Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nest is af, wat nu? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : nest is af, wat nu?
Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-06-28 - 13:56:35 send message to Joedit

Mijn kanarie popje heeft nu al een tijdje der nest af, ze heeft er de laatste 3 dagen 's nachts ook op geslapen. Maar er zijn nog steeds geen eitjes, ik heb ze vorige week op één dag 6 keer zien paren(treden heeft dat toch voor kanaries?) en de dag ervoor ook 2 keer, en natuurlijk kan het vaker geweest zijn dat ik het niet zag. Kunnen er nu nog eiren komen? kan het ook zijn dat ze der ei niet kwijt kan? zo ja hoe kan ik dat merken/zien?


Roy Gommans
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-06-28 - 14:26:11 send message to Roy Gommans

als ze het ei niet kwijt kan zou dat legnoot kunnen zijn maar dat merk je dan wel aan het gedrag van de vogel, legnood is trouwens ook zeer gevaarlijk voor een vogel


Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-06-28 - 14:57:48 send message to Joedit

wat voor gedrag zal de kanarie pop dan vertonen? en is kunnen de eiren nog komen?


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2006-06-28 - 15:42:22 send message to birdies

heey,

dit onderwerp ga ik volgen, ik heb precies het zelfde alleen dan heeft het popje het nest al iets van 2 weken geleden afgerond en ze zit er nu bijna elke dag op, ze paart ook veel:P,

gr. jeroen


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-06-28 - 16:35:42 send message to broto

Misschien een beetje geduld???
Het is geen machine hoor , nest klaar, hup eieren.happy :)

Henk




tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-06-28 - 16:52:21 send message to tropic

Gewoon een beetje geduld. Het kan zijn dat het popje nog niet klaar is voor de leg. Van het ogenblik dat ze in broedconditie is , zal ze wel leggen.Kan mss ook nog om een jonge vogel gaan. Moest ze legnood hebben zie je direkt dat ze er lusteloos bijzit en na enkele uren zelfs op de grond gaat zitten.
Zeker niet teveel gaan storen, want dan gaat ze mss nog op een andere plaats opnieuw beginnen nest maken en is gewoon alles verstoord.
Alvast succes met het eierentellen binnen enkele dagen.wink ;)


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-06-28 - 19:36:11 send message to hj de graaf

bij mij gaan de kanaries binnen altijd binnen 3 tot 5 dagen nadat ze het nest af hebben pas eieren leggen dus gewoon geduld hebben. ik heb buiten ook wat kanaries daar duurt soms wat langer voordat ze gaan leggen de kanarie waar ikn ubastaarden bij heb ging pas na 8 dagen leggen. zorg voor voldoende grit en voer btj eivoer! en heb geduld en houd de rust.


Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-06-29 - 22:35:21 send message to Joedit

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oke, bedankt voor de reactie's wink ;) bij mijn andere kanarie's ging het namelijk altijd veel sneller, meestal was het nest nog niet eens af. Bedantk voor info, idd ik laat ze ze veel mogelijk met rust en ze krijgen eivoer wink ;)


Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-07-12 - 17:23:22 send message to Joedit

Het is nu al weer 2 weken veder en nog steeds niets.. Ze heeft zelf al weer stukjes wol etc op de grond gegooit. Moet ik nu het nestje we halen, of kan er nog wat komen?


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2006-07-13 - 14:18:47 send message to birdies

bij mij was dit ook, ik heb het nest weg gehaald want de man dacht dat het goed was dus ze paarde ook niet meer, hopelijk nu wel weer:P, ik heb dit pas 2 dagen geleden gedaan dus kan ik je het resultaat bij ons nog niet zeggen


Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-07-18 - 14:44:47 send message to Joedit

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb een eihappy :) was even bang dat ze legnood had, omdat ze 's morgens op nest zat en nu weer, en toen ging ik maar even goed kijken, en toen was er toch een ei. Heb nog een vraagje, Hoe lang is het zsaad van de man(wat al naar de vrouw is) vruchtbaar? want een tijdje geleden hebben ze wel veel gepaart, maar laatste tijd heb ik niks meer gezien

en nog een vraagje, ze is nu al wel steeds even aan het broeden... dat hoort tovh pas na 3 dagen, moet ik nu netp eitjes gana kopen, en dan ze omruilen...


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-07-19 - 22:06:42 send message to paintim

Hallo Judith,
Ik weet sowieso niet of het wat wordt met evt.jongen. Eigenlijk is het al te laat in het seizoen. De jonge kanaries ruien volop en ook de overjarigen laten al pennen vallen.
Vriendelijke groeten van
Antoni


Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-07-20 - 15:06:06 send message to Joedit

daar was ik zelf ook al bang voor, maar ze staan wel binnen, dus dan zal het toch wel weer een beetje meevallen? het is nu 2 dagen later en nog steeds maar 1 ei, dus dar zal het wel bij blijven??


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-07-20 - 19:44:58 send message to paintim

Dag Judith,
Inderdaad is er grote kans,dat het bij 1 eitje blijft.Laat het popje gewoon zitten.Ze komtop een gegeven moment wel van het nestje af en valt daarna in de rui.Tijdens de rui moet 1/4 van het dagelijks zaadrantsoen uit eivoer bestaan.De rui
is erg zwaar voor vogels.Maar dat wist je al neem ik aan.
Vr.groeten van
Antoni


Joedit
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-08-05 - 12:40:15 send message to Joedit

oke, ik kom net terug van vakantie, en ze zit nog steeds io het nestje.. en het mannetje er naast, het is du sonbevrucht, kan ik het nest nu in 1 keer helemaal weg halen?


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-08-05 - 20:08:19 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Judith,
Ik hoop,dat je een fijne vakantie hebt gehad.Als het eitje niet is uitgekomen kan je het nest weghalen.De vogels zullen dan binnenkort toch wel hun veren verliezen.Broeden en voeren van jongen vertraagt de rui. Ruien moeten ze toch en dat is beter in deze tijd willen ze tijdig een nieuw verenpak krijgen.
Volgend voorjaar kan je de kanaries dan weer koppelen met waarschijnlijk beter resultaat.
Vriendelijke groeten van
Antoni



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede