Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > blauwgele ara als verjaardagsgeschenk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Papegaaienhulp
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-08-28 - 18:30:37 send message to Papegaaienhulp

Ik mis hier een ding in deze discussie namelijk hoe zit het met de verkoper?

Geen enkele kweker die zich serieus neemt verkoop toch een vogel aan iemand als dit.
Dit zijn vaak de soort mensen die de ara verkopen (of bij ons of het NOP brengt) als hij lastig is om direct op zoek te gaan naar een nieuwe papegaai.
De kweker moet hier ook zijn verantwoordelijkheid nemen.
Zie ook mijn verhaal in de laatste Pakara voor meer van dit soort voorbeelden.
(Er even vanuit gaande dat iedereen hier lid is van Pakara).


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-28 - 20:27:27 send message to molineti

Hoi,

meestal verkoopt de kweker niet rechtstreeks aan de particulier,maar zit in 9 van de 10 gevallen de ,,handel,,er tussen.

(niet dat ik de,, kwekers,, goed wil praten want daar zit natuurlijk ook kaf tussen het koren)

P.S Ben geen lid meer van Pakara,het is tegenwoordig te veel op huiskamervogels gericht en te weinig op kweek.sad :(

Maar dit zul je wel vaker horen van de kwekerswink ;)


Papegaaienhulp
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-08-29 - 00:21:44 send message to Papegaaienhulp

Ik begrijp dat er ook veel kwekers zijn die aan handelaren verkopen omdat ze het geloop aan huis niet willen hebben, maar ik zou zelf niet snel iets aan een tussenhandel verkopen juist omdat ik wil weten waar een jonge vogel terecht komt.

Een kweker die aan een tussenhandelaar verkoopt neemt dus bewust het risico dat zijn vogel voor een snelle winst terecht komt bij iemand die een papegaai koopt voor zijn 8-jarige zoontje.
En daar zou ik geen papegaaien voor willen kweken.
In de pakara richt ik mij deze keer dan ook vooral tot de kwekers die nog niet zelfstandige jongen verkopen. Want de meeste tussenhandelaren verkopen deze ook weer aan een onwetende leek voordat ze zelfstandig zijn.
M.a.w. je raakt de grip op de jongen kwijt als je ze aan de handel verkoopt en dan komen 9 van de 10 ergens waar ze niet thuishoren.

O ja, je kunt weer met gerust hart lid worden van Pakara want dat ze steeds meer richting huiskamervogels dreven was voor mij ook de reden om in de redactie te gaan zitten en nu is er in iedere uitgave ook voor de kweker weer genoeg te lezenwink ;).

Maar dat kwekers beter op hun zaak moeten gaan letten blijkt wel weer uit een ingezonden brief van een (deskundige) lezeres die een oproep doet tot het stoppen van alle kweek met papegaaien en dat komt niet omdat de kwekers van papegaaien zo'n goede reputatie hebben. Voor je het weet heeft de dierenbescherming met voldoende steun een algeheel kweekverbod voor papegaaien bewerkstelligd. Dit is in de jaren 90 ook al eens kort ter sprake geweest!

Gr. Michel


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-08-29 - 07:32:39 send message to ParkietenPeter

quote
hoe zit het met de verkoper?

Als pa en ma komen kopen kan een verkoper natuurlijk niet zien waarom men koopt. Dus dat is niet waterdicht, het ideaal is goed. Aan een kind verkopen is bij de NL wet sowieso verboden.

quote
(Er even vanuit gaande dat iedereen hier lid is van Pakara).

laugh :D wink ;)

quote
je raakt de grip op de jongen kwijt

Nu moet ik wel zeggen dat er genoeg mensen zijn die een vogel kopen en er echt niet van gediend zijn dat de verkoper zich moeit met hoe hij verder leeft. Soms heb ik wel eens het gevoel dat de kwekers van huiskamervogels té bemoeizuchtig en betweterig zijn. Maar dat is een heel ander verhaal.
Volgens de NL wet heeft iedereen zelf de verantwoording om goed voor zijn huisdier te zorgen. Die verantwoording kun je niet afgeven en kan iemand anders ook niet op zich nemen.

Daarom is het absoluut onverantwoord om een 8 jarige op te schepen met een Ara! Dat heeft te maken met mentaliteit en daar kan niemand iets aan veranderen als de houder zelf niet wil inzien dat een papegaai GÉÉN speelgoed is!

ps.: Absoluut niet on-topic, maar ik moet het toch even kwijt:
**Oproepen tot stoppen met kweken is hetzelfde als een tot over zijn oren verliefd stel bij elkaar te zetten en verbieden elkaar ook maar aan te kijken. Dit vind ik dus niet deskundig om voor te stellen. Papegaaien zijn zo sociaal dat paargedrag er absoluut bij hoort. Haal ze uit elkaar en er komen net zovelel bij NOP terecht omdat ze zich kaal plukken! Maar ik ben niet deskundig.**


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-08-29 - 11:31:03 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote

Soms heb ik wel eens het gevoel dat de kwekers van huiskamervogels té bemoeizuchtig en betweterig zijn.


Ik denk dat dit een absoluut non-probleem is vergeleken bij de andere kant waarbij alleen telt of de jonge vogel zo gemakkelijk en snel mogelijk verkocht is.

Verbod op verkoop van jonge vogels die nog niet zelfstandig zijn (net als bij honden en katten) had er beter gisteren al kunnen zijn. Met de huidige praktijken (waar van alle verenigingen alleen Pakara zich druk om lijkt te maken) kan ik mij voorstellen dat er goede redenen zijn voor drastischer maatregelen.
Overigens denk ik niet dat dergelijke maatregelen serieus een kans krijgen: de minister zet overduidelijk in op zelfregulering door de sector. Daar zie ik helaas niet veel van te recht komen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-08-29 - 17:52:36 send message to ParkietenPeter

sad :( Dat klopt maar al te helaas. wink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede