Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vraagje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraagje
jaybirdy
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-08-14 - 23:22:57 send message to jaybirdy

hallo vogelliefhebbers,in hwt byzonder zangvogel liefhebbers.
ik ben jay,woonachtig in suriname en heb de volgende vraag aan andere zangvogelliefhebbers die bekend zijn met picolet en roti.
ik ben namelijk 6 maanden bezig met het kweken van zangvogels,met name picolet en roti.
ik wil weten hoe ik de vogels de hele dag kan laten zingen,en hoe ik de vogels andere zangslagen kan bijbrengen of aanleren.

gaarne info

groetjes uit paramaribo

jay


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-08-15 - 08:59:24 send message to ParkietenPeter

Beste Jay,

Welkom bij VogelArena.

Heb je toevallig een foto van de Roti om te plaatsen? Ik ken die vogel niet. (Wel rotti wink ;), maar da's wat anders.)
Een vogel zal nooit de hele dag fluiten gaan. Het fluiten van een vogel is ervoor om te communiceren. Als jij de hele dag zou kletsen zou je natuurlijk uitgeput raken. Vaak hebben de zangvogels momenten op de dag die ze fluiten. Deze momenten hangen af van bijvoorbeeld de stemming, de noodzaak van het lokken vran een partner.

Daarbuiten kan het zelfs enorm gevaarlijk zijn om je whereabouts te verraden. Vijanden hebben je dan zo te pakken.
Door deze redenatie denk ik niet dat het zal gaan lukken om een zangvogel op commando te laten fluiten.

wink ;) Peter


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-15 - 09:40:21 send message to Niltava

Ze worden in Suriname(en hier) zo'n beetje gehouden als de kanarie hier Peter. Juist om de zang en als ik me niet vergis met ook wedstrijden.
Op marktplaats zie je wel vaak verkopers(handelaar volgens mij) daar zou je eens moeten kijken.
Verder heeft Picolet ook een bekende surinaamse zangvogelnaam) ook dergelijke vogels gehad. Hij weet er vast meer van.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-15 - 10:39:26 send message to tonnl

Als zangvogel worden deze kleine zangertjes solitair gehouden, net als de zangkanarie. Meerdere mannetjes die elkaar niet kunnen zien zullen zich een slag in de rondte zingen om een territorium af te bakenen.

Als je koppels bij elkaar zet is de drang te zingen direct een stuk minder.
Het is eigenlijk òf zingen, òf kweken.

Zangwedstrijden worden gespeeld in een circel met in het midden een roepend popje, de mannetjes in de kring zingen om het hards om de gunst van het dametje (het zijn net mensen...). happy :)


Hier wat info: http://webserv.nhl.nl/~ribot/ned/oran.htm
http://webserv.nhl.nl/~ribot/ned/orcr.htm

Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede