Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > legnood? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : legnood?
diverjo
Website Member
Posts :27

Website Member
2006-06-07 - 20:22:50 send message to diverjo

hallo
misschien kan iemand mij helpen.
mijn valkparkiet zit al 2 dagen niet meer op een stok maar gaat telkens op een broedkooi zitten of op iets anders wat plat is.ze zet ook haar veren op en zit op 2 pootjes.ze eet verder wel goed en drinken doet ze ook goed.ze vliegt iets minder makkelijk maar doet het wel als ze gaat eten.kan dit leg nood zijn?ze zit wel regelmatig op de grond maar gaat niet zielig in een hoekje zitten.
ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
groeten johan


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2006-06-07 - 21:21:18 send message to Rogert

Heeft ze ook ontlasting?

Misschien kun je prefentief een warmtelamp boven haar kooi hangen. Vang de vogel niet onnodig aangezien je kans op inwendige beschadigingen en het breken van het ei veroorzaakt. Mocht je haar toch vast hebben dan kun je wat slaolie in en op haar cloaca spuiten om het geheel wat soepel te maken.

Bij geen resultaat kun je het beste naar een vogeldierenarts gaan en niet het forum afwachten. Het afwachten van advies kan tot gevolg hebben dat de vogel verslechterd.


diverjo
Website Member
Posts :27

Website Member
2006-06-07 - 21:29:48 send message to diverjo

ja ze heeft normale ontlasting.ik kijk het nog ff 1 dag aan en dan ga ik naar de dierenarts.
groeten johan


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-06-07 - 21:39:46 send message to lennard

is het achterlijf een beetje dikker als normaal?


diverjo
Website Member
Posts :27

Website Member
2006-06-07 - 21:49:31 send message to diverjo

wel iets ja,maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn omdat ze zich wat bol maakt


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-06-07 - 22:11:54 send message to MrandMrsSwift

Normaal zie je, tenminste dat oogt zo, een kale plek bij der achterste.. En ze hijgen.. "weeen" zeg maar.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-06-08 - 07:15:00 send message to lennard

Als het achterlijf een beetje dikker is dat heb ik meegemaakt bij mijn grasparkieten dan zit er een ei aan te komen wink ;)


diverjo
Website Member
Posts :27

Website Member
2006-06-11 - 12:30:26 send message to diverjo

het ei is er van zelf uitgekomen en ze is weer helemaal opgeknapt.bedankt allemaal.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-06-11 - 13:49:21 send message to MrandMrsSwift

Hardstikke mooi happy :)
De eerste keer bij kanariepopje schrok ik ook..
Ik dacht krijgt ze nou der eerste ei of is ze echt ziek. We horen wel of er nog meer komen en of het uitkomt happy :)


diverjo
Website Member
Posts :27

Website Member
2006-06-20 - 13:11:14 send message to diverjo

hallo daar ben ik weer,
mijn valkje heeft odertussen 5 eieren gelegd maar nu het volgende probleem.
ze broeden netjes om en om maar sinds vanmiddag gaan ze het nest niet meer in.ik ben gaan kijken en er waren 2 eieren kapot.nu maken ze ruzie met andere vogels en gaan het nest niet meer in.de eietjes liggen nu al 3 uur alleen.ook zijn ze nu in andere nestblokken(lege) aan het rondneuzen.komt het nog goed met de overgebleven eieren??


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-20 - 13:16:15 send message to Diesel

Dat hangt er van af of het nest steeds verstoord word.
De eieren liggen op zich goed tegen elkaar vaak, waardoor ze zelf wel even warmblijven, maar het moet niet te lang duren.

Heb je mogelijkheid om de vogel(s) die het nest verstoren/vestoord apart te zetten? Zo ja dan zou ik dit doen.
Anders heb je zoiezo kans dat het nest verloren gaat.

Ikzelf heb met mijn grasparkieten eenmaal volierebroed gedaan, in een daarvoor te kleine binnenvoliere, en dat was meerdere nesten gesloopt, gewonde vogels, drie x niks dus.
Nu de blokken eruit zijn gaat het prima.

Ik heb nu alweer een jaar valken, waar ik ook mee wil gaan broeden, maar dit gaat apart gebeuren.
Ik ben bezig met mijn voliere bouwen, en in het overige gedeelte komen aparte grote kooien met blokken eraan.
Puur om het risico tegen te houden en er zelf beter het oog op te kunnen houden.


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-20 - 13:17:52 send message to Diesel

Als ze naar andere blokken gaan kijken, misschien dit koppel toch apart met hun broedblok zetten.
zet in de aparte ruimte 2 blokken neer, datgene waar ze in gaan de eieren voorzichtig inleggen.

heb je trouwens nog meer broedende koppels?
Zo ja, dan zou ik de eieren daaronder leggen als die nog geen jongen hebben en van zichzelf niet teveel eieren hebben.


diverjo
Website Member
Posts :27

Website Member
2006-06-20 - 13:23:02 send message to diverjo

ik heb nog 1 ander koppel wat pas vandaag het 1ste eitje heeft gelegt.


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-20 - 13:32:22 send message to Diesel

En heb je mogelijkheid het koppel wat van de eieren af is apart te zetten met hun broedblok?

Ik zou als dat andere koppel net is begonnen met leggen het nest eerder met rust laten.
Straks gaan zij er ook niet meer op.


diverjo
Website Member
Posts :27

Website Member
2006-06-20 - 13:33:59 send message to diverjo

het koppeltje(kakariki's) wat vandaag 1 eietje heeft gelegt hebben een nest in het binnen verblijf.ik vermoed dat zij de eitjes van de valken kapot gemaakt hebben.ik heb net de kakariki's in het binnenverblijf gedaan en afgesloten. nu is er weer rust in de voliere en de valken gaan weer in hun oude blok op de eieren.ik hoop dat ze niet te lang eraf geweest zijn.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede