Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dimmer op je tl buizen ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dimmer op je tl buizen ???
lode
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2004-01-01 - 21:29:20

hallo , in de discussie van "geflikker tl-buizen" happy :) , werd er veel gesproken over het dimmen van TL-buizen , ik weet dat dit mogelijk is , maar is dit noodzakelijk ???$

ik heb een nieuwe kweekruimte met een tl buis van 1.5m , maar die wordt niet gedimt , zal dit problemen opleveren ??

alvast bedankt voor de reacties , lodehappy :)


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-01-01 - 22:42:36

Ik maak in mijn kweekruimte gebruik van verschillende True Lites en maak ook geen gebruik van een dimmer omdat ik dan ten eertse HF-armaturen moet aanschaffen die mij veel te duur blijken.Dan komt er nog eens een dimmer bij van 150 euro (voor een goede).
Ik maak gebruik van schakelklokken(die kosten slechts 5 euro)die elk om beurt de TL's aanschakelen met een tussentijd van een kwartier en uitschakelen voor het donker maken.
Dit blijkt evengoed te zijn en vooral veel goedkoper.


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2004-01-02 - 20:36:14

Mario

Hoe kom je bij 150E voor een dimmer?
De VIB dimunit kost 90E inkl. BTW.
De onze is professioneel, en is afgeleid van welke gebruikt worden in de pluimvee- en kalkoenensektor.
Hij is geheel voorgeprogrammeerd, dus gemakkelijk door een ieder te bedienen. Eenmaal op tijd gezet (15,30 of 45 minuten op- of afdimmen), en de rest regel je met de schakelklok.
De door ons gevoerde HF dimbare TL armaturen kunnen temperaturen aan tot -26gr. De OSRAM en PHILLIPS HF-ballasten funktioneren niet meer of slecht onder het vriespunt.
voor meer info; vibelectronics@hotmail.com

groeten
Jan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede