Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Japanse nachtegalen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Japanse nachtegalen
Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2006-06-13 - 15:59:47 send message to Bok

Hallo,

Ik ben een beginnend vogelhouder (vanaf 2005) ik heb mij in 2005 een stelletje nachtegalen aangeschaft (100% man en pop) echter gaan ze niet tot broeden over als hoofdvoer geef ik ze universeelvoer en meelwormen en buffalo's met mate.
Ze zijn ondergebracht in een ruime beplantte voliere met bamboe huls en een conifeer.
Afmeting voliere 6 x 1 mtr.
Ze zitten te samen met slechts 1 bastaard kanarie x putter.
De vogels kunnen zeer goed met elkaar overweg ze poetsen elkaar en lijken soms wel in elkaar te willen kruipen echter niet op elkaar.
Wat doe ik niet goed en wie kan mij van advies voorzien om de nachtegalen tot broeden aan te zetten.
Bij voorbaat dank voor u reactie's

mvg
Bok


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-13 - 17:57:27 send message to ZGHKIL

Hoi bok,

Ik heb verder geen verstand van nachtegalen en hun gedrag en dus geen antwoord op de vraag. Ik adviseer u dit topic niet in de rubriek "Site nieuws" te plaatsen: 1- Daar is ie eigelijk niet voor bedoeld. En 2- Je hebt meer kans op een reactie in de rubriek "Kweek en Verzorging", simpelweg omdat de vraag daar meer bekeken wordt dan op de plaats waar u hem nu gesteld heeft.

Succes,
Wouter


Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2006-06-14 - 07:18:01 send message to Bok

Hallo Wouter,

Ik heb je advies opgevolgd , en heb reeds een reactie gekregen , zoals reeds gezegd ben ik een beginnend vogelhouder en zo als nu wel is gebleken is het gebruik maken van het forum ook nieuw voor mij.

Bok


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-06-14 - 07:29:26 send message to ParkietenPeter

quote
tonnl
Website Member
Posts :1571

2006-06-13 - 23:14:51 -

--------------------------------------------------------------------------------
Geduld is de beste remedie, samen met voldoende afwisseld voedsel.
je zou ze iets kunnen stimuleren door wasmotlarven, sprinkhanen en krekels bij te voeren, dat wil ze nog wel eens een zetje geven.
De omstandigeheden moeten perfect zijn, in hun ogen.
Ton.


Bok
Website Member
Posts :4

2006-06-14 - 07:13:45 -

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Ton,

Ik zal je advies opvolgen hoe schat je de kans in dat ze dit jaar nog tot broeden overgaan het is inmiddels half juni.
Ik heb eigenlijk geen idee wat normaal is van af en tot welke maand van het jaar een nachtegaal tot broeden overgaat , dus een ieder die dit bericht leest graag antwoord op mijn vraag.
Bij voorbaat dank.

Bok.



ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-15 - 15:25:02 send message to ZGHKIL

Hey Bok,

Mooi dat het heeft geholpen. happy :)
Ik ben ook een beginner op het gebied van vogels houden wink ;), maar heb wel vaak op diverse fora gezeten.
En ik moet je zeggen dat dit een van de overzichtelijkste is, je kunt makkelijk navigeren en onderwerpen vinden. Je zult zien dat je al heel snel weet waar je wat het beste kwijt kunt en waar je bepaalde onderwerpen moet zoeken.

Zo zie je maar, om te leren ben je nooit te oud en om advies te geven ook niet wink ;).

Veel succes met de Japanse nachtegalen.
Groetjes Wouter.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede