Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pruimekop en kakariki samen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pruimekop en kakariki samen?
johann
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-07-16 - 11:35:59 send message to johann

heb een voliere van 80breed 2.50 hoog en 2.50 lang
nou vroeg ik mij kan ik hier een koppel pruimekoppen en een koppel kakarikies in doen of geeft dit problemen? iemand hier ervaring mee?


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-07-16 - 11:40:16 send message to nick vdb

zeker NIET doen


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2006-07-16 - 13:23:30 send message to Mp vd Sande

Een pruimkop kan makkelijker bij andere vogels maar een kakariki niet zo dat is nog al een jagerige vogel die er wel achter zou kunnen gaan zitten.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-07-16 - 13:56:55 send message to Daniel

mmmh mijn ervaring is juist dat pruimekoppen heel agressief kunnen zijn.


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-07-16 - 14:06:37 send message to kollie98

Ik heb zelf een vlucht van 4 m2 met een nachthok van 1m2. Hier zitten een koppel pruimkoppen, met jongen,2 kopel valken en een koppel barrabands in. Mijn pruimkoppen zijn niet aggressief en hebben net 3 jongen grootgebracht, ze hadden wel een blok in het nachthok, de overige hangen buiten en daar zitten de andere vogels in.

Maar ik denk dat de kakarikis veel bij het blok van de pruimkoppen komen en of dat dan wel goed gaat?


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-07-16 - 14:07:05 send message to MrandMrsSwift

Dat had ik ook begrepen van Pruimekoppen.
Dat de man in de kweekperiode erg agressief kan zijn en ze hebben met de kweek veel rust nodig. En de kakarikie is niet bepaald een rustige vogel.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-07-16 - 15:42:12 send message to Daniel

Klopt kakariki's zijn heel nieuwsgierig en verstoren de rest, maar de pruimekoppen die ik heb meegemaakt werkten ook niet echt in een gemeenschapsvoliere, maar dit verschilt natuurlijk van koppel tot koppel (al loop je wel risico's)


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-07-16 - 17:38:32 send message to Diesel

Ik denk dat het ook van de vogels zelf afhangt.
De een heeft er juist wel goede ervaringen mee omdat het daar wel goed gaat, terwijl het bij een ander met zijn/haar koppel absoluut niet wil.

Ik denk dat als je het toch echt graag wilt, je het moet proberen, maar bereid je er op voor dat het goed mis kan gaan.

Je zou er wel voor kunnen kiezen om beide soorten te houden, maar eventueel je voliere op te splitsen, of voor het broeden een apart hok aan te bouwen.

Ik heb zelf kakariki's, en het zijn inderdaad zeer energieke vogels (ze kunnen ook heerlijk lomp zijn en op de valkparkieten en parkieten landen hier laugh :D) dus het is gewoon afwegen wat het verstandigste is.

Je kan het doen, splits je hok op, of ga broeden met broekhokken en laat ze na het broedseizoen bij elkaar.


johann
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-07-17 - 17:22:08 send message to johann

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

bedankt voor jullie antwoorden ik heb besloten ze niet bij elkaar te doen,ik heb nog wel een vlucht over, en daar zitten de de kakarikies nu in , de pruimekoppen blijven lekker buiten

(ik vind gewoon teveel parkieten mooi maar heb te weinig ruimte laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-07-17 - 18:16:25 send message to johanblok

Dat is een veel voorkomend probleem, echter: in de beperking toont zich de meester



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 81 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede