Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geslachtsonderscheid Pestvogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Geslachtsonderscheid Pestvogels
Volière
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-08-08 - 20:21:20 send message to Volière

Hallo,

Wie kan me zeggen hoe ik een man van een pop kan onderscheiden van de Europese Pestvogel?
Weet iemand misschien een koppel te koop en wat zou een koppel mogen kosten?

Bij voorbaat dank voor de info!


Volière
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-08-08 - 20:24:40 send message to Volière

Ow, sorry, ik was nog iets vergeten.

Europese Wielewaal; wordt daar eigenlijk al mee gekweekt hier in Nederland/België?
Waar kan ik meer informatie over het houden/kweken van deze vogels in volières vinden?
Wat zou daar een koppel van moeten kosten?



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-08-08 - 21:30:55 send message to Karel

quote
Europese Wielewaal; wordt daar eigenlijk al mee gekweekt hier in Nederland


Ja


Volière
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-08-08 - 21:57:04 send message to Volière

Oké Karel!

Bedankt voor je openhartige uitgebreide antwoord!
Weet je óók op m'n andere vragen een antwoord te verzinnen, of is dit het beste wat je te voorschijn kunt toveren.
Sjonge,sjonge wat ben jij goed bezig, bestaan al je achthonderdnegenenzestig (!) reacties op dit forum uit dezelfde hoogbegaafde reacties....

Sjézus, heeft er misschien iemand anders wél een normale reactie?



roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-08-08 - 22:19:56 send message to roodmus

Nee.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-08-08 - 22:21:50 send message to roodmus

geintje voliere.happy :)happy :)happy :)

Maar kijk eens op www.info-sec.nl.

Kun je ook je vraag voorleggen,zitten veel deskundige .


Volière
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-08-09 - 08:53:45 send message to Volière

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Oké, bedankt voor je reactie Roodmus.

Bij de SEC staat niet veel info over deze vogels.
Ik heb begrepen dat het geslachtsonderscheid er vooral uit bestaat dat de poppen wat "doffer" gekleurd zijn.

Ik had gehoopt op dit forum wat mensen te kunnen treffen die deze vogels houden of er wat méér over zouden kunnen vertellen.

Wie kan me op m'n andere vragen een normaal antwoord geven? wink ;)


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-08-09 - 10:40:53 send message to mikewauters

een normaal antwoord kan ik je nieg geven, ik vind het ook frustrerend dat er vaak weinig op posts word gereageerd, soms zelfs niet.
je moet gewoon nog enkele dagen afwachten, tegen dan zal wel iemand moeten geantwoord hebben.
tenminste, dat hoop ik toch...
ik ken niets van die vogels. misshien even googlen, altavista-en, yahoo-en? dat zal je wellicht al gedaan hebben.
mike


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-08-09 - 11:33:39 send message to Karel

quote
Bedankt voor je openhartige uitgebreide antwoord!
Weet je óók op m'n andere vragen een antwoord te verzinnen, of is dit het beste wat je te voorschijn kunt toveren.
Sjonge,sjonge wat ben jij goed bezig, bestaan al je achthonderdnegenenzestig (!) reacties op dit forum uit dezelfde hoogbegaafde reacties....

Sjézus, heeft er misschien iemand anders wél een normale reactie?



Jammer dat u zo agressief en ondoordacht reageert. Had u namelijk wel even doorgedacht over mijn korte antwoord en mij via een PM even benaderd, dan had ik u wellicht in contact kunnen brengen met een kweker van deze vogels.
Jammer, jammer.
Veel succes verderwink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-09 - 11:48:33 send message to Dennis Fr.

indd voliere denk je dat de mensen zo als jij op deze manier reageerd nog andwoord willen geven op je vraag.ben er bang voor.

Groeten Dennis


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-08-09 - 17:02:19 send message to roodmus

Op info-sec kun je je vraag stellen, er zitten daar ervaren mensen die 100% deze kunnen beantwoorden.


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2006-08-09 - 20:12:16 send message to Mars80

Ik hoop dat je tegen je vogels vriendelijker bent dan tegen je mede-kwekers, die je nota bene proberen te helpen. Wielewalen zijn al uitermate schuwe vogels, dus als je daar zo tegen uitvalt beleef je er weinig plezier aan.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-08-09 - 22:39:11 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat is even lekker binnenkomen op de Vogelarena, Volière!

mijn overzicht met verschillen tussen man en pop Pestvogels zal ik in dit geval maar achterwege laten!

zoals Karel al zei: Jammer!


Volière
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-08-10 - 09:21:37 send message to Volière

Hallo,

Nou Roodmus, omdat jij de enige bent die inhoudelijk reageert op m'n vraag, ben ik dan ook vlug klaar om iedereen te bedanken...

Voor Karel heb ik nog wel een tip; als je in het vervolg in plaats van "Ja" even schrijft "Stuur me even een PM dan kan ik u wel in contact brengen met een kweker van deze vogels" dan snapt de vraagsteller beter wat je bedoeld....
Komt óók wat vriendelijker over wink ;)

Raar, eigenlijk, dat op een Forum-site, wat Vogelarena toch is, de informatie niet openbaar (want via PM) uitgewisseld moet worden.....
Als ik het goed begrijp, dan zijn alle reacties die ik kan lezen op Vogelarena de nietszeggende reacties...
De eigenlijke info wordt via PM verspreid.

Ik kom tot deze conclusie door de reacties van de andere lezers van m'n vraag, die trouwens niet inhoudelijk reageren, en de reactie van Karel de normaalste zaak van de wereld vinden....
(op Mikewauters na trouwens)

Awél, ik vermoed inderdaad dat deze vraag van mij zodanig is verpest, dat er nog maar weinig mensen inhoudelijk zullen willen reageren!
Dus ik zal m'n licht maar eens ergens anders op steken.

Ik wil wél nog even kwijt, dat mijn intentie om deze vraag te stellen ánders was dan waar het op uitgedraaid is, hier schiet natuurlijk niemand iets mee op.....sad :(


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-10 - 09:35:25 send message to broto

quote
Als ik het goed begrijp, dan zijn alle reacties die ik kan lezen op Vogelarena de nietszeggende reacties...
De eigenlijke info wordt via PM verspreid.


Denk dat dat wel meevalt, kwekers van bijzondere vogels zouden het denk ik niet zo leuk vinden dat hun naam , adres of telefoon nr hier in het forum geplaatst wordt. Je zou mensen op verkeerde gedachten kunnen brengen, denk aan diefstal.

Henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-10 - 09:52:36 send message to Niltava

Misschien zou je ook eens eerst naar je eigen reactie kunnen kijken. Als je dat in het gewone leven doet zul je wel vaker de deur voor je dichtgeslagen krijgen.
In elk geval zul je bij de kweker die Karel bedoelde dat hebben gemerkt. Ook de kweker waarvan ik weet dat die ze heeft zou je deur gewezen hebben of je minimaal het dubbele laten betalen.
Wielewalen houd je namelijk niet zomaar even, daar is ruimte, heel veel geduld, geld en kennis voor nodig.
Denk niet dat ze moeizaam behaalde kweekresultaat zomaar aan de eerste de beste meegeven.

Vriendelijkheid kost niet zoveel en..... brengt je verder.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede