Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > met andermans vogels adverteren op markt pl. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-17 - 22:51:40 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb net een zeer vervelende ervaring met een e-mail misbruiker achter de rug. En ben dan ook blij als deze eindelijk voor de rechter heeft gestaan.
Een dergelijke dader is echter alleen te achterhalen aan de hand van zijn ip adres welke in de header van de e-mail staat. Ook al geef je een niet bestaand e-mail adres op dan nog word het ip adres van de verzender in de mail bijgesloten en is de werkelijke lokatie van de afzender dus te vinden.

Bij een systeem als die van marktplaats word er echter gebruik van een verborgen systeem. Je stuurt dus niet zelf de mail maar de server van marktplaats stuurt deze. Hierdoor staat altijd het ip adres van de server in de header en niet die van de gebruiker.
Een simpele manier van prefentie is dan ook om het ip adres van de afzender te loggen en bij te sluiten in de mail. Bij herhaaldelijk misbruik is dan de dader of daders zelf te achterhalen ook zonder zijn gegevens.
Eventueel kan marktplaats deze ip-adressen bannen waardoor het steeds moeilijker word voor zo iemand om misbruik van het systeem te maken.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-18 - 08:27:57 send message to johanblok

Ze hebben dat systeem recent ook gewijzigd, waarom weet ik niet.
IP-nummers toevoegen zou de situatie inderdaad gelijk maken aan gewoon een mail sturen (zoals het eerst was). Dan kun je zo iemand in principe achterhalen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-18 - 10:51:28 send message to dooren

Erwin in feite maakt deze "meneer" misbruik van jouw naam en valsheid in geschrifte omdat hij jouw naam gebruikt. Je zelf bent de benadeelde partij in deze en kunt een klacht indienen bij de politie.

De politie is dan bevoegd deze heer aan te pakken en kan bij marktplaats opheldering vragen. Ik denk dat men dan zeer serieus met jouw probleem zal omgaan.
Gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-18 - 14:13:25 send message to Hawkeye_NL

Gert, zoals ik al aangaf ontbreekt het spoor naar een dader in deze. Dit doordat marktplaats gebruik maakt van een verborgen mail systeem.

Dus, nee, je kunt er totaal iets aan doen!

Heb zoals al gezegt net een zaak achter de rug waarin het wel kon omdat de mailer vanaf zijn eigen pc mailde, en dan staat altijd het ip adres in de mail verorgen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-18 - 16:39:45 send message to dooren

Maar als de politie erom vraagt kan men er toch niet omheen om deze verborgen gegevens te leveren die jij dus niet kan opvragen Erwin.

Iemand kan via een ander medium niet ongestraft jouw naam misbruiken.
Gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-18 - 17:15:19 send message to Hawkeye_NL

Dat kan alleen indien deze gegevens worden gelogt Gert. En dat gebeurt dus niet. Marktplaats houd nergens bij wie wat schrijft of verstuurd. De gegevens van de leden proberen ze geheim te houden door juist een verborgen mail te gebruiken met verzenden. Als ik echter jou een mail stuur met een vraag of zo dan krijg jij als ontvanger mijn opgegeven mailadres te zien. Zelfs met de gebruikersnaam van de afzender.
Als jij er misbruik van wil maken dan gebruik je deze gegevens en lijkt het of ik die mail heb verzonden.

Maar hoe dan ook, ik kan zelf nu niet meer op marktplaats bieden of aanbieden omdat mijn e-mail adres nu is geblokkeerd. Ik zou eerst een nieuwe e-mail moeten nemen als ik ooit weer op marktplaats iets wil kopen of verkopen. En gezien de slechte beveiliging en bescherming naar de leden van de site zal dat dus echt niet meer gebeuren. wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-18 - 17:30:11 send message to Niltava

Natuurlijk is het ergens wel vastgelegd, alleen niet snel beschikbaar en mogelijk alleen via de rechter.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-18 - 17:59:59 send message to Hawkeye_NL

quote
Natuurlijk is het ergens wel vastgelegd, alleen niet snel beschikbaar en mogelijk alleen via de rechter.


Nee! Nogmaals, het is nergens vastgelegt!
Als er iets is vastgelegt dan mag de politie deze gegevens opvragen en zou een marktplaats.nl of dergelijke deze gegevens moeten vrijgeven. Maar zoals al gezegt, er zijn geen gegevens dus kan deze ook niet vrijgegeven worden.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-18 - 19:29:28 send message to Niltava

Reken maar als het om terroristen zou gaan er wel wat boven water kwam. Daar is dit niet belangrijk genoeg voor. Vergeet niet dat er heel veel vastgelegd wordt, meer dan je lief is.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-18 - 19:33:12 send message to johanblok

Hoogstwaarschijnlijk is ergens in een log van de webserver wel het IP te vinden van degene die die webpagina heeft opgevraagd en het bericht verzonden. Om dit te kunnen vinden, om te kunnen weten welk IP de juiste is, moeten ze echter ook iets vastleggen over het verstuurde bericht. Ik denk niet dat info over deze berichten bewaard wordt.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-18 - 23:56:26 send message to Hawkeye_NL

Niltava,
Gelukkig ben ikzelf en zeer waarschijnlijk de werkelijke verzender geen terrorist nog belangrijk genoeg om hiervoor Big Brother te raadplegen.
Voor mij is het dan ook een afgedane zaak.
Geen marktplaats meer voor mij!



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede