Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kraaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kraaien
Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-07-06 - 15:00:53 send message to Daniel

Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar weet iemand of er in nederland met kraaiachtigen gekweekt wordt (ik heb wel gehoord dat er met kitta's en met eksters gekweekt wordt, maar hoe zit het met kauwtjes, roeken en raven bijv.).


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-07-06 - 15:24:54 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik weet van de kweek van raven, witnekraven en schildraven in Nederland.

(ik heb zelf een in Nederland geboren jong koppel schildraven en hoop daar tzt zelf mee te kweken)

In Belgie weet ik een kweker van vlaamse gaaien.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-07-06 - 16:05:10 send message to Daniel

Hoe gedragen ze zich in de voliere? Want het blijven hele slimme vogels.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-07-06 - 17:11:25 send message to Karel

Ze zijn inderdaad heel slim en nieuwsgierig. Iets nieuws wordt dan ook direct aan een onderzoek onderworpen en liefst uit elkaar gehaald. Je kunt er dan ook geen enkel ander dier of vogel mee samenhouden. Dit heeft wel als voordeel dat je absoluut geen last meer hebt van muizen of ratten. Ook alle insecten worden uit de lucht geplukt.

De nieuwsgierigheid heeft er hier ook toe geleid dat ze op een ochtend hebben besloten om maar eens een gat in de deur te hakken. Daar hadden ze weinig tijd voor nodig! Gelukkig merkte ik het tijdig en kon ontsnappen voorkomen.

E.e.a. zorgt ervoor dat ze snel vertrouwelijk worden met hun verzorger; hier doen lekkere hapjes wonderen. Anderzijds kunnen ze nog heel basic panisch reageren op bijv. harde geluiden, de tuinslang e.d.
Ik heb nog niet kunnen doorgronden wanneer ze iets "eng" vinden. Zo hebben ze geen enkel probleem met de motorgrasmaaier langs de voliere (vinden ze wel een interessant dinghappy :)) en gaan ze volledig door het lint als ik langsloop met een kruiwagen.

Al met al is het belangrijk dat ze zich tijdens zo'n paniekbui (wat eigenlijk van nature een gezonde reactie is!) niet kunnen bezeren.
Ik wil ze dan ook binnenkort in een grotere, aan drie zijde afgeschermde voliere plaatsen van 7x4 meter (nu 5x3 meter) met 4x4 licht verend harmonicagaas, in de hoop dat ze daar ooit voor nageslacht zullen zorgen.happy :)

Kortom, als volierevogels zijn deze clowns een absolute aanrader als je tenminste geen behoefte hebt aan een "gezelschapsvoliere" of mooie beplanting wink ;).




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede