Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bouw buiten voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bouw buiten voliere
v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2006-08-29 - 19:14:05 send message to v.dijck

goedeavond ik ben bezig met mijn buitenvluchten te bouwen, maar weet niet of ik dichten tussenwanden moet maken of dubbelgaas.
ik heb rose kaketoes en wil verder gaan met papegaaien weet nog niet welke soorten maar de afmetingen buiten zijn 3m lang en 2m breed, binnen 2m bij 2m. wie heeft welke ervaringen en waar mee, alvast bedankt en een prettige avond.
groeten gerdhappy :)happy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-29 - 19:32:16 send message to molineti

Voor de kweek is dicht vaak beter,maar ik vind dit niet mooi en heb daarom gaas.

Uit ervaring weet ik dat 2 of 2,5 cm tussen het gaas in niet voldoende is,en adviseer minimaal 4 cm

MVG Rene (kakatoes,caiques,amazones,vruchten en insectenetershappy :))


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2006-08-29 - 20:38:21 send message to v.dijck

ik wil de blokken binnen hangen maakt het voor de kweek dan nog niets uit? en welke soorten zouden jullie niet langs elkaar plaatsen met open wanden?
of maakt dat niks uit omdat alle kooien dan doorkijk hebben en ze mekaar toch wel zien ook al is het 2 kooien verder?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-30 - 00:41:36 send message to tonnl

Even een klus met bouwen, maar heel handig vind ik een rolgordijn tussen de twee lagen gaas.
Kun je het zicht wegnemen indien nodig, andere keren heb je lekker veel "open ruimte".

Ton.


123
Website Member
Posts :50

Website Member
2006-08-30 - 18:58:30 send message to 123

Hoi
Ik zou absoluut geen 2 dezelfde soorten amazones naast elkaar zetten
Wat betreft de broedblokken ik heb ze zelf haast allemaal binnen hangen aan de gangkant zodat ik er van uit de gang in kan kijken Bij enkele heb ik ook een broedblok buiten hangen daar deze niet binnen wilden broeden [te schuw]


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-30 - 23:16:28 send message to molineti

Eigenlijk geldt dit in het algemeen, niet de zelfde soorten naast elkaar.

Een paar kooien verder is vaak geen probleem.

Het is ook een beetje vogel afhankelijk,sommige zijn totaal niet met de buren bezig,en sommige teveel(wat voor soort dan ook)

Observeren en kennis van je eigen vogels is dus ook hierin belangrijk.

MVG Rene


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-08-31 - 05:51:00 send message to bert1974

ja niet iedere soort kan naast elkaar. daar ben ik vorige week nog heel goed achter gekomen.
ik had mijn koppel ara nobelis eerst naast mijn edel papegaaien zitten. deze twee koppels reageerden helemaal niet op elkaar.
nu heb ik ze naast mijn amazonica,s gezet en binnen een minuut was het bal in de vluchten.
bijde koppels tegen het gaas hangen en proberen om elkaar de poten af te bijten.
ik heb er gelukkig dubbel gaas tussen dus er is niks gebeurd, maar als ze naast elkaar zouden blijven zitten. dan is kweken haast niet mogelijk door dat de mannen alleen maar met elkaar bezig zijn.
ik persoonlijk ga ook mijn voliere verplaatsen maar ik maak er wel muurtjes tussen. dit lijkt wel niet zo mooi maar voor de rust in het hok is dit wel het beste. en je hoeft niet meer te kijken wat je in welke vlucht doet.
ik wil graag wat meer koppels edel papegaaien en dan zal ik deze wel naast elkaar moeten zetten.


groeten bert


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2006-09-28 - 12:02:56 send message to theelepeltje

Ik wil in de toekomst bijv. Rosé kaketoes, Blauwgele ara's, Caiques, Aratinga's, Pyrrhura's naast elkaar houden.
Is het dan beter om dichte tussenwanden te hebben of negeren deze vogels elkaar?
Van wat voor materiaal zijn de tussenwanden dan? Sandwichpanelen ofzo? Dit kan je dan toch meenemen bij de bouw van je volieres dan je ipv alle kanten gaas 1 dichte wand neemt, dan hoeft daar geen gaas meer tegen?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede