Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > soort papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : soort papegaaien
tinus
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2004-01-07 - 11:46:26

ik ben nu al een tijdje aan het nadenken over ene pagepaai. ik ben op zoek naar een rustige papegaai waarmee ik een band zou kunnen opbouwen. ik heb al veel kwekers bezocht en die gaven mij verschillende antwoorden, maar ik zou graag willen weten wat jullie daar van vinden. wat voor soort papegaai zou voor mij geschikt zijn ik moet een tamme hebben en hij is voor binnen.

alvast bedankt

tinus


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-01-17 - 20:39:39

van de 8 papegaaien die ik heb zijn de grijze roodstaarten het rustigste, zij praten en fluiten volop , maar zullen nooit zo roepen en schreeuwen als onze amazone, en krijsen als onze 4 kaketoes van tijd tot tijd doen, de witkuiven gaan af en toe zo te keer ( en dat moet kunnen) dat ik ze niet buiten kan plaatsen.
Dus ik zou een grijsje aanraden.

vele groetjes,
MARIANNE


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2004-01-19 - 14:46:16

Hoi Tinus,

qua karakter zijn pionussen erg rustige vogels, en het geluid is niet scherp. Ik weet dat deze vogels erg tam te maken zijn, maar spreekvaardig zijn ze niet. Mocht je deze vogels ooit tegen komen als broedvogels, zijn ze wel wat schuw ten opzichte van amazones en grijze roodstaarten, maar een handopfok jong, of een jong dat na uitvliegen tam gemaakt is, is niet schuw.

Succes met zoeken.


R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2004-01-19 - 16:14:30

Wat noem je rustig,

Zelf heb 2 grijse. Een van 2 jaar en een van een jaar of 10.

Die van 2 is drukte maker saat graag in de belangstelling (zeker met visite). Kan behoorlijk schreeuwen (maar dat is de natuur) Wat zeker cool is hij is niet 1 kennig. Als hij uit zijn kooi is gat hi bij iedereen zitten, maakt niet wie het is.

Die van 10 jaar is een echte dooie struik. Zegt bijna niets, beweegt bijna niet. Alleen als ik thuis kom van het werk fluit hij voor 5 min. om me te begroeten. En als de voer bakken leeg zijn hoor je hem (maar dat is makkelijkhappy :))

Het enige advies wat ik kan geven is; Je moet het treffen. Maar vogels zijn de mooiste dieren op de wereld!!!!!!!!!!!!


tinus
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2004-01-24 - 18:11:31

ik ben er al voor een groot gedeelte uit ik ben nu aan het gaan voor een ara nobilis. heb ondertussen al veel boeken gelezen en andere dingen gedaan om informatie te krijgen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede