Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vermagering grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vermagering grijze roodstaart
Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-08-04 - 14:14:50 send message to Freek

Hallo allemaal,
Van een koppel grijze heb ik een pop waarmee ik al een dik jaar aan het sukkelen ben!
Na 3 verschillende antibioticakuren (voorgeschreven door H v/d Horst) blijft de pop m.i. nog steeds mager, maakt verder echter geen zieke indruk.
Uit ontlastingonderzoek bleek dat er bacterien in zaten.
Ik weet het niet meer en de dierenarts volgens mij ook niet!
Wordt er onderhand een beetje moedeloos van.
Het lijkt nu zelfs dat de pop eitjes gaat leggen!
Weet nu ook niet meer wat ik moet!!sad :(


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-04 - 22:03:38 send message to dun grijzeroodstaart

triest triest , tja als de dierendokter het al niet meer weet !
tja het eenige wat ik je kan wensen is veel succes !
maar je had het over eieren leggen , als ze er zo slecht aan toe is zal ze dat toch zeker niet doen ?

mvg

Tim


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-04 - 22:14:19 send message to molineti

Je zou misschien een ,,second opinion,,kunnen proberen bij een andere vogeldierenarts(niks ten nadelen van Van der Horstwink ;))

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een vogelvriend van mij is goed te spreken over Cornellissen uit nijmegen!(wel duur in vergelijking met Hedwig)

Maar wie weet!!

Succes Rene



Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-08-05 - 00:24:21 send message to Freek

Hoi Tim,
Het gekke is dat de vogel absoluut helemaal geen zieke indruk maakt, is alleen te mager.
Mijn vriendin zegt zelfs dat de pop wat dikker lijkt te worden maar dit zie ik zelf niet!
Denk dat ik het toch maar weer even afwacht.
Zou het anders ook niet weten.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-08-05 - 00:38:39 send message to MrandMrsSwift

Hoi,

Ik zou ook een second opion bij een ander vragen.
Iedereen kan fouten maken of in een 'tunneleffect' terechtkomen. En een ander kan er net weer anders tegenaan kijken en op iets totaal anders uitkomen.

Maareh, waarom 3 antibioticakuren?
Nog niet 2x een wormkuur?

Naar mijn weten pakt antibiotica geen wormen aan!

En de vogel eet gewoon, vaak juist zelfs meer.

Je zou kunnen denken dat ze er steeds wel weer bovenop krabbelt puur door die antibiotica, maar dat het dus de kern van het probleem niet aanpakt.

Weet je wel wat voor bacterien er in zaten?
Ronde of staafjes? Of eitjes?

Een parasiet opzich zal het denk ik niet zijn, want als de antibiotica dan niet aanslaat gaan ze vaak héél hard achteruit.

Gr.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-05 - 00:59:40 send message to tonnl

Je zou met natuurlijke middelen kunnen proberen de vogel wat "op te peppen". Propolis, nectar of pollen kunnen nèt dat beetje meer weerstand geven soms.
Een weekje brandnetelthee als drinkwater werkt zuiverend, af en toe lost het hardnekkige kwalen verdraaid goed op.
Succes in elk geval.
Ton.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-08-06 - 00:48:16 send message to MrandMrsSwift

Daar ben ik ook altijd wel voor wat Tonnl zegt.
Soms werken de huis-tuin-keuken-middeltjes gewoon super. Alleen is het met dat ook wel oppassen dat er wel tijd tussen zit. En goed lezen wat waar goed voor is.

Maar heeft u nooit aan een second opion gedacht?


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-08-06 - 19:58:29 send message to Freek

Welk 'huis-tuin en keukenmiddeltje zouden jullie adviseren, en waar krijg je deze producten?
Bvd voor jullie reactie!
Groetjes Freekwink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-06 - 20:27:21 send message to dooren

Ik zou de vogel een apart zetten en precies afwegen wat je nu eigenlijk per dag voert.

Ook de vogel zelf wegen.

Hierdoor krijg je een indruk of de vogel wel genoeg voer opneemt en meer op gaat nemen.

Verder zou ik een proteine rijker dieet verschaffen zodat de vogel meer lichaamcellen kan opbouwen en kan herstellen.

Zieke vogels hebben extra behoefte aan eiwitten, met een gangbaar zaadmengsel en wat fruit en groenten is dit bijna niet aan te vullen.

Als de vogel in lichaamsgewicht toeneemt en stabiel blijft op een bepaald moment kun je ervanuit gaan dat ze herstelt is.
Gert


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-08-06 - 21:08:30 send message to Freek

Hallo Dooren,
Wat verstaat u onder een proteïne rijker dieet,
Wat kan ik de vogel dan voeren?
Groetjes Freek


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-06 - 21:19:25 send message to dooren

Eivoer met bv. min. 20% proteine.
Gert


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-08-06 - 22:01:24 send message to Freek

Oke dank je gert!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-06 - 22:35:23 send message to dooren

Zorg wel dat ze voorlopig een flink deel van dit eivoer krijgt en voer weinig zaden. (anders bereik je nog geen hoog eiwitgehalte totaal)
Gert


Psittaccine
Website Member
Posts :61

Website Member
2006-08-06 - 22:48:16 send message to Psittaccine

Inderdaad zou ik advisren om door een andere dierenarts nogmaals een kweek op laten zetten of de vogel nog eens na te laten kijken. Twee weten meer dan één!! Geldt ook voor dierenartsen. Bactiëren in de ontlasting is een loze kreet want die zitten er altijd in. Pathogene (ziekte verwekkende) zitten er vaak ook in maar door de weerstand van de vogel richten die vaak geen schade aan.
Een eiwitrijk dieet heeft pas zin wanneer je zeker weet dat de vogel 100% in orde is. Mogelijk dat de vogel een iets betere weerstand krijgt wanneer je het combineert met de zgn 'goede' melkzuurbacteriën.
Dan nog moet de vogel ook met een 'normaal' dieet binnen 1 a 2 weken op een normaal gewicht zitten. Een eiwitrijk dieet is dus geen 'geneesmiddel' maar hooguit een kortstondig 'hulpmiddel' die pas (mogelijk) zin heeft wanneer de vogel geen ziekte onder de leden heeft. Vergelijk het met mensen: er zijn buiten infectieziekten nog een scala van andere ziekten. Dat is bij vogels niet anders. Een tipje van de ijsberg is bekend, helaas. Dwz dat we er in zullen moeten berusten dat we simpelweg een deel van de zieke vogels niet beter krijgen.

Jan


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-08-06 - 23:20:48 send message to zebraonline

Eivoer met spirulina,stuifmeelpollen en elektrolyten erin...voor je het weet breekt hij alles af...


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-08 - 17:38:24 send message to dooren

Freek je hebt al meer problemen gehad met je grijze roodstaarten, er is zelfs al eens een grijze overleden.

In oktober had je het ook al over vermagerde grijsroodstaarten.

Wat voer je nu precies (aard en welke hoeveelheden), ook huisvesting, etc etc hebben invloed op de gezondheidstoestand.

Zou het geen idee zijn om bv. je grijze eens een goede pellet voer voor te schotelen met een aanvulling van wat zaad?

Als je zoveel problemen hebt met je grijze dan moet er iets fundamenteel verkeerd zijn.
Gert



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 237 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede