Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bewezen CITES vogel?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bewezen CITES vogel??
japenga
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-09-13 - 01:09:53 send message to japenga

Ik vroeg me af of het mogelijk is om bij Laser na te gaan of een vogel van lijst 1 daadwerkelijk nakweek heeft gehad.
Ik overweeg aanschaf van een bewezen (althans dat stelt de verkoper)vogel.
Daarnaast vroeg ik mij af of de koop ongedaan gemaakt kan worden als (na koop) blijkt dat Laser van niets weet


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-13 - 07:01:27 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)
quote
Ik overweeg aanschaf van een bewezen (althans dat stelt de verkoper)vogel.

Als ie veren heeft zou ik er maar van uit gaan dat het een vogel is, dat is het makkelijkste kenmerk dat iets een vogel is happy :)

Mogelijk dat ze bij laser/cites het kunnen nagaan, maar waarschijnlijk alleen of ze iets hebben afgegeven.
De gewenste vogel is nakweek of de ouders??
Heeft de kweker geen foto's? Hij zal papieren moeten hebben bij een citesvogel en zo ja, waarom twijfel je?

In principe kun je de vogel binnen een half jaar terugbrengen. (zorg dus dat je het een en ander kan bewijzen!, aankoopbon/overeenkomst).
Maar als iemand kwaad wil kan het moeilijk worden.

Als je bedoeld of de soort nakweek heeft gehad, zou ik goggles en kijken of bijv. een dierentuin de soort heeft en die vragen of ze meer weten. Die hebben vaak wel meer info(of toegang tot.)



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2006-09-13 - 08:24:09 send message to Jacqueline

happy :)

Speel open kaart met de verkoper.
Vraag kopieen van zijn cite's papieren, neem eventjes telefonisch contact op met Laser.
Of zij bereid zijn om het een en ander eventjes te checken.
Als dit blijkt te zijn is het een kwestie van insturen van de kopieen met een begeleidend schrijven.
Niet na dat je het koppel koopt, maar voordien je huiswerk doen.
Voorkomt een hele hoop rompslomp, als nadien blijkt dat het niet in orde is.
De vraag is, of Laser als controleur op wilt treden in dergelijke gevallen, betwijfel het ten zeerste.
Maar niet geschoten is altijd mis.

Succes

wink ;)
Peter.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-13 - 10:20:53 send message to Karel

De kweker/verkoper heeft bij de aanvraag van de papieren van de jongen, kopieen van de cites van de ouders moeten meesturen.
Aan de hand van de cites-nummers van de jongen, kan Laser voor je nagaan, welke ouders daar bij horen.

Echter, zoals Peter zegt, is het maar de vraag of Laser die info geeft, maar zelfs als dat zo is, blijft de vraag of de kweker/verkoper wel de papieren van de "juiste" ouders heeft meegezonden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Het bewijst dus in feite niets!

Het enige echte bewijs van nakweek kun je krijgen door veertjes van een van de jongen en van de vogel die je wilt kopen, ter bepaling van verwantschap op te sturen naar een DNA-lab.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede