Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Grenadierwever. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grenadierwever.
wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-06-07 - 15:51:42 send message to wilbor

Mijn grenadierwever wisselde steeds van kleur met de winter en de zomer, waarbij hij in het voorjaar weer z.n mooie zomerkleur kreeg. Zwart met oranje. Dit jaar blijft hij z.n winterkleur houden, bruinig. Hij lijkt nu net of ik twee poppen heb inplaats van een koppel. Wel heeft hij dit jaar een volledig nest geweven wat nog nooit eerder is gebeurd. Heeft iemand hier ervaring mee? Vast hartelijk dank voor de reactie's


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2006-06-07 - 16:34:11 send message to hansbuffel

Dit kan te maken hebben met het slechte voorjaarsweer. Hij komt wel op kleur, een beetje geduld. Ik heb ook nog wevers gehad en ze kwamen meestal laat (juli-augustus) op kleur. Gedurende de herfst en een stuk in de winter behielden ze hun kleur. Heeft misschien ook te maken met de seizoenen in hun thuisland waar de kweekperiode in het najaar valt. Nesten bouwden ze bij mij eveneens het hele jaar door.

Hans


Cardinalis
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-06-07 - 17:48:57 send message to Cardinalis

Hallo,

Wij hebben al enkele jaren Vlammenwevers zitten. De man van dit koppel is nu net begonnen met kleuren. Elk jaar krijgt hij pas rond deze tijd zijn broedkleed. Komt zoals de vorige al zei, door het broedseizoen in Afrika. Meerdere Afrikaanse soorten komen pas (eind) zomer in broedstemming.
De Vlammenwever man van ons weeft het hele jaar door, maar meestal alleen tussen takken en niet een heel rond nest. Alleen afgelopen winter heeft hij ineens een nest gebouwd. Het vrouwtje heeft trouwens nog nooit een nest van de man geaccepteerd. Twee jaar terug hebben we ermee gekweekt, maar ze legde toen de eieren (twee) in een nestkorfje en ging er toen zelf een nest omheen maken, terwijl er telkens voldoende nestmateriaal aanwezig was. Ook weefde ze niet, maar maakte ze gewoon een rond nest, net als bijv. kanaries en zonder een iets aan de bovenkant.

Voorlopig gewoon afwachten.

grtz C



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 259 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede