Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eier uitkom vraagje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Eier uitkom vraagje
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-06-11 - 23:12:27 send message to Chow

Hoi, engelse pop heeft 6 eitjes. Zaterdag is eerste jong geboren en zondag nummer 2 en 3. Dit gaat volledig tegen de logica in. Hoe zou dit nu kunnen komen??


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-06-11 - 23:27:50 send message to BZB

volgens mij heel simpel: de natuur kent zijn regels en maakt daarop netzoveel uitzonderingen. Een geboorte (of uitheteikruipgebeuren) is op zich al iets wonderlijks, het ene ei/embryo/kuiken is gewoon eerder "klaar" dan het andere.
Denk niet dat je hier iets heel aparts meemaakt hoor!


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-06-11 - 23:34:59 send message to Chow

Ja natuurlijk. Maar bij grasparkieten is het 99% van de tijd zo dat om de dag een ei om de dag een jong gangbaar is. Als de pop pas op de 2e dag is gaan zitten verklaart het niet dat ik zaterdag 1 jong heb en zondag 3 jongen. Hoef heus nu geen sluitend wetenschappelijk antwoord maar ik vroeg het mij zo af en dacht dat iemand anders daar toevallig zo een idee over had.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-06-11 - 23:41:42 send message to BZB

het popje kan dus pas de dag na het 2e ei (dag 3) zijn gaan broeden. Dit 2e ei kan een 'langzaam'ei zijn zodattie gelijk met het ei van dag 4 uitkomt.
TOT zover rekenkundige voorbeelden, laat graag 'ervaringsdeskundigen' aan het woord


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-06-11 - 23:45:35 send message to Chow

Dan klopt het nog niet echt en zou het uitzonderlijk zijn voor grasjes want ik heb met m'n koppels nog nooit meegemaakt. Wellicht het warme weer??


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-06-12 - 11:54:10 send message to dooren

Het kan gemakkelijk zo zijn dat het ei wat eerder had moeten uitkomen, gewoon door een toeval even 1x niet onder de pop heeft gelegen. (bv. 1 uur)

Hierdoor krijgt zo'n kuiken dan toch een opdonder die het wel overleeft, maar zich uit in een latere uitkomdatum dan zou moeten zijn.
Gert


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2006-06-12 - 13:55:05 send message to Rogert

vaak is het ook zo dat het oudste ei minder kiemkracht heeft dan het meest verse ei. Als de pop na het tweede ei begint te broeden, dan komt het eerste ei pas later uit dat het tweede.


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-06-12 - 16:16:03 send message to mikewauters

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

wat je daar zegt vind ik van je reinste onzin razz :p
mijn grassen hebben nog NOOIT om de twee dagen jongen uit laten komen, dat gaat zijn eigen gangetje, de ene dag ligt er 1 jong , de ander soms zelfs 5, dat is compleet normaal joh! idd zou kunnen door het hete weertje. goed voor de eitjes, slecht voor de studenten razz :plaugh :Dhappy :)razz :p (waar ik jammer genoeg bij hoorsad :()
groetjes,
mike


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-06-12 - 16:32:37 send message to Chow

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Praat ik onzin??? Ik heb tussen de 5 en de 8 koppels zitten waar de jongen om de dag uitkomen. Leuk om te horen dat ik onzin uitkraam.
Als ik op 1 dag uit 1 koppel 5 jongen zou hebben zou ik een wereldwonder in m'n broedkooi hebben en onmiddelijk een persbericht de deur uit doen.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-06-12 - 16:43:49 send message to paintim

Beste Vogelvrienden!
Ik dacht niet,dat dit forum er voor is om elkaar min of meer te beledigen.
Gewoon gezellig als vogelliefhebbers/kwekers ervaringen uitwisselen.Zelfs na tientallen jaren kweken kom je toch nog wel eens iets tegen,dat je nog niet eerder hebt meegemaakt.
Vr.groeten van
Antoni


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-06-12 - 16:56:56 send message to dooren

En dat is ook het leuke met vogels, altijd blijven er uitzonderingen en verrassingen.

Ik geloof best dat dit mogelijk is, er zijn genoeg hypothese mogelijk.

De natuur laat je vaak verrassen.
Gert


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-06-12 - 17:06:48 send message to Chow

Ik was gewoon verbaasd en wilde een gezellig topic. Mogelijk zijn er verklaringen voor namelijk. Ondertussen bemoei ik me lekker met m'n vogels en heb plezier van de nieuwe jongen na een desastreus kweekseizoen.


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-06-12 - 19:07:14 send message to mikewauters

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
wat je daar zegt vind ik van je reinste onzin

Let op de woordjes VIND IK.
omdat dat mijn mening is, betekent dat toch niet dat dit zo is...
mijn parkieten waren minder regelmatig als de jouwe.
raak toch niet zo snel oververhit joh! zeker door dit warme weer razz :p
ps. als er trouwens een emoticon bijstaat is het meestal wel als grap bedoeld, en niet om iemand persoonlijk aan te vallen.

wilde dit gewoon even kwijt omdat ik het jammer vind dat mensen zich altijd zo beledigd voelensad :(

mike


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-06-12 - 19:35:35 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

meestal beginnen de vogels pas met broeden na het leggen van het 3e ei, daarvoor zit ze er wel eens even op maar echt broeden doen ze niet, vaak staan ze er ook enkel maar een poosje boven, dus dat er meerdere eiren op 1 dag uitkomen in het begin is gewoon.
Bij me tovi's is de pop pas gaan zitten na het 5e ei, daarvan kwam de eerst dag 1 ei uit en dag 2 4 eitjes, en daarna nx meer happy :), is ook genoeg hoorhappy :)
Dus maak je niet ongerust vaak komen de laatste eitjes, nadat de pop is gaan broeden wel om de dag uit.

Henk


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-06-12 - 23:13:15 send message to MrandMrsSwift

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mike..

Als iets gewoon een vraag is, zit je niet te wachten op weer 1 die komt aankakken met IK VIND DAT JIJ blablabla en grapjes.

Iemand deelt wat mee en vraagt om ervaring van anderen. Niet om wat jij er van vindt..

Anders was de topic wel anders he.


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-06-13 - 16:21:55 send message to mikewauters

ma sjiiiit wete voor mij hoeft et niemeer ze als iedereen maar zit te kakken dat ie zich beledigd voelt enal, de pot op dan. zo vind ik het echt niet leuk meer. en als een mens al niet kan lachen...
de sfeer is hier al vaak beneden nulpunt geweest en in vele toppics is er al over gesproken dat dit niet meer zo is, maar ik vind toch nog wel van wel!!!
bij deze laat ik ook niet meer van me horen

mike



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 12 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede