Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > DIERENMISHANDELING Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
volgende >>>


Auteur Onderwerp : DIERENMISHANDELING
rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-06-09 - 12:18:59 send message to rupicola

Het is niet mijn bedoeling om hier op de arena een actie te starten, maar wel om een ieder de mogelijkheid te verschaffen kennis te nemen van!


Voor de liefhebbers van een mooi bontjasje hier de beelden van een deel van het productieproces.

http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf

LET OP DEZE BEELDEN ZIJN ZEER SCHOKKEND!

Haal dus eerst even diep adem voor je ze gaat bekijken.


Voor degenen die zich geroepen voelen: protestlijsten (per 500 namen) kunnen doorgestuurd worden naar PETA2@peta.org


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-06-09 - 12:28:23 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Rupicola!
Het is natuurlijk wel heel verschrikkelijk wat op het filmpje gebeurt.
Misschien dat de Dierenbescherming ingeschakeld kan worden. Aan de andere kant moet je de mensen niet het idee geven,dat elk bont van deze dierenbeulen afkomstig is.
Vr.groeten
Antoni


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-06-09 - 12:38:33 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Antoni,

Nou is Peta een dierenactivistenorganisatie die naast de dierenbescherming dit soort praktijken probert aan te pakken. Zij hebben gerechtelijk gezien zelfs meerdere (andere) mogelijheden dan de db. db is in veel gevallen afhankelijk van particuliere waarnemers die hun bevindingen voor de rechter durven te uiten. Hierop kan de db pas een procedure starten. Dat is wettelijk geregeld. (3 jaar geleden in ieder geval)

Peta plaatst zich in de schoenen van deze waarnmer, constateert en procedeert dus zelf. Als Peta niet verder komt zal db doorgaans helemaal niks uit kunnen richten.

De wetgeving hier in nl is gewoon niet beschermend genoeg.

Maar daar gaat het ministerie over.sad :(


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2006-06-09 - 12:41:31 send message to birdies

ik durf het filpje geeneens af te kijken
dit is erg.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-06-09 - 13:15:33 send message to dooren

Vreselijk maar is dit ook niet verschrikkelijk, dus niet meer hamburgers e.d. kopen bij de Mac.

Voortdurende mishandeling en verwaarlozing ontdekt in Duitse pluimveehouderij van KFC

Every Day, 300 Chickens Die of Neglect at German KFC Farm
New Zealand KFC Supplier Farm Duitse pluimveehouderij voor KFC

Zelfs in een land als Duitsland, waar de rechten van dieren deel uitmaken van de grondwet en legbatterijen verboden zijn omdat ze wreed zijn, lijden kippen die voor de voedingsindustrie worden gefokt een afgrijselijk leven en gaan ze op een vreselijke manier dood. PETA-onderzoekers die een kijkje namen bij een pluimveehouderij in Bavaria (van Wiesenhof, één van de grootste kippenfokkerijen van Duitsland), ontdekten dat kippen die in Duitsland voor KFC-restaurants worden gefokt daar vreselijk en routinematig worden mishandeld.

De onderzoekers van PETA zagen meer dan 24 kippen samengepropt op één enkele vierkante meter, zodat ze dus nog veel minder ruimte hebben dan in legbatterijen die door de Duitse regering zijn verboden. Volgens de onderzoekers stonk het er zo naar ammoniak, dat je ogen er na een paar minuten van begonnen te tranen. De kippen worden gefokt en gedrogeerd zodat ze sneller groeien. Sommige kippen waren hierdoor zo kreupel dat ze nauwelijks konden bewegen. Veel kippen lagen gewoon op de grond en andere strompelden een beetje rond. Veel vogels waren zo gewond dat ze hun waterbak zelfs niet konden bereiken en een langzame pijnlijke dood stierven door uitdroging. In de richtlijnen van de pluimveehouderij stond dat het acceptabel was dat ongeveer één procent van de kippen stierf door verwaarlozing. Dat zijn in totaal 300 dieren per dag!

De onderzoekers konden een paar kippen uit deze helse omstandigheden redden en namen ze mee naar een dierenarts om ze te laten onderzoeken. In het medische verslag werden onder andere de volgende diagnoses genoteerd: “ernstige dyspneu (ademhalingsproblemen), algemene zwakte, veren zwaar besmet met waterige, groenige afscheiding, tamelijk ernstige huiduitslag, zeer ernstig longemfyseem.” De dierenarts stelde vast dat alle geredde kippen zo ernstig gewond of ongezond waren, dat ze moesten worden geëuthanaseerd.

Helaas is dergelijk misbruik heel normaal in fabrieksmatige pluimveehouderijen in Duitsland en de rest van de wereld. Elke keer dat PETA een geheim onderzoek uitvoerde in een van de pluimveehouderijen of slachthuizen van KFC, of het nou was in Duitsland, Groot-Brittannië, India, of de Verenigde Staten, ontdekten onze onderzoekers misbruik dat door de meeste mensen wreed en onacceptabel zou worden gevonden. Daarom raadt PETA KFC aan verbeteringen door te voeren voor het algemene welzijn van dieren in al hun pluimveehouderijen en slachthuizen.

U kunt hier iets aan doen!

Schrijf naar Pete Bassi, het hoofd van Yum! Restaurants International en dring er sterk op aan dat hij de in de Duitse pluiomstandighedenmveehouderijen verbetert. Spoor hem ook aan het door PETA aanbevolen plan voor dierenwelzijn over te nemen.

Pete Bassi, voorzitter
Yum! Restaurants International
14841 Dallas Pkwy.
Dallas, TX 75254
Verenigde Staten
+1 972 338 8101 (fax)

U kunt ook contact opnemen met de directeur Voorlichting om hem te laten weten dat u niet bij KFC zult eten tot deze veranderingen zijn doorgevoerd.

Christophe Lécureuil
Directeur Voorlichting
Yum! Restaurants International
Coremannstraat 34, B 7-8
B 2600 Antwerpen
België
+32 (0) 328 599 60
Christophe.LeCureuil@yum.com

Mijden deze restaurants die dergelijke kippen kopen.
Gert


Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2006-06-09 - 13:59:22 send message to Bubbles

Na 3 sec. had ik het al gezien. Afschuwelijk!!!
Deze mensen zijn gewoon gestoord en zouden op dezelfde manier behandeld moeten worden.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-06-09 - 14:57:17 send message to nick vdb

inderdaad,
zoiets doe je niet !
schandalig !!!
quote
Deze mensen zijn gewoon gestoord en zouden op dezelfde manier behandeld moeten worden.

vind ik er ook van !!
nick.


ivogielen
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-06-09 - 15:26:51 send message to ivogielen

VERSCHRIKKELIJK, krijg er helemaal de rillingen van...
Wordt je zooooooo kwaad van! De mensen die dit doen moeten zelf levend gevild worden!!!


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-06-09 - 16:18:49 send message to Triton

angryangryangryangryangryangry
Ik heb het niet af kunnen kijken werd er misselijk van. Hoe bestaat het dat er mensen zijn die dit kunnen ik begrijp er geen ..... van.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-09 - 16:19:04 send message to molineti

Dit slaat gewoon alles!!!

Wat een onnodig gevil met dieren.

Schandalig;je gaat jezelf schamen voor de mensheid als je dit ziet.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-06-09 - 16:27:26 send message to Hawkeye_NL

Het is haast ongelovelijk hoe hard en grof de "mens" kan zijn. Je moet wel gevoels dood zijn als je hier aan mee werkt.
Echt vreselijk!


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-06-09 - 16:50:23 send message to mark smits

ik heb het filmpje niet eens af gekeken zo erg is het die mensen moesten ze idd ook zo behandelen maar dan nog veel hader als dat nog kan


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-06-09 - 17:09:51 send message to kwinten

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoe afschuwelijk.
Gewoon een wasbeer buitenweste slagen en levend stropen.En dan laten dood gaan in een bak waar nog andere kale wasberen liggen te kreperen.
Dat is gewoon zooo vies.Da met die hond was nog erger die spartelde wat tegen en meneertje vont het nodig met zijn voeten op die kop te gaan staanshocked 8O.Ik vraag mij eigenlijk af ofdat ge dan nog wel mens zijt.Zoiets doede toch nie een dier leven stropen.Welke pijn moet da nie hebben.Ik zit hier gewoon misselijk van door naar da filmpje tekijken


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2006-06-09 - 17:43:56 send message to marti

Peta.... de grootste bedreiging voor onze hobby die er is. Vraag de gemiddelde amerikaanse kweker maar eens hoe deze organisatie probeert zijn hobby te beeindigen..
http://www.petakillsanimals.com/

De beelden zijn schokkend, ik twijfel niet aan hun goede bedoelingen in dit geval en dit moet bestreden worden, maar PETA is gif voor de voliereliefhebber..


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-09 - 19:50:06 send message to ZGHKIL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben verbaasd en heel kwaad, dat er zulke dingen nog gewoon gebeuren in de wereld. Hebben die mensen geen gevoel of geweten ofzo? Ik kon het "vil"mpje niet aanzien, het leed van die dieren was gewoon afschuwelijk. Hier moet idd iets aan veranderen, want dat kan zo niet langer door gaan!! Ik ben niet tegen bond en ben ook geen vegetariër, maar als het bond of vlees op zo'n manier vergaard wordt, kan ik dat en de rest van de normale mensen op de wereld nooit goedkeuren.


Maurice1980
Website Member
Posts :26

Website Member
2006-06-09 - 20:08:35 send message to Maurice1980


Kon het filmpje ook niet afkijken. Als ik dit
soort dingen zie, dan schaam ik me als mens
zijnde.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede