Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Houd de broedblokken met jongen met deze warmte in de gaten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Houd de broedblokken met jongen met deze warmte in de gaten.
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-06-19 - 18:15:20 send message to Dennis Fr.

Hallo allemaal van het weekend ben ik te druk geweest.en heb van het weekend de blokken niet schoongemaakt met dat warme weer doe ik dit wekelijks.nu heb ik dus een caique jong verloren door een zware amoniak lucht in het blok helaas.sad :(

hopelijk overkomt jullie dit niet.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-06-19 - 18:44:12 send message to dun grijzeroodstaart

dat is jammer dennis sad :(.\
bedankt dat je dat aan ons meedeelt , kunnen wij er ook rekenig meehouden.
maar goed , voor bij mijn grijze zou ik het maar niet proberen haha .
maar goed ik heb ook wat klein spul en daar is het zeker nodig want die maken er ook een bende van !
\

mvg


Tim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-06-19 - 23:30:58 send message to tonnl

Behalve het niet kunnen schoonmaken, geef je soms ook erg vochtige voeding? Van nature gebruiken papegaaiachtigen erg weinig vocht.
Dat kan ook de ontlasting nadelig beďnvloeden.

Hopelijk gaat de rest van de kweek beter!
groeten, Ton.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-06-19 - 23:38:55 send message to meyer

quote
Van nature gebruiken papegaaiachtigen erg weinig vocht.


De meeste kromsnavels kunnen lang zonder vocht,maar ze eten graag elke dag fruit en groente,dit veroorzaakt ook veel vocht in de nesten.

Groeten Meyerwink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-06-20 - 22:27:52 send message to tonnl

Toch zijn daar grote verschillen in. Een stukje banaan of witlof ennerzijds, of een flinke plak komkommer of peer, dat scheelt nogal wat.
Ik vraag me gewoon af, zou het slim zijn tijdens het broeden iets minder vochtig te voeren?
Ton.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-20 - 22:36:17 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dit hoeft ook niet de oorzaak te zijn;sommige jongen gaan ook gewoon ,,zomaar,, dood.

Als ouderbroedkweker ben ik uitermate tevreden als uiteindelijk de helfd van de jongen uitvliegthappy :)

Helaas worden door ,,vele,,liefhebbers tegevallers(kapotte eieren,verminkte en dode jongen)gezien als een goede reden om nog sneller over te gaan op kunstbroed en handopfok.

Dit heefd volgens mij ervoor gezorgd dat de kennis van papagaaien/kakatoes kweken nog steeds in de kinderschoenen staat,en er gemiddeld zeer weinig kennis is bij de houders van deze soorten!!

hopelijk leidt nadenken>>verbeteren>>>nadenken>>>verbeteren>>ETC uiteindelijk tot betere resultaten:maar dit moet een liefhebber dan ook als de grootste uidaging van de hobby zienwink ;)

MVG Rene

P.S Veel kijken/storen,foto´s maken ,ringen etc kan ook zorgen voor rare reacties van de (onervaren )ouders.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede