Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > "Rij-gedrag" Forpus. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : "Rij-gedrag" Forpus.
Ellen65
Website Member
Posts :17

Website Member
2006-08-03 - 21:26:25 send message to Ellen65

Hallo,

Heb een Forpusman die de vervelende gewoonte heeft om te "rijden" op zijn speeltjes. Maakt niet uit hoe vaak ik afwissel, alles wordt besprongen. Hij heeft in het begin een speeltje gehad met 3 spiegels onderelkaar met belletje, maar deze heb ik gauw weer verwijderd.Hier was hij zó verzot op dat hij er bijna bij neerviel & wij gek werden van zijn "hitsige geluiden" shocked 8O. Hij begon als het ware zijn voedsel door kronkelende nekbewegingen op te rispen en dit op het belletje te spugen.Verder is hij erg fel naar ons toe,terwijl hij in het begin het erg prettig vond om regelmatig los rond te vliegen en geaait te worden. Momenteel moeten we gewoon op onze hoede zijn omdat hij je gewoon kan aanvallen angry. Wie herkent dit verhaal & weet raad?

Groet,
Ellen



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-08-03 - 22:15:23 send message to blg

..... heb sinds een paar daagjes een POP ( zie Topic Vogelstress ) & die zou ook evt. deelnemen aan dit proces, dus ALLE tips zijn welkom.

geef hem zijn echte speeltje


Ellen65
Website Member
Posts :17

Website Member
2006-08-03 - 22:31:44 send message to Ellen65

Ha,ha, erg leuk, maar als je de topic (s) goed had gelezen ( en...dat betwijfel ik ), lijkt dit géén goed idee op dit moment. POP heeft genoeg meegemaakt en verdient het om eerst tot zichzelf te komen. Vind dit toch wel een beetje een flauwe reactie sad :(.

Ellen


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-08-03 - 22:47:27 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kan natuurlijk niet alles onthouden.
Om een vogel in broed conditie te brengen gebruikt men verschillende middelen, verlengen van het daglicht, temperatuur verhogen en voedsel aanbod, b.v. meer hennepzaden.
Keer het om op tijd donker zetten, als het kan kouder en voedsel aanpassen, geen vetrijke zaden.

Gr. benno


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2006-08-04 - 11:07:32 send message to Richard V

mijn tamme forpus man heeft een maandje of 3 hetzelfde gedrag vertoond. Daanra werd het steeds minder zondat ik op welke manier dan ook heb ingegrepen. Nu hij sinds 3 weken een maatje heeft (ook een man en niet tam) is het nu ik er over nadenk helemaal over.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede