Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Twijfel .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Twijfel ..
Mariska
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-07-07 - 10:11:55 send message to Mariska

Hoi allemaal,

Ik heb een leuke jock kooi van iemand over kunnen nemen. Ik wilde hier eerst graag valkparkieten in kopen maar twijel nu. Ik woon in een flat en na een en ander gelezen te hebben, ben ik met valkparkieten een beetje bang geworden voor geluidsoverlast voor de buren. Nu is mijn vraag, zijn er vogels, geschikt voor deze kooi, die wat minder gekrijs produceren ??

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken !

Groetjes,
Mariska


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-07-07 - 11:40:54 send message to lennard

Valt wel mee oor dat gekrijs van een valkparkiet.
En als die gaat krijsen is dat maar een half uurtje per dag.

Je zou ook een grasparkietje kunnen nemenhappy :)


Mariska
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-07-07 - 11:57:15 send message to Mariska

Ja zat ik ook nog aan te denken maar daar is de kooi niet geschikt voor ? Hoewel er wel plexi glas om heen zit .. maar dan zit ik nog met te dikke stokken happy :)


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2006-07-07 - 13:47:54 send message to Galah46

Te dikke stokken ?? shocked 8O
Nee hoor Mariska,zitstokken zijn nooit te dik, te dunne zitstokken is een probleem.Na een bepaalde tijd groeien de nageltjes te lang,zodat je ze op tijd moet bijknippen.
De zitstokken mogen verschillende diameters hebben,zo hebben de vogels een beetje pootgymnastiek en slijten de nagels op natuurlijke wijze af.wink ;)
mvg Brecht


Mariska
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-07-07 - 13:57:51 send message to Mariska

Ok .. daar ben je een beginner voor he wink ;)

Maar betekent dat dus dat parkieten op dezelfde stokken kunnen zitten waar ook een papegaai op heeft gezeten ??


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2006-07-07 - 16:11:29 send message to Galah46

Probeer enkele stokken te vervangen door bvb wilgetakken of van een fruitboom(wel opletten dat ze niet besproeid zijn).Een paar dikke en enkele dunnere,moden nog twijgjes en bladeren aanhangen,deze zullen ze eerst zelf wel verwijderen. Zo hebben ze nog een tijdverdrijf erbij,en regelmatig vervangen.wink ;)
mvg Brecht


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-07-07 - 16:16:22 send message to tonnl

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Kijk ook eens naar bourkesparkieten, elegantparkieten of splendidparkieten. Prachtige vogels en beslist een stuk rustiger wat geluid betreft.

Een stel van die vogels zullen het prima naar de zin hebben in een Jock.
Ton.
Hier bv een splendid:
http://www.geonschrijver.nl/vogels/90004.jpg


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-07-16 - 17:54:18 send message to Diesel

Ikzelf houd zowel buiten als binnenshuis valkparkieten en betreft overlast, welke overlast?

Ik had binnen niettamme valken die wel schreeuwden s'ochtends, maar die zijn nu buiten en je hoort ze niet meer.

Mijn tamme valken produceren zo nu en dan eens goed lawaai als ik thuiskom, maar voor de rest hoor ik hier alleen maar leuke deuntjes en het zeurgeluidje dat ze maakten als ze door mij gevoerd werden toen ze nog wat jonger waren.

En het standaard valkenpiepje, voor de rest heb ik er absoluut geen last van.

Als je zou besluiten een valkparkiet alleen te nemen kun je er vanuit gaan dat het diertje gaat gillen als je weggaat en dit langere tijd blijft doen.

Als je 2 neemt en je zorgt voor genoeg speelgoed in de kooi dan redden ze zich prima en heb je geen last van ze.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede