Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Moet ik mijn kanariemannen in de winter apart zetten? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Moet ik mijn kanariemannen in de winter apart zetten?
sofie
Website Member
Posts :35

Website Member
2006-09-14 - 13:40:39 send message to sofie

hallo,

ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het beter is om je kanariemannen apart te zetten in de winter, is dit zo?
zoja, mogen alle mannen dan bij mekaar of moeten ze apart in een kooi?
en zullen ze dan niet vechten als de poppen samen in een kooi ernaast zitten?


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-09-14 - 15:53:18 send message to BZB

Volgens mij worden kanariemannen alleen apart gezet omdat ze dan sneller broedrijp worden. Dit voor de kanariekwekers die (paarsgewijs in broedkooien binnen) vroeg (januari) willen kweken.
Ik denk dat het bij buitenkweek niet noodzakelijk is.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-14 - 23:39:40 send message to tonnl

kanariemannen die broedrijp worden (dat is vooral afhankelijk van het aantal uren licht) kunnen elkaar flink te grazen nemen.
Zolang je het aantal uren licht lager dan 11 uur houdt, valt het meestal wel mee.
Poppen kunnen elkaar trouwens ook de veren uit gaan trekken op een gegeven moment, dan willen ze echt broeden.
Groeten, Ton.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-09-15 - 18:39:52 send message to hj de graaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

mijn kanaries gaan nu na de rui altijd apart ik (het licht word ook afgebouwd tot zon 10 uur) doe dit zodat de kanaries kunnen rusten. ook wil ik zelf bepalen welke kanaries bij elkaar komen. laat je de mannen bij de poppen dan vormen zich alweer paartjes en dat kan vertraging geven. verder rkijgen de vogels weinig eivoer slechts twee keer per week een klein btj ook zaad word weinig gegen zodat alles schoon op is na een dag. verder mag ik juist graag zien dat de mannen onderling elkaar uitdagen en de baas proberen te zijn. dit zorgt ervoor dat ze bezig zijn en niet te vet worden het stimuleert ook de zang.verder heb ik nooit last gehad van kanaries die elkaar tot bloedens toe verwonden als je namelijk meerdere kanaries bij elkaar heb en twee hebbe ruzie gaat er altijd wel een derde mee bemoeien. het stirmuleert ook de zang als de mannen met kunstamtig langger worden van de dagen weer tegen elkaar aan zingen. ps ik kweek in januarie tot mei dan bouw ik langzaam licht af tot uur of tien dan bouw ik vanaf oktober weer op tot 16 uur met kwartier per week mvg HJ de graaf


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2006-09-15 - 20:23:36 send message to maikeltje

heej ik zou ze gewoon scheiden dan zijn rijper in het voorjaar en dan kun je gewoon al de mannen appart zetten en alle poppen appart dat gaat goed zo deed ik het ook altijd en nu nog maar ik heb er op het moment maar 5 3 poppen en 2 mannen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede