Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoeveel buffalowormen per dag per vogel? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoeveel buffalowormen per dag per vogel?
Willem II
Website Member
Posts :26

Website Member
2006-07-05 - 22:02:12 send message to Willem II

Ik heb een koppel spitsstaartamandines met 4 of 5 jongen van enkele dagen oud. Ik geef ze buffalowormen, maar wil graag weten hoeveel ongeveer ik ze moet geven. Zijn er ervaren kwekers die mij kunnen adviseren?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-07-06 - 00:55:43 send message to tonnl

De meningen lopen nogal uiteen, de één zegt onbeperkt, de ander zegt helemaal geen levend voer meer als er jongen zijn.
Soms wordt de broeddrift door levend voer zo aangewakkerd dat ze de jongen laten voor wat het is en opnieuw gaan nestelen.
Ik geef al mijn tropen zeer royaal levend voer en ik heb regelmatig jongen.
Succes, Ton.


lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-07-08 - 17:39:18 send message to lorius

Ik heb geen ervaring met spitsstraaramadines maar wel met Kaapse mussen. Veel zaad eters komen in broedconditie door het verstrekken van (dierlijk) eiwit. Dit kan gedaan worden in de vorm van eivoer, levend voer of een combinatie ervan. Zelf voer ik mijn Kaapse mussen maar ook diverse soorten Buulbuuls, het hele jaar door meelwormen (Buffelo wormen eten ze minder graag)in het voorjaar als er jongen zijn voer ik de hoeveelheid meelwormen op en tevens geef ik dan diepvries pinkies. Jonge vogels hebben om goed te kunnen groeien veel eiwit nodig. Als we zouden stoppen met het geven van dierlijk voedsel, dan zouden we de vogels een tekort aan eiwit geven hetgeen een voorspoedige ontwikkeling van de jongen niet ten goede komt. Uit ervaring weet ik dat in de eerste dagen na het uitkomen van de eitjes de ouder vogels alleen maar levend voer aan de jongen geven. Tevens geef ik al mijn vogels (zaad eters, insekten eters en fruit eters) volop fruit en groenvoer.

Johnny


Willem II
Website Member
Posts :26

Website Member
2006-07-08 - 17:46:06 send message to Willem II

Bedankt voor de reacties.
Nog meer ervaringen?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede