Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vechtende mannetjes en vrouwtjes kanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vechtende mannetjes en vrouwtjes kanarie
Marc...
Website Member
Posts :43

Website Member
2006-08-01 - 18:41:30 send message to Marc...

heys,
Ik heb sinds gisteren 2 kanaries bij elkaar gezet ( een mannetje en een vrouwtje ). Ik heb ze tegelijk in de nieuwe kooi gezet, maar nu zijn ze sinds vanmorgen aan het vechten en vanmiddag bloedde het mannetje aan beidde vleugels. Ik heb ze dus apart gezet. Nu zijn mijn vragen:
Kan ik ze nog ooit bij elkaar zetten?
Zo ja wanneer?
Zal het nog ooit een koppel worden?

Ze liggen nu ze apart zitten wel naar elkaar te fluiten.

PS de mannetjes kanarie heeft een slechte ervaring met andere kanarie samen te zitten want hij is al eens aangevallen en heeft er nu nog een kaal kopje van ( de aanvaller waren wel mannetjes)

Grtz Marc


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-08-02 - 16:27:21 send message to roodmus

Probeer eens om een pop er bij te zeten.


Marc...
Website Member
Posts :43

Website Member
2006-08-03 - 11:30:07 send message to Marc...

jeh doordat ik de pop erbij zette ging het net mis he, weet er voor de rest niemand een antwoord op mijn vragensad :(


M.T.Bergwerf
Website Member
Posts :12

Website Member
2006-08-03 - 11:45:23 send message to M.T.Bergwerf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Marcus
Website Member
Posts :46

Website Member
2006-08-03 - 14:12:21 send message to Marcus

Ik had hetzelfde probleem met een koppel rode kanaries. Ik had ze samen in een kooi en vochten tot bloedens toe. Dus had ik er een tussenschot in gedaan. Als ze appart zaten vloten ze ook naar elkaar etc. Ik liet ze 1x per week bij elkaar als ik ze bijvoorbeeld net had gevoerd. Dan gingen ze beide eten en ging het goed. Ongeveer 15 minuten... Dit heb ik een aantal weken volgehouden en ben er toen mee gestopt. Ze kwamen me de keel uit dus heb ik ze in een andere kooi bij elkaar gegooid en me er niks meer van aangetrokken. 'De sterkste zou wel winnen'. Nu hebben ze een nestje jongen wink ;). Ik zou je adviseren om ze wat tijd te geven om aan elkaar te wennen (naast elkaar plaatsen) en dan na een paar dagen/weken gewoon bij elkaar te zetten en ze hun gang te laten gaan. komt vast wel goed wink ;)


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-08-03 - 17:08:00 send message to roodmus

Ja ik snap je wel hoor.wink ;)

Maar vaak als je een oneven aantal bij elkaar zet gaat het beter.happy :)


Marc...
Website Member
Posts :43

Website Member
2006-08-07 - 23:09:36 send message to Marc...

Ok bedankt voor jullie reacties


Marc...
Website Member
Posts :43

Website Member
2006-08-22 - 22:53:42 send message to Marc...

heys,
Ze zitten nu alweer een paar weken bijelkaar en gaat redelijk goed. Ze vechten nog af en toe maar niks ernstigs meer gebeurd, helaas ziet het door het af en toe vechten en dreigen dus niet goed uit voor de kweeksad :(
Grzt


Marc...
Website Member
Posts :43

Website Member
2007-05-16 - 00:07:03 send message to Marc...

Ik heb een paar maanden geleden een nieuw popke gehaald en die zit nu op eierenhappy :)

Grtz Marc


Guust
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-05-16 - 08:12:55 send message to Guust

Heb ook koppel bij elkaar gezet, vochten ook geregeld zeer hevig (wel niet tot bloedens toe).
De kooi is relatief ruim...
Sliepen in 't begin ieder aan de andere kant van de kooi, maar later naast elkaar, doch vechtte toch nog af en toe.
Heb ze wat in 't oog gehouden, en liggen nu met nest.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-05-16 - 09:47:31 send message to maikeltje

Ik heb in de jaren terug toen ik meer een kanarie kweker was als europese kweker ook ooit zo een koppel gehadt ik heb die in een hele grote kooie gezet en het was het beste koppel van dat jaar maar liefst 14 jonge op stok van 3 rondes.


Guust
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-06-07 - 09:02:49 send message to Guust

Jongen zijn nu ongeveer 14 dagen oud, en ouders vechten nog af en toe, maar is nooit van lange duur!
Verder gaat het momenteel prima!!!

mvg,


luckylady
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-06-07 - 09:56:08 send message to luckylady

Hallo ,ik weet niet beter als dat je een man met meerdere popjes bij elkaar moet zetten.Het mannetje heeft dan een keus te maken .En de popjes moeten natuurlijk wel broeds zijn.
Hoop dat je er wat aan hebt.
lieve groetjes Anneke.


bjorn22/11/1993
Website Member
Posts :1

Website Member
2017-05-13 - 17:56:29 send message to bjorn22/11/1993

hey ben begonnen met kanaries heb twee koppels een zit op eiers (2) en andere koppen vechten constant ik heb al van alles gezocht om verschil tussen man en pop zou er mij iemand kunnen helpen mtvg Bjorn


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2017-05-13 - 20:08:46 send message to roodmus

als je de vogel op zijn rug in je hand legt en je blaast de veren op van de staart naar de borst dan zie dat het onderlichaam bij de pop in broedtijd eivormig is dus ovaal,de man heeft in deze tijd een zgn tap , dus een klein piemeltje zeg maar.

grt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede