Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > toch de keuze moeten maken , papegaaien weg doen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : toch de keuze moeten maken , papegaaien weg doen
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-29 - 09:58:35 send message to natasja

deze keer geen vrolijk bericht van mij , maar aangezien ik hier eigenlijk altijd alle ontwikkelingen omtrend Kicah en Kyran vermeld heb vind ik het wel zo fair dat nu ook te doen .

Vanwege de longproblemen die mijn dochtertje heeft en die het laatste jaar toch ernstige ontwikkelingen heeft gehad hebben we de keuze moeten maken om de edels weg te doen sad :(

ze buiten houden was voor mij echt geen optie en omdat ze zo jong zijn denk ik dat ze nog een goed leven bij iemand anders kunnen opbouwen.
Kyran is inmiddels al opgevangen maar vanwege Kicah's eenkennige karakter zal dat waarschijnlijk moeilijker worden

Geen leuk bericht dus van mijn kant deze keer sad :(


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2006-08-29 - 10:03:10 send message to Jacqueline

sad :(

Laten we hopen dat het voor je dochtertje verbetering zal brengen.
En het zal je vast wel lukken om een goed plekje te vinden voor de Edel die nog achter is gebleven.
Er zullen vast wel mensen zijn die voldoende ervaring hebben om een dergelijk papegaai, een warm en gelukkig tweede home te geven.

Succes

wink ;)
Peter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-08-29 - 10:42:52 send message to ParkietenPeter

sad :(

Ik vind het wel heel dapper dat je deze beslissing hebt genomen. Voor mijzelf gaat de gezondheid ook voor.

Heel dapper en veel sterkte en succeS.

wink ;) Peter


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-29 - 10:51:24 send message to dun grijzeroodstaart

van deze kant ook veel succes en sterkte gewenst

en ik vind het treurig om te horen maar zoals pp al zie de gezondheid gaat toch voor !

mvg

Tim


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-08-29 - 11:05:39 send message to Roosje

Oh jee wat moet dit vreselijk voor je zijn. De gezondheid van je kindje gaat uiteraard voor, maar dit is een keuze die je niemand gunt.

Ik neem aan dat kicah een pop is? Dat is inderdaad best moeilijk. Ik hoop dat je wel de tijd hebt om iemand te vinden die geschikt is.

Sterkte!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-08-29 - 11:24:47 send message to johanblok

Wij hebben enige tijd geleden om precies dezelfde reden besloten om geen vogels meer in huis te houden, ik mis het wel heel vaak. sad :( Veel sterkte met de zoektocht naar een plekje voor je vogel.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-29 - 13:23:15 send message to dooren

Das inderdaad een persoonlijk drama, dit was niet op te lossen door je edel bv 2x per dag een bad te geven?

Maar aan de andere kant, de gezondheid van kinderen gaat voor. (dit is een van de reden waarom ik dus ook geen vogels in huis wilde hebben)

Succes met het vinden van een goede plaats voor je edel.
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-29 - 14:30:12 send message to natasja

onze meid heeft op de intensive care gelegen en heeft het op het nippertje gered vandaar dat deze keuze echt wel gemaakt moest worden , misschien dat vaker sproeien zou helpen maar zou jij het risico nog durven nemen ...?
Ik denk ook van niet ...

het is ons ten strengste afgeraden om nog vogels in huis te houden en ondanks dat we het hebben geprobeerd uit te stellen moest nu toch de knoop doorgehakt worden maar bah sad :(
zeker niet leuk en ik hoop ook dat er hele leuke mensen zullen komen voor haar maar leuk is natuurlijk wel anders sad :(


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-08-29 - 14:49:38 send message to lennard

sad :(echt sneu ik hoop dat het met je dochtertje helemaal goed komt.
Een goed plekje komt er wel maar of dat snel lukt dat hoop ik wel voor je.

Heel veel sterkte.wink ;)

Groetjes,

Lennard


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-29 - 15:23:37 send message to dooren

In zo'n ernstig geval van longproblemen zo ik idd dan toch maar je edel naar een pleeggezin verhuizen.

Misschien wil iemand in de familie je edel overnemen zodat je toch af en toe een bezoekje kunt brengen?
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-29 - 15:40:58 send message to natasja

Nee helaas , buiten mij om verder geen vogelgekken in de familie , ik denk in het geval van Kicah dat dat ook geen goede keuze zou zijn ..
Ze hangt dusdanig aan mij dat ik niet denk dat het positief is als ze mij nog regelmatig zou gaan zien ..


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-08-29 - 17:12:06 send message to paintim

Heel vervelend voor je Natasja! Je dochtertje gaat natuurlijk voor alles. Troost je enigszins met de gedachte,dat je niet de enige bent,die zoiets moet opgeven qua gezondheid,gezin of werk.
Misschien kan je zo af en toe een kijkje bij een ander nemen.
In ieder geval sterkte gewenst en voor je dochtertje natuurlijk ook het allerbeste.
Vriendelijke groeten van
Antoni


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-30 - 01:39:49 send message to tonnl

Wat een nare situatie. Allereerst hoop ik voor jullie dat de kleine weer helemaal opknapt en daarna dat je voor Kicah een mooi plekje vindt.

Eenkennigheid wordt ook door door veel mensen juist gewaardeerd in een vogel, eenkennig betekent ook vaak zeer aanhankelijk.

Succes en sterkte!
Ton.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-30 - 09:57:38 send message to natasja

Nou zo te zien is het voor handelaren iig geen enkel probleem .. maar daar gaat ze natuurlijk niet heen

Ik kreeg ook nog een leuke reactie van iemand die doodleuk mailt dat een edel papegaai onmogelijk een bedreiging kan zijn voor longpatienten ivm het weinige verenstof , onzin natuurlijk welliswaar minder last dan van andere soorten maar evengoed last , lekker bot

Ik hoop in iedergeval dat ik de luxe eventjes kan houden om heel kritisch te zijn naar een nieuwe eigenaar


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-08-30 - 10:34:18 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heel erg vervelend voor je Natasja sad :(
Voor jullie met name voor jullie dochter hoop ik dat je snel een geschrikt adres zal vinden voor Kicah. En dan uiteraard wel weer bij een echte liefhebber.
Daarnaast wens ik jullie dochter een snel herstel!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-30 - 11:03:36 send message to natasja

dankje wel

Onze dochter is inmiddels weer opgeknapt , het is al even geleden maar we zijn samen met deskundige opzoek gegaan naar de oorzaken en hebben hierbij naar alles moeten kijken wat van mogelijke invloed is , Omdat wij overal al harde vloeren hebben en voorzorgsmaatregelen hebben getroffen blijft het struikelpunt de papegaai ..

Niet alleen door de verenstof die ze inademt maar ook door o.a. het stof wat veroorzaakt word door het fladderen en het stof wat loskomt door het pellen van pitjes e.d.
daarom ook een beetje mijn kwaadheid dat iemand dan beweerd dat het geen enkel risico geeft om een edelpapegaai te houden bij longpatienten , ik weet beter .. maar hoeveel mensen krijgen door dit soort dingen valse hoop ..





Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede