Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > plaats voor luik naar binnen/buiten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : plaats voor luik naar binnen/buiten.
gezienus
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-07-17 - 11:28:22 send message to gezienus

Hallo allemaal.

ik vraag me af of het uitmaakt waar het vlieggat komt te zitten.
Is dat in de midden of mag dat aan de uiterste zijkant.
Moet dat hoog of kan het het ook halverwege?

alvast bedankt,

Raymon


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-07-17 - 11:56:52 send message to nick vdb

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

volgens mij maakt dit niet uit, de één heeft dit boven en de ander in het midden.De vogels zullen er wel aan wennen, waar het ook staat.
nick.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-07-17 - 11:58:24 send message to tonnl

Voor welk soort vogels?
Sommige vogelsoorten gaan nooit naar beneden, andere hebben er geen probleem mee.


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2006-07-17 - 12:02:16 send message to Fokke

Het is ook nog van belang of je het binnenhok s'winters gaat verwarmen. Zoja dan kun je het beste de invlieggaten zo laag mogelijk maken, ongeveer op halve hoogte.Dit bespaart behoorlijk veel energie aangezien de warmte altijd naar boven trekt en de gaten dan als schoorsteen fungeren.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-07-17 - 12:42:42 send message to Karel

Ik sluit me aan bij Fokke....anderzijds is het 's-zomers wel prettig om warmte kwijt te raken via een hoog geplaatst gat.

Misschien verstandig om zowel boven als onder (afsluitbare) gaten te maken, als je toch bezig benthappy :)


gezienus
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-07-17 - 15:14:18 send message to gezienus

Ik heb een raam van 2.30 meter bij 0.40 meter dat ik er in wil plaatsen.(dubbel glas)
De schuur wordt 2.90 breed , dus ik houd dan 0.60 meter over aan weerszijden van het raam.
De bedoeling is om hieraan 2 volieres te maken, maar dan komen de luiken aan de zijkanten van de ruit op ongeveer 1,80 meter hoog.
Zou dit wat zijn?

gr Raymon


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-07-17 - 19:44:25 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik zelf had dus een kleine buis in de wand gemaakt maar dit was niet ideaal als savonds de vogels naar binnen moeten.ik had een raam in de voliere deze heb ik er nu dus uitgehaald 60x100 heb nu tijdelijk een plank ervoor gemaakt die ik dus kan optrekken en laten zakken.dit werkt ideaal.nu kunnen de vogels van binnen zo doorvliegen naar buiten .werkelijk een prachtig gezicht.de plank word straks alleen wel vervangen voor een rolluik.deze tip heb ik hier op het forum al is eerder gelezen van iemand die het ook had of heeft gezien.


Groeten Dennis


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-07-17 - 22:00:08 send message to molineti

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Quote
-------------------------------------------------
alleen wel vervangen voor een rolluik.deze tip heb ik hier op het forum al is eerder gelezen van iemand die het ook had of heeft gezien.
-------------------------------------------------
Hier een uitleg van een gestolen idee door mij verbeterdlaugh :Dlaugh :D

Rolluik in dichte stand;



2/3 gedeelte zijn transparante lamellen,1/3(de groene) zijn aluminium lamellen.

Tussen deze 2 soorten lamellen in zit de aluminium witte strip met 2 nokken die afschroefbaar zijn.


Ze zijn om de volgende redenen zo opgebouwd:

1/ transparante lamellen zorgen voor het daglicht als de rolluiken dicht zijn.

2/ de groene aluminium lamellen zorgen voor extra veiligheid dit gecombineerd met een ,,omhoogtil rem,,(weet de exacte naam niet)
3/ ook zorgen de groene lamellen ervoor dat het tijdens het broedseizoen donkerder(rustiger)in de binnenkooi is.
4/ De witte sluitnokken worden tijdens het broedseizoen, en bij strenge kou op de rolluiken
geplaatst zodat de rolluiken niet helemaal opengaan,maar de opening voor 1/3(de groene lamellen)dicht blijft(tegen de zon in het broedseizoen,en tegen de kou in een slechte winter)
5/ zonder de nokken kunnen de rolluiken helemaal open en helemaal dichthappy :)

Het heefd echt alleen maar voordelen voor vogel en mens.

De ruimte van binnenkooi en buitenkooi is met deze oplossing volledig benutbaar voor de vogels als vliegruimte(welzijnwink ;))

Je hoefd niet bang tezijn dat ze kapot gebeten worden:ik heb zelf amazones ,kakatoes ,caiques en overige en diegene waarvan ik het idee gestolen heb,had hyacintaras en mollukkenkakatoes en we hebben beide nog nooit stukken aan de rolluiken gehad.

In broedseizoenstand






een invlieggat maak ik indien ik geen rolluik zou toepassen op 1/3 van boven en zoveel mogelijk aan 1 zijde van het binnenhok(links of rechts,ligt aan waar het meeste de wind vandaan komt)
Zodat de vogels zomin mogelijk in de ,,trek zitten,,

MVG Rene





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede