Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > grote gedeelte van hobby MOETEN stoppen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : grote gedeelte van hobby MOETEN stoppen
MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-06-23 - 14:26:24 send message to MADDAD

Beste Mensen

Wil even mijn verhaal kwijt.
een aantal kwekers hebben het al gehoord voor de andere leg ik het een beetje uit.
sins 10 jaar probeer ik vogels te kweken en heb daar 10 jaar van mijn leven aan gegeven.
ik ben begonnen toen ik financieel beter er voor zat als nu op dit momment.
ik ben op een gegeven momment werkeloos geworden en was afhankelijk van een uitkering.
de gemeente waar ik een uitkering van ontving heeft mij geprobeerd als zelfstandige als papegaaienkweker aan de slag te krijgen,
ik heb daar curssus en al voor gevolgd en mijn diploma gehaald.
nu gaat mijn gemeente (mierlo) en de gemeente geldrop samen en kom ik op een ander afdeling te liggen,
bij iemand die helemaal niet weet hoe het in elkaar zit,en word ik op een dag bezocht door de sociale recherche.
die deelde mij mede dat ik er van verdacht werd dat ik bedrijfsmatig bezig was met kweken van papegaaien.
die sociale recherche had mij al een geruime tijd achtervolgd en wist precies waar en hoeveel papegaaien ik had.
alles werd genoteerd en op internet de waarde gezocht wat ze waard zijn,er word een prijskaartje aan gekoppeld en ik werd
per direkt zonder geld gezet.
ook werd ik ervan beschuldigd dat ik die papegaaien verzwegen had,terwijl ik al jaren via de gemeente met cursus en al bezig
was en hun goed op de hoogte waren wat ik bezat.ik moest ook op de gemeente raad komen en er werd erkend dat ze hadden
zitten slapen maar het was toch pech voor mij want ik kreeg toch niks.
dus ik hoopte op een goed kweekseizoen dit jaar zodat wat ik moet missen een beetje goed maakte, wat het helaas niet geworden is.
nu word ik verplicht om mijn papegaaien te verkopen en het geld ččrst moet opeten voordat ik weer in aanmerking kom voor een
uitkering.ik ben ook voor een gedeelte afgekeurd zodat het vinden van werk niet ččnvoudig is ik ben niet aantrekkelijk voor een baas.
maar de dag is aangebroken en het afscheid nemen van alles wat mij lief is word werkelijkheid, steeds meer koppels zijn er niet meer
en veel verdriet en leegte vullen mij kooien en mijn hart,iedere dag gaan er weer weg en ik loop al bijna 2 weken nier rond te huilen als
een klein kind.vogels waar ik 10 jaar een band mee heb of die ik zelf gekweekt heb zijn inččns weg.ik kan bijna niet meer in mijn
kooien komen omdat het gewoon heel veel pijn doet om die leeg te zien.en dat allemaal voor dat klote geld.
ik was ččrst van plan om alles weg te doen maar helemaal zonder papegaaien ik denk dat ik dan gek wordt,zodat ik toch besloten heb
ook op veel aanraden van andere kwekers om 7 koppels te houden dan is nog 25 % van wat ik had,en ik hoop dat dat nog wel acceptabel
is voor de gemeente zodat ik over een tijd als ik mijn geld opgeeten heb weer in aanmerking kom voor een uitkering.
echt dit gun je geen mens want je gaat echt door een hel.

Groetjes John Hesen


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-06-23 - 14:44:16 send message to Hannie

Een heel triest verhaal ,John !
Ik voel je verdriet , en leef met je mee .
Ik wil je bij deze sterkte wensen , en hoop dat er betere tijden voor je zullen aanbreken .

Groeten Hannie


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-23 - 14:45:56 send message to ZGHKIL

Echt zwaar klotesad :(....... Ik wil even laten weten dat ik met je mee leef, ik zou het me niet kunnen voorstellen hoe erg het is maar toch...
Ik vind het heel erg!

Het is in Nederland zo dat als je een uitkering ontvangt, je daarbij geen andere inkomsten mag hebben die zoude kunnen voorzien in in het levensonderhoud. Nu weet ik niet of dit het geval was, want dan heeft u geen poten om op te staan en is een zaak beginnen overbodig. De uitkeringsinstantie en de gemeente zijn twee aparte afdelingen en als de gemeente niet op de hoogte is van uw uitkering, gaan zij ervanuit dat het voor u mogelijk is beroepmatig met papegaaien te kweken. De uitkeringsinstatie echter weet daar niets van en als zij daar achter komen, zijn de rapen gaar (u verdient immers geld aan uw vogels en dat moet bij de uitkeringsinstantie gemeld worden). Ik denk dat u slachtoffer ben van het ingewikkelde bureaucratisch systeem in Nederland. Dat is spijtig en heel pijnlijk in dit geval, maar een zaak beginnen is denk ik voor u in het nadeel.

Dit is hoe ik denk over de kwestie, dus laat het geen heet hangijzer zijn... het is mij idee erover en dat wil niet zeggen dat het allemaal zo is. 'K bedoel...... misschien is een zaak beginnen wel een goede optie, maar ěk denk dat het zinloos is.

Heel veel sterke en kracht toegewenst,
Wouter.


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-23 - 14:57:46 send message to Diesel

Wat is dit voor belachelijk ietsangryshocked 8O Dan zou je ze toch heangry

Als de gemeente hun fout toch toegeeft!?
Fouten kunnen hersteld worden, dus ik zou niet zomaar bij de pakken neergaan, zeker niet als je ten onrechte behandeld word zoals nu.
Dit mag niet, dit kan niet, dit hoort niet.

Jij hebt afspraken met de gemeente, en ik neem aan dat je ook genoeg op papier hebt staan, dus aan kunt tonen hoe de vork aan de steel zit.

Laat het hier niet bij zitten, want ze blijven je dan waarschijnlijk pakken.

Ik vind het vreselijk voor je, dit is iets wat je niemand gunt.

Dikke knuffel en veel sterkte!


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-06-23 - 15:02:24 send message to MADDAD

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb daar niks tot zeer weinnig aan verdiend, alleen de onkoste heb ik eruit gehaald,en als ik wat over hield kocht ik daar een papegaai van.
en dat als zelfstandige beginnen bood de sociale dienst mij zelf aan om van mijn hobby mijn werk te maken,maar je ziet wel door mijn eerlijkheid om te vertellen wat ik had fopte me ze zo.
Ik had daar ook bezwaar tegen ingediend dat was toen ik op de gemeente raad moest komen die erkende dat ze hadden zitten slapen maar kreeg toch niks.

Groetjes John


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-23 - 15:17:41 send message to hdra

John

Zoals ik je al eerder mailde vind ik het zwaar kl...te voor je.

Echter als je via de advocaat kunt aantonen dat je geen winsten heb gemaakt met de hobby staat de gemeente erg zwak. Ik neem aan dat je een gedegen boekhouding heb bij gehouden. Dit kun je via een pro-deo advocaat aanhangig maken. Echter als de hobby een zodanige omgang bevat dat je daardoor niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt, ja dan heb je een gigabtisch probleem. Maar goed daar ga ik even niet vanuit.

Je geeft aan dat je samen met de gemeente aan het onderzoeken was of je als zelfstandige verder zou kunnen. Ik neem aan dat dit ook beschreven staat in je dossier van de CWI?

Sterkte

Henk


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-06-23 - 16:06:16 send message to MADDAD

heb ik gedaan ik heb met een advocaat bezwaar ingediend maar die is awgewezen.
wij leven in een land als je hier een uitkering geniet mag je niet een eigenwaarde of spaarcenten hebben boven de 10.000 euro daar vald de auto en al onder als je dat wel hebt kun je dat geld of waarde ččrst opmaken voor je in aanmerking komt voor een uitkering.

Groetjes John


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-06-23 - 16:49:48 send message to johanblok

Ik zag de advertenties staan, nu weet ik ook het treurige verhaal er achter. De sociale dienst en de huidige regering maakt het er tegenwoordig niet gemakkelijker op om je nog volwaardig mens te voelen als je afhankelijk bent van een uitkering. Men heeft volstrekt onvoldoende oog voor het feit dat gedeeltelijk afgekeurden niet of nauwelijks aan een baan kunnen komen.

Er is wel iets voor te zeggen dat je eerst bepaalde bezittingen op moet eten, maar (huis)dieren zouden hier toch absoluut niet onder moeten vallen.

Ik raad je absoluut aan om niet alles weg te doen en verder een goede administratie te voeren zodat je in de toekomst ook aan kunt tonen welke kosten gemaakt zijn.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-06-23 - 20:04:47 send message to zebraonline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zou alles voor de rechtbank trekken...en in de media gooien...

Doe je verhaal dat je een na een rottijd eindelijk terug levensvreugde had met je vogels en alles terug op de gooie weg lag...alles gebeurde met inzicht van de gemeente en je hebt er zelf d.m.v. die cursus ed... alles aangedaan om uit de miserie te geraken...
Bovendien ontkend de gemeente blijkbaar sommige feiten die je wel kan weerleggen als je daar documenten van hebt...
Je bent eigenlijk het slachtoffer van onvolmaaktheden en een gebrekkig rechtssysteem die maar doel heeft : de mensen het lastig maken...

Kan je geen advocaat betalen, zoek dan een pro deo(liefst net afgestudeeerd want die zijn gretig om snel naam te maken)die je wil helpen...

Maar vooral smeer het breed uit in de media en laat duidelijk verstaan dat je zonder je vogels geen weg meer weet...


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-06-23 - 21:40:25 send message to dun grijzeroodstaart

dit is erg triest ja !
ik hoop voor je dat je nog wat kan doen , of zover wat mogelijk is .

succes in iedergeval .


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-06-23 - 23:56:12 send message to dooren

Ik kan me niet voorstellen dat je je papegaaien moet opruimen, want waarom dan je bankstel, tv, radio e.d. niet? Dat is toch ook waarde.

Tja die domme ambtenaren schijnen niet te begrijpen dat de ene mens zijn vreugde haalt uit het kweken met vogels en de ander met een tv progamma languit in de bank.

Ik zou aandringen op een persoonlijk gesprek met de uitvoerende wethouder en desnoods de burgemeester. Misschien hebben die meer begrip voor jouw situatie dan een uitvoerende ambtenaar van de gemeente.

Je zou ook je vogels "weg kunnen geven aan goede kennissen" met de aantekening dat jij ze mag verzorgen in jouw volieres.
Gert


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-06-24 - 00:05:16 send message to BZB

weet niet hoelang je al met je 'bedrijf' bezig bent? wellicht verstandig om met de inspecteur van belasting je investeringen en verdiensten vast te leggen. BTW-nummer erbij en je krijgt zo 1/5 van alle geďnvesteerde bedragen terug. Denk dat men dan niet meer van mening is dat je een bedrijf hebt/bent.
Denk dat je beter met een boekhouder kunt voorbespreken, zorg wel ff dat je alle uitgaven (al dan niet met BTW-bon) op een rij hebt.

Veel suc6, maar laat dit NOOIT het einde van je hobby betekenen. Er zijn genoeg mensen (zie tips hiervoor) die met je meevechten!


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-06-24 - 00:42:37 send message to catharinakweker

tja en ik dacht dat het vergassen van mijn vogels erg was maar als je dit leest snap je dat het triest gestelt is in ons landje
ik heb elk cent vergoed gekregen maar hier word gewoon een hobby (beroep) om zeep geholpen ik hoop dat je je hobby weer kunt oppakken hoe zwaar het ook is en toch vruegde mag beleven van wat er overblijft
ik leef met je mee en ik hoop dat je met deze stellen door mag gaan
mvg catharinakweker


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-06-24 - 01:50:33 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Te belachelijk voor woorden maar helaas uit ervaring weet ik, zo gaat het echt in dit o zo rijke land.
Hartelijk dank aan ons asociale kabinet en de duizenden gewetenloze uitvoerders van dit wanbeleid.

Soms helpt het inderdaad om via een raadslid, wethouder of ander kruiwagentje alsnog te proberen je recht te halen. De pers kan soms ook helpen, al is het maar voor je rechtvaardigheidsgevoel.

Heel veel sterkte John en geef nooit op!
Ton.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-24 - 13:49:00 send message to ZGHKIL

U zou uzelf met deze zaak aan kunnen melden bij de "rijdende rechter". Zo komt de zaak voor de rechter en is ook nog eens "op tv" (en dat help meestal wel). Twee vliegen in een klap.
Het is maar een ideetje, brainwave.....laugh :D

Wouter.


reijnenfr
Website Member
Posts :40

Website Member
2006-06-24 - 20:03:59 send message to reijnenfr

hallo john

dit is niet normaal
tja wat doe je hier mee bel sbs 6 hart van nederland
rtl 4 pak al de media die je maar kunt bedenken
voor deze commericiele t.v. stations is dit mischien aantrekkelijk en wellicht word jou gemeente en die belachelijke ambtenaren door die uitzendingen de ogen geopend
onvoorstelbaar wat een hufters
heel veel sterkte of je er iets aan hebt weet ik niet maar toch dit is gemeend nogmaals sterkte
ps is er niemand op vogelarena die john kan helpen wellicht is er iemand die verstand van zaken heeft of een hele goede raad heeft
groeten frans



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede