nl hoeveel katten er wel niet opgegeven worden, die ergens rondzwierven en gevangen zijn happy :)


quote
jah en dat is natuurlijk niet leuk.
We vangen jou vogels toch ook niet als ze bij jou achter komen. Een kat mag lopen waar die wil jij moet er iets aan doen en je moet die katten niet de schuld geven want dat is hun aard om vogels muizen en dat soort dingen te vangen


Wat praat je voor onzin? Een kat mag helemaal niet lopen waar die wil! Toen ik nog eenden en kippen had maakten deze ook wel eens een uitstapje naar de buren en daar heb ik echt een hoop commentaar op gehad hoor!
Een heleboel mensen laten hun kat gewoon overal rond lopen, maar bijna niemand zegt er wat van..
Natuurlijk zit het in hun aard dat ze vogels/muizen vangen maar dan mag ik toch wel zeggen dat eigenaars hun katten binnen hun eigen tuin moeten houden!?

Maargoed ik heb hier al een hoop andere alternatieven gelezen zoals schrikdraad enz..dus daar kan ik ook wel wat mee..


birdyman
Oud Lid
Posts :53

Oud Lid
2006-06-02 - 14:04:46 send message to birdyman

Hallo Heren,
Inderdaad zijn er veel manieren om van katten af te komen zowel legaal als illegaal.
Zwerfkatten zijn inderdaad een groot probleem die zou je inderdaad kunnen vangen op een diervriendelijke manier.
Andere katten waarvan de eigenaar bekend is of je denkt die te kennen dat is een ander probleem.
Ik denk dat deze katten een groter probleem zijn omdat de eigenaaren meestal niet willen luisteren.
Dus als zo'n kat wat heeft verwondingen en zo
of hij is in eens verdwenen weten deze mensen de vogelliefhebber vlug te vinden.
schrikdraad is een goede oplossing in combinatie met dubbelgaas.
mischien nog een ideetje voor de liefhebbers is dat als je de beschikking hebt over een sproei instalatie je deze zo moet maken dat je deze aan kan zetten zonder dat die kat je ziet, van binnen uit of uit de kweekruimte.
Ik zelf heb een sproei instalatie op de voilere en daar hebben dus de vogels veel plezier van (de katten niet dus).
Maar de beste oplossing is toch echt het aanschaffen van een kat voor jezelf deze zal alle katten verjagen, en ik weet zeker dat jke aan de kat gehecht raakt want vogevrienden een kat is ook een schitterend mooi en ook een lief dier.
veel vogelplezier en groeten van nico


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-06-02 - 16:18:08 send message to paintim

Het vangen van zwerfkatten kan gebeuren door even de Dierenbescherming te bellen.Die plaatsen dan 1 of meerdere kattenvallen.Is niets illegaals aan.
Katten hoe aardig ook blijven gewoon onbetrouwbaar. Je kan een kat een 10-tal jaren als huisdier hebben en ineens springt ie onverwacht op je kooien.
Vr.groeten van
Antoni



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 271 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede