Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Afrikaanse baardmannetjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Afrikaanse baardmannetjes
pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2006-08-14 - 21:55:56 send message to pluimenest

Ik kon onlangs een stel(????) Afrikaanse baardmannetjes op de kop kunnen tikken.
Om er zeker van te zijn dat ik over een paartje beschik heb ik een DNA analyse laten uitvoeren.
De resultaten zijn echter niet conclusief.
Het labo welk de analyse uitvoerde vroeg of ik over een referentievogel beschikte.
Spijtig genoeg heb ik die niet.
Mijn vraag aan welwillende liefhebbers is :
1) kan iemand mij 3 veertjes bezorgen van een baardmannetje waarvan hij 100% zeker is van het geslacht of
2) kan iemand mij uitlijke kenmerken geven zodat ik kan uitmaken of ik over een paartje beschik.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2006-08-14 - 22:23:05 send message to pitylus

Yups Paul ,

Ik heb er ook een koppel zitten . Je kan zien bovenaan de kop van de man komen de schubben veel verder dan van de pop .


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2006-08-14 - 22:28:36 send message to pluimenest

Rudy,

Ik denk dat ik dan 2 vogels van hetzelfde geslacht heb.
Rot maar het is niet anders.
Bedankt voor de info.


HansvdWeerdhof
Website Member
Posts :46

Website Member
2006-08-15 - 00:40:31 send message to HansvdWeerdhof

Jaren geleden heb ik ze ook gekweekt en toen kon ik het ook wel zien aan de "breedte" van de V-vorm van de baardstrepen, bij de man lopen die wat breder uit dan bij de pop.
En als je heel goed kijkt kun je vaak een miniem verschil zien in de tint van het wit op borst en keel.
Bij de man is het wat helderder dan bij de pop, die komt ietsje grauwer over, let wel het zijn echt nuance verschillen.

Verschrikkelijk leuke vogels trouwens, heb er veel plezier aan beleefd, want heb je eenmaal een goed klikkend koppel dan zijn ze niet te stuiten.
Ze hadden bij mij soms al weer eieren van het volgende legsel als de jongen van het voorgaande nest nog niet eens waren uitgevlogen.
Maar pas wel op, je kunt ze nergens bij hebben als ze broedrijp zijn, want ze zijn dan ongekend agressief, een zon astrilde is er niks bij.

Ik kweekte ze in vluchten van 1m3, op buffalo's, miereneitjes en fruitvliegjes (lopers) en eivoer met fijn kiemzaad.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede