Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De zaterdagstelling! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
volgende >>>


Auteur Onderwerp : De zaterdagstelling!
ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-10 - 16:47:18

Het lijkt mij een leuke toevoeging een topic te starten waarin ik 1 keer in de twee weken op zaterdag een stelling aandraag. Over de stelling kan dan gediscussierd worden totdat de volgende stelling geplaatst wordt. Zo kom je wat meer te weten over de gedachtegangen van de gebruikers van deze topsite en daarnaast is het een leuke bezigheid. De stelling zullen met vogels te maken hebben.

De eerste stelling:
"Dit topic zou een goede toevoeging zijn op deze site en moet worden uitgevoerd."

Tevens zou ik van jullie willen weten of iemand aanvullingen, verandering of opmerkingen heeft over dit idee.

ZGHKIL


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-06-10 - 17:15:23

je hebt het erover dat het over vogels zal gaan.de eerste stelling gaat al niet eens over vogels.zet een stelling over vogels neer en gaanderweg zul je wel zien of je topic aanslaat.

Groeten Dennis


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-10 - 17:19:22

Stelling:
"Als de jeugd van vandaag de dag wel een mobiele telefoon type 6310 van een type 6610 kan onderscheiden, maar het verschil niet weet tussen een huismus en een spreeuw, is er iets structureel mis in de opvoeding."

Bent u het hier wel/niet mee eens en waarom?


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-06-10 - 17:46:23

niet mee eens.Mijn liefde voor dieren is met de paplepel ingegoten.maar dit alleen doordat het me ook boeide.als iets je niet boeit zal je er ook geen intresse in krijgen.zo is dat ook met de jeugd nu.het intereseert ze of het intereseert ze niet.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-10 - 18:57:02

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mooi voorbeeld; van vandaag nog.

Ik sta in de winkel in de rij voor de kassa. Staan er twee jongens achter mij en de een verteld over de jonge eendjes bij hem in de vijver in de achtertuin. Vervolgens zei hij: "Toen kwam er dus zo'n heel grote "kraai" (reiger) aangevlogen, die land bij die vijver en eet zo een kuiken op. Zielig.... Je weet toch zo'n grote "kraai"."

Toen brak mijn klomp, ik vind dat je jezelf dan voor schut zet en dat je je wel een beetje moet schamen dat je het verschil niet weet tussen een reiger en een kraai. Weet je... prima als je een het verschil niet kent tussen een Tortelduif en een Oosterse Tortelduif, maar het verschil niet kennen tussen een reiger en een kraai vind ik wel een gebrek in de opvoeding.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-06-10 - 19:45:45

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2006-06-10 - 20:39:58

Zo zijn er jammer genoeg nog wel meer gebreken in de opvoedkunde van ouders, maar het is maar hoe je in het leven staat.
Zo is de ene vogelaar niet de andere. En dat zie je ook telkens terug in het forum. Maar ergens moet je beginnen ........ Daarom bestaan er ook geen domme vragen en moeten wij beginnende vogelliefhebbers stimuleren en motiveren om veel van hun hobby te gaan houden. Zodat we steeds betere hobbyisten krijgen met kwaliteit.

Zo zijn er diverse dingen waar ik me aan kan storen in onze hobby, maar tegelijkertijd ben ik me bewust dat ook ik ergens ben begonnen en mezelf nog kan verbeteren.
Zo vind ik het erg onproffesioneel als er gepraat wordt over een babypapegaai die geboren wordt.
Dieren die klein en in slecht geventileerde donkere ruimtes gehouden worden.
En dat er veel met de hand wordt opgefokt. En dan bedoel ik niet alleen kromsnavels maar ook eenvoudig spul. Met alle gevolgen van dien.
Dat alles koste wat het kost groot gebracht moet worden.
Dat er mensen zijn die hun dier laten beoordelen op uiterlijk en dat alle natuurlijke factoren uit dergelijke dieren gefokt zijn.

Maar dat zijn mijn normen en waarde, ik weet niets van mobiele telefoons, voetbal intresseerd mij niets, en een auto moet funktioneel zijn. Dus als iemand niet weet hoe die grote vogel heet die eendenkuikens eet en bereid is iets te willen leren, dan wil ik ze best die informatie geven. Misschien kan hij mij dan vertellen hoe ik mobiel moet bellen?

Maar deze topic is wel leuk!


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-10 - 21:45:00

Sorry maar volgens mij heet deze site "Vogelarena" en niet filosofie voor beginners.


msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2006-06-10 - 21:55:34

ik vind die zaterdag stelling zeker wel een goed idee.
lijkt me leuk als door gaat.
en ik ben zelf nu 17 en mij boeit het dus wel. maar is wel zo dat meeste jeugt er niks van weet.
groetjes martijn


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-10 - 22:10:44

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hoi hdra,

Dit heeft verder, naar mijn mening, niets met filosofie te maken. Het is gewoon een stelling; volgende keer weer een andere die misschien de hele andere kant uit gaat en waar u uzelf wel ik kan verplaatsen. Voor suggesties houd ik mij aanbevolen, zodat het zoveel mogelijk mensen aanspreekt. Ik heb overigens nog wel een filosofische vraag over vogels voor gevorderden: "Wat was er eerder de kip of het ei??"
HAhahah...

Met alle respect, maar... misschien moet u het een paar weken in de gaten houden en dan pas oordelen of het wat u betreft meer op filosofie lijkt, dan op een discussietopic.
Maar goed, je houdt ervan of niet dat staat vanzelfsprekend iedereen vrij.

Over een week of drie zou ik dat dan graag weer van u willen horen, want dat is namelijk wat ik bedoel met: "wat meer te weten komen over de gedachtegangen (meningen) van de mensen op deze site".

In afwachting van een reactie en groetjes van,
ZGHKIL


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-06-10 - 22:58:29

Ik vind het wel degelijk iets voor hier, een leuke discussie is vaak erg vermakelijk.

Over de jeugd in het algemeen; ik vind het ook erg jammer dat jongeren zo weinig weten, niet alleen van dieren, maar dat terzijde.
Veel stadskinderen hebben geen idee dat hun eieren van levende dieren komen, die vaak onder erbarmelijke omstandigheden gehouden worden. Zo ook het balletje gehakt.
Leer ze zo jong mogelijk dat dieren waardevolle schepselen zijn en wie weet ooit, komt er nog eens zoiets als respect voor dieren.
Ton.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-10 - 23:09:07

Mooi gesproken,

Maar wilt u hiermee zeggen dat men geen eieren en vlees moet eten, of zit ik dan al te ver weg en is dat niet wat u bedoeld?

Ik ben zelf een stadsmens, maar zo voel ik dat niet. Regelmatig zit ik met mijn gedachtes in de natuur of op het plattelān, waar ik mezelf al zie staan als bioboer, of wijnboer. Buiten de stad is alles zo veel mooier en zie je meer leven.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-06-10 - 23:19:50

Ik dacht dat het de bedoeling was om elke week 1 stelling aan te houden? Ik zie er nu al verschillende geopend staan zonder dat er verder op ingegaan word.
Jammer, want het zou een leuke afwisseling kunnen zijn.
wink ;)


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-10 - 23:43:52

Hey Hawkeye NL,

Ik heb op verzoek van Dennis een stelling geplaats over vogels, omdat de eerste stelling volgens hem niet echt zou aanslaan, aangezien hij hier al langer lid is dan dat ik dat ben heb ik dat advies opgevolgd en een tweede stelling geplaatst. Dat waren ze echter allemaal, want de rest van de door mij geschreven berichten zijn reacties zoals deze er ook een is.

Dus mensen voor de duidelijkheid de stelling van nu is: "Als de jeugd wel het verschil weet tussen het mobieltje type 6310 en type 6610 maar niet tussen een huismus en een spreeuw is er iets structureel mis in de opvoeding."

Dat is de stelling voor voorlopig in ieder geval deze week.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-06-11 - 09:15:25

Ik ben zelf een stadsmens, maar zo voel ik dat niet. Regelmatig zit ik met mijn gedachtes in de natuur of op het plattelān, waar ik mezelf al zie staan als bioboer, of wijnboer.
Mooi bij die gedachte houden en mooi blijven zitten waar je zit.
Zulke mensen komen alleen maar voor de rust naar het platteland.
Maar als sommige boeren s'nachts om 2.00 uur beginnen dan klagen zulke mensen en stappen ze naar de gemeente of dat niet kan ophouden want het het verstoord de rust die er zogenaamt moet heersen op het platteland


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-11 - 09:35:19

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Daar ben ik het niet met u eens. Er zijn ongetwijfelt mensen die dat doen, maar als je zelf ook boer zou zijn moet je zelf ook vaak zo vroeg beginnen en heb je van de "rustverstoring" geen last, omdat je er immers zelf deel van uitmaakt.

Overigens, wanneer ik met mijn gedachten op het platteland ben is dat niet op het Nederlandse platteland, maar in landen als Frankrijk en Italiė. Daar is de bevolkingsspreiding zo licht dat je (als je het goed voor elkaar hebt) in de wijde omtrek geen boere buren hebt. Als ze er niet zijn kun je er ook geen last van hebben, toch?

Ik ben het wel met u eens dat het op het platteland ook niet altijd rustig is (zoals inderdaad altijd gedacht wordt), maar in vergelijking met het stadsleven zijn er tenminste wel momenten waarin je de vogels kan horen fluiten en je er een kwartier lang geen verkeer hoort. Daar kan ik persoonlijk wel van genieten hoor!

P.S.: Wat vindt u van de stelling?



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede