Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke papegaaien in volière? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke papegaaien in volière?
wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-07-26 - 10:07:35 send message to wouterbeumer

Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een koppel Venezuela amazones. Deze heb ik in een volière (3x2m) met nachthok (1x1m) gehad. Dit ging in het begin perfect. Ze waren zeer rustig en een genot om naar te kijken. Na ongeveer twee maand had ik de pop al op 3 eieren zitten. Deze bleken helaas onbevrucht te zijn, maar ik was als super blij dat ik eieren had. Toen dus bleek dat de eieren onbevrucht waren heb ik ze weg gehaald. Sinds die tijd zijn ze heel luidruchtig. Ze schreeuwen de hele buurt bij elkaar. Niet leuk meer. Om geen ruzie met de buren te krijgen heb ik ze maar binnen in een kweekkooi gezet. Nu zijn ze weer redelijk rustig. Ik heb nu mijn koppel bonte boertjes maar in de volière gedaan, maar ik wil liever iets groters in de volière of iets waarvan er meerdere koppels in 1 volière kunnen.
Mij vraag:
Zijn er papegaaien die minder luidruchtig (die dus niet de hele dag schreeuwen als ze ook maar iets zien bewegen)? Zijn grijze roodstaarten geschikt voor in een volière? Gaat het goed als ik meerder koppels bonte boertjes in de volière doe? Welke grote parkieten kunnen met meerderen in een volière?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-07-26 - 10:23:21 send message to johanblok

Grijze roodstaarten zijn misschien wel de beste optie: lawaai van veel geringer niveau dan venezuela's. Bij bonte boeren zou je vreedzamere grote parkieten kunnen huisvesten, misschien princess wales, pruimekop, valken. Meerdere bonte boeren bij elkaar kan ook wel.

Bij een kolonie parkieten/papegaaien is veel observatie of het daadwerkelijk goed gaat altijd vereist.
Niet te veel vogels erin geeft meer kans op success, verder kun je de vogels het beste tegelijkertijd in het verblijf doen, zodat de ruimte voor iedereen nieuw is. Met jonge vogels heb je meer kans op succes dan met oudere al gevormde koppels.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede