Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > (titel gewijzigd) Bedrogen ?!
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : (titel gewijzigd) Bedrogen ?!
djemi
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2006-09-08 - 16:06:45

Allereerst dit...ik heb even een kopie gemaakt wat ik op andere forums al geplaatst heb...



Vrijdag 9 juni vond ik onze kleine 'verlamd' in zijn curverbox, waarna ik als een speer richting Amersfoort ben gereden naar dr Feld.
Deze beste man zijn blik zal ik nooit vergeten toen hij de curverbox opende.....hij had m in diezelfde week nog gezien, hoe fief hij was en hoe ondernemend, en constateerde nú dat het gedane zaak was, niet meer te redden... :jank:
Ik heb onze kleine moeten achterlaten, huilend met twee kinderen achterin de auto ben ik naar huis gereden, Feld zou me op de hoogte houden... :jank:

Zondagavond laat 11 juni belde dr Feld mij op...slecht nieuws..onze kleine was overleden.... :jank: :jank:

Het wachten was op de uitslagen van de bloedtest, bek- en verenrot en papegaaienziekte...dat zou nog een week duren...
Een hele week van stress en ellende.... :jank:

Afgelopen weekend hebben we te horen gekregen, dat er niets uit de bloedtesten was gekomen en dr Feld heeft onze kleine direct naar Utrecht gestuurd voor sectie.
De uitslag hiervan komt pas over twee tot drie weken !!!

We zijn er helemaal kapot van, ene dag gaat beter als de ander, maar écht gelachen wordt er niet meer....helemaal van slag, ik en de kinderen...Zes jaar moeten sparen voor onze kleine en nu is het zó op deze manier afgelopen...arme kip... :jank:

Ik wilde eerst wachten tot de uitslag van de sectie bekend zou zijn, maar ik kan niet meer, ik moest het kwijt...

Ik hou jullie op de hoogte.....

:jank:


HET VERVOLG:
Echter moet ik hierop terugkomen, en wel met het volgende...

Destijds toen kippie bij dr Feld in de praktijk verbleef is er veel contact geweest, zowel tussen dr Feld en xx van xxxx als xxx natuurlijk met mij.
Echter is toen besproken dat xxxx de rekening zou betalen, aangezien zij verantwoordelijk zijn geweest voor dit alles.
Hier ging xxx ook direct in mee toen ik hem daar nogmaals, na mijn gesprekken met dr Feld, op wees.
"Tuurlijk maar dat is logisch" , was zijn antwoord.

Aangezien ik met enige moeite wél mijn geld terug heb gekregen van ze, had ik geen verdere problemen verwacht.
Ik had er dus rekening mee moeten houden, want vanmorgen werd ik uit mijn slaap gehaald door xxx van xxxxx.

Zij was verbaasd dat de rekening van dr Feld bij hún terecht was gekomen? :shocked:
Ik antwoorde haar dat dit zo was afgesproken met xxx, maar volgens haar wist xxx nérgens vanaf. Nee dat zal wel niet, boeien maar de afspraak is gemaakt, was mijn antwoord.
Vervolgens zegt ze jaaaaa maar wij hebben al genoeg kosten gehad, wij hebben jou wél je geld terug gegeven hoor, en wel voor een HELE vogel!!! nog enthousiast ook alsof het zo bijzonder is. :shocked:
Waarop mijn antwoord loud and clear was van WAT IS DIT VOOR **** IK HEB **** VOOR EEN HÉLE VOGEL BETAALD ****!
Ze wilde me komen vragen ook waar ik het lef vandaan haalde ofzo, maar aangezien ik NIETS meer hoorde zelf ben ik behoorlijk tekeer gegaan gekkenhuis! En ze hing op.
:angry:

Twee tellen later gaat de telefoon. xxx. Boos. Hij wist van niks, en nog een beetje bijdehand komen doen ook. Wat nou, is lekker makkelijk natuurlijk tegen een vrouw alleen huh! ** ****! :angry:
Om een lang verhaal kort te maken hij was NIET van plan om dan ook maar iets te betalen! Ik had meteen moeten komen met kippie ipv naar dr Feld te gaan! Ook dat nog!
Heb ze echt verrot gescholden, wáár slaat dat **** op, ik ga toch niet met een zieke kippie naar een winkel toe!
Uit mijn sectie is gebleken dat het HUN schuld is!
En wat komt hij mij vertellen? en niet op een normale manier dus?
DIE VOGEL VAN JOU DIE HÁD HELEMAAL GÉÉN BEK- EN VERENROT!!!
****! Ik heb het bewijs! :shocked:
Ik heb xxx gezegd dat als hij het geld NIET betaald aan dr Feld, ik hem en zijn zaak volledig afbreek, ik bos álles voor ze OVERAL !!! :angry:

Vervolgens was zijn kwaaie antwoord van OH GAAN WE DREIGEN, DAN KEN IK ER OOK NOG WEL 1 ALS JE DAT DOET DAN STUUR IK WEL FF IEMAND VOOR JE LANGS!
en hing op in mijn oor.

Jongens ik ben het zát, spuug en spúúgzat met deze mensen,
[De poster is van mening dat je in Rijswijk beter niet kunt kopen in de dierenwinkel]****, en hierbij het bewijs van aankoop EN bewijs van sectierapport dat mijn kippie dus wél die ernstige ziekte heeft gehad en daaraan is overleden.

Alsjeblieft xxx en xxx! Voor jullie!!! ****! :devil:

Bewijs van sectierapport dierenfaculteit Utrecht gericht aan dr Feld:
http://i36.photobucket.com/albums/e2/djemi/DSC00132.jpg

De UITSLAGEN:
http://i36.photobucket.com/albums/e2/djemi/DSC00134-1.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e2/djemi/DSC00135.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e2/djemi/DSC00130.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e2/djemi/DSC00133.jpg

Overigens heb ik hierna markplaats even vol gezet met dingen en ze gaan nu aangifte doen bij de politie.
NOU ZE DOEN MAAR!

Tekst is aangepast ivm ongepaste uitspraken en bedreigingen die VogelArena niet waardig zijn en hier niet thuis horen. Als een poster het niet eens is met een gang van zaken van een winkelier kan dit op een fatsoenlijke manier omschreven worden.

Excuses dat dit nu pas aangepast is


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-08 - 17:09:48

De nieuwe wet is vrij duidelijk over garantie bij dit soort gevallen.

Verder: enig rondlezen op fora voor de aanschaf leert dat het niet verstandig is om bij winkels en handelaren te kopen, o.a. vanwege het grote risico op besmetting met virussen. Dat vrijwaart de desbetreffende firma overigens niet van haar verantwoordelijkheid.




jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-09-08 - 17:33:13

De meeste van hun vogels zijn toch zogezegd op pbfd getest.
Zo zie je terug maar dat dit zinloos is,en zeker niet betrouwbaar is.
Vele mensen kopen enkel dieren die op pbfd getest zijn,maar eigenlijk haald het gewoon niets uit,enkel voor de verkoper die de dieren gewoon duurder verkoopt.Het zij handelaar of hobby kweker.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-08 - 17:48:41

Bij een verzamelplaats van babypapagaaien (handelaar of winkel etc)heeft een Negatieve test uitslag voor de koper geen of weinig waarde.

Het heefd wel veel waarde voor de verkoper,want hij heefd juridisch gezien grezonde vogels verkochtwink ;)

Sterkte

rENE




jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-09-08 - 17:56:01

Niet enkel bij een verzamelplaats van babypapagaaien (handelaar of winkel etc)maar ook bij de gewone hobby kweker,deze testen zijn gewoon niet waterdicht en dus waardeloos.
U hoort mij hier niemand verdedigen,geen handelaar of hobby kweker,de testen deugen gewoon niet.
Ook ik ben geen handelaar,maar met zo een voorval kan je gewoon niet alle handelaars veroordelen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-08 - 18:02:27

Bij alle handelaars en verzamelplaatsen, ongeacht testen, loop je dit soort risico's in behoorlijk hoge mate. Dat is niet veroordelen, maar een nogal eenvoudige constatering.

Over het welzijn dat bij dit soort figuren meestal nogal in gedrang komt, heb ik ook een fel en scherp oordeel, maar daar gaat het hier niet over.

PBFD testen hebben zin, mits juist toegepast. Een test reeds gedaan door de verkopende partij heeft weinig waarde.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-09-08 - 18:19:14

Ze testen de vogels daar niet, maar geven een garantie op pbfd.


djemi
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2006-09-08 - 18:20:09

quote
Verder: enig rondlezen op fora voor de aanschaf leert dat het niet verstandig is om bij winkels en handelaren te kopen, o.a. vanwege het grote risico op besmetting met virussen. Dat vrijwaart de desbetreffende firma overigens niet van haar verantwoordelijkheid.


Jah dat is zeker! Maar dan alleen wél als je internet hebt he! happy :)

Trouwens ze adverteren wel dat hun vogels getest zijn, maar dat zijn ze dus NIET.




Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-09-08 - 18:34:10

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

ze geven garantie op pbfd

dus ze geven eigenlijk al aan dat ze het hebben.
duidelijk genoeg dus dat je daar niet moet kopen.wink ;)
vind het heel erg treurig wat je gebeurd is.jammer dat
linda zelf niet ff reageerd hier.want ze hebben dit vast zelf
ook wel gelezen.dan kunnen we
nog ff lekker een keer over
hun reactie heenwalsenlaugh :D

ps de vele weizigingen komt omdat ik vele enters in de text heb gestopt zodat de text makkelijker te lezen is door de foto`s is het een beetje uit verband gerukt


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-08 - 19:08:20

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jammer dat dit soort bedrijven het beeld van alle bedrijven en handelaren vernielen!
angry


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-09-08 - 19:48:06

Toegevoegd van dubbele post;

quote
MrandMrsSwift
Website Member
Posts :269

2006-09-08 - 16:31:36 -

--------------------------------------------------------------------------------
Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hey,

Erg klote voor je!

Ik zie ze vaak op markplaats staan (je kunt er niet om heen 5 van de 10 adv. is van hun).

Groetjes & sterkte


hdra
Website Member
Posts :395

2006-09-08 - 16:41:21 -

--------------------------------------------------------------------------------
Hij heeft al vaker mensen bedreigd dus ik zou voor de politie maar niet zo bang zijn. Ben uit nieuwsgierigheid vorige maand daar wezen kijken zoals ik al eerder een keer op dit forum vermelde ik zou er nog geen vogel voor niks willen hebben. De helft wat er zit is ziek. Dat kun je zo wel zien. (afgebroken veren pbfd)
Pas op want ze opereren gezien de negatieven verhalen tegenwoordig onder meer namen (maar wel hetzelfde 06 nummer. Uit Leiden, Rijswijk en Rotterdam


Allemaal erg vervelende voor je maar je hebt je bewijs en als het tot een rechtzaak komt zul je in het gelijk gesteld worden gezien je garantie etc.

Succes verder

Henk



djemi
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2006-09-08 - 20:09:03

quote
jammer dat
linda zelf niet ff reageerd hier.want ze hebben dit vast zelf
ook wel gelezen.dan kunnen we
nog ff lekker een keer over
hun reactie heenwalsen
laugh :D


Nou ik had het ook op fluffies.org gezet he en toen kwam ze wel reageren hoor en later kreeg ik ook nog een persoonlijk bericht van een medewerkster van hun pfff **** kwam mij vertellen dat ik leugens vertelde en kwam de vergelijking maken met een koelkast en een vogel **** ze hoort er precies thuis! angry


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-09-08 - 21:16:46

quote: Jammer dat dit soort bedrijven het beeld van alle bedrijven en handelaren vernielen!

Hawkeye

Maar gelukkige zijn er ook goede, zoals bijvoorbeeld Lorre en co uit Wijhe en Dieca uit Gorinchem. Overigens staat er bij fluffie.org een leuke en goede beoordeling van dierenwinkels en handelaren. (ook de positieve reacties) Helaas heeft deze site dit nooit aangedurfd, het zou beginnende kwekers en mensen die een vogel willen kopen enorm helpen.


Henk


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-08 - 21:41:36

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

In dit geval zal de winkel wel claimen dat de vogel later ziek geworden is, iets wat bijzonder moeilijk aantoonbaar is.
Zij moeten echter aantonen dat de vogel gezond was op het moment van overdracht, dus het lijkt me datje erg sterk staat, succes!

quote
OH GAAN WE DREIGEN, DAN KEN IK ER OOK NOG WEL 1 ALS JE DAT DOET DAN STUUR IK WEL FF IEMAND VOOR JE LANGS!

Met dit dreigement zou ik zelf naar de politie gaan een aangifte doen.

Over ervaringen met winkels:
Beoordelen van winkels in het algemeen blijft altijd een riskante onderneming.
Eén enkele ontevreden klant kan meer schade berokkenen dan 1000 tevreden klanten kunnen goedmaken. Of een winkel(eigenaar) inderdaad fout is kan een klant niet altijd objectief beoordelen. Ervaring met een winkel kan een momentopname zijn en daarnaast lees je vaak een heel eenzijdige visie.




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-08 - 22:06:53

Als ik het goed begrijp is er helemaal geen discussie over de garantie, maar erkent de winkel dat de vogel al ziek was en hebben zij zelfs, conform de wet, het aankoopbedrag al geheel terug gegeven?

Het conflict gaat toch alleen nog om de kosten van het onderzoek ad 65 euro ex, waarvan aanvankelijk werd gezegd dat het ook zou worden vergoed, maar is men daar later op terug gekomen?

Of begrijp ik het nu verkeerd?


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-09-08 - 22:52:04

gecondoleerd met het verlies van je vogel.

danny.



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 118 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede