Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zwarte volière draad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zwarte volière draad
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-07-10 - 00:41:14 send message to Swaas

Weet soms iemand waar ik zwarte volière draad kan vinden, 50 meter op 1 meter hoog, voor mijn nieuwe volière in aanbouwwink ;)wink ;)wink ;) is voor tropenvogeltjes


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-07-10 - 08:41:31 send message to lennard

je zou ook gewoon van dat gewone draad kunnen nemen en dat zwart verven met schoolbordwink ;)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-07-10 - 12:15:12 send message to tropic

happy :)opletten met zwarte draad, de meeste is van plastic, zonder metaal erin zoals de groene. Dit is geen enkele probleem bij exoten en tropen, wel bij kromsnavels. Gevaar bestaat er in dat muizen er doorheen bijten, en zo gaten maken voor je vogels, dus toch eerst is over nadenken .


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-07-10 - 12:43:05 send message to tonnl

Op de markt in Barneveld wordt (werd?) het wel verkocht aan de rol. Metalen gaas, zwart.

Ik heb zelf mijn gaas zwart geschilderd met een verfroller, gaat supersnel en netjes.

nb opmarktplaats staat ook nog wat: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A%2F%2Fkoopjes%2Emarktplaats%2Enl%2Fdieren%5Fen%5Ftoebehoren%2Fhokken%5Fen%5Fkooien%5Fvogels%2F36633521%2Ehtml
Ton.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2006-07-10 - 16:57:13 send message to Tenzi

Hallo tonnl,

welke verf heb je daarvoor gebruikt?


reijnenfr
Website Member
Posts :40

Website Member
2006-07-10 - 21:29:12 send message to reijnenfr

hallo
waarvoor wordt het gaas zwart gemaakt?
komen de vogels dan beter tot hun recht qua kleuren of is het iets anders
dan zou er geen giftige verf op gedaan moeten worden maar dat zal iedereen wel snappen neem ik aan maar welke verf is dan niet schadelijk
ik heb zelf lories en ik ga deze methoden denk ik niet toepassen wellicht is het wel een heel mooi gezicht het voliere gaas mooi zwart
groetjes frans


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-07-10 - 22:05:06 send message to lennard

Dan zie je de vogels beter.
Dat is beter als dat metaalkleurige gaas ik wil dit zelf ook nog gaan doen binnekort ik heb gehoord dat je dat met schoolbord verf moet doen ofzo.wink ;)happy :)


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-07-10 - 22:10:33 send message to djenco

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik heb me laten vertellen dat het zwart maken van het gaas 2 voordelen heeft:
1. je kijkt veel 'rustiger' naar je vogels. Als je in de voliere kijkt en je gaas is alleen maar verzinkt dan zie eerst het gaas en pas daarna focussen je ogen zich op de vogels. Als het gaas zwart is, valt het gaas als het ware weg en zie je eerst de vogels en pas als je je er op instelt het gaas. Het werkt echt zo! Ik heb pas m'n gaas geschilderd en op het moment dat je dus een stuk zwart heb en een stuk nog blank, lijkt het net of op de plek van de verf geen gaas meer is.
2. Ook voor de vogels is het veel rustiger. Vogels zien, in tegenstelling tot ons, UV-licht. Als de zon dus op je blanke staal schijnt schittert dat UV-licht ontzettend in de ogen van je vogels. Bij zwart gaas is de reflectie bijna helemaal weg. Dus ook voor de vogels kijkt het van binnen naar buiten veel rustiger.

Ik heb voordat ik ben gaan schilderen geinformeerd bij een aantal collega hobbyisten en bij het NOP in veldhoven. Zij gebruikten allen, en al jaren met succes, FosfoCoat. Een lekkere dikke verf die je met een grote sausroller heel makkelijk aanbrengt. En het schijnt niet giftig te zijn na het uitharden van de verf.

Hier een paar foto's ter illustratie:




Zwart is echt een aanrader!!!!

Groet'n,
Dirk Jan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede